Prohibit sobrevolar Sitges per aterrar al Prat
Alguns pilots maniobraven saltant-se les normes quan aterraven a l'aeroport català
Només les gavines ho podran fer. L'executiu espanyol assegura que s'han tornat a donar instruccions perquè els pilots dels vols que accedeixen a l'aeroport de Barcelona des del bucle de Vilafranca segueixin els protocols d'aproximació establerts i no sobrevolin el nucli urbà de Sitges (Garraf).
A Sitges sovint els avions sobrevolen la ciutat a un baix nivell i ocasionen molèsties auditives, o el que és el mateix, contaminació acústica. Això no passa perquè els pilots tinguin ganes de veure de més a prop els banyistes de les seves platges, sinó perquè així redueixen la maniobra quan han d’elaborar el gir en venir de l’interior per aterrar el seu vehicle al Prat.Així consta en una resposta parlamentària al diputat d'ICV Joan Herrera, que adverteix l'executiu que, en comptes d'accedir al mar a través del corredor entre Sitges i Vilanova i la Geltrú (Garraf) per després girar 90 graus i dirigir-se a l'aeroport, alguns pilots “decideixen arbitràriament” retallar el gir, la qual cosa provoca el pas per sobre la vertical del casc urbà i, per tant, molèsties acústiques. En la seva resposta, el govern espanyol recorda que actualment la reglamentació local de l'aeroport de Barcelona incorpora la publicació de dues configuracions per a les maniobres d'acostament i sortida de l'aeroport: l'est i la oest. Segons l'executiu, les maniobres publicades com a “preferents” per raons mediambientals són les de la configuració oest, que no afecten la localitat de Sitges.
Per tant, continua la resposta, els avions tan sols fan servir la ruta de Sitges en “comptades ocasions” i sempre per “causes justificades”. Malgrat tot, el govern espanyol admet que s'han pogut produir casos i assenyala que “independentment” de l'excepcionalitat en què es produeixen els vols per Sitges, “s'han tornat a cursar instruccions fent especial esment en l'estricte seguiment de les maniobres publicades”.