directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 20 d'abril de 2024 08:11 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Les cambres de comerç de l'arc mediterrani estudien el finançament públic-privat per impulsar el corredor

Els empresaris incideixen en la viabilitat de les inversions per fer que la UE consideri l'eix prioritari

Comentaris 3  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

El presidents de les cambres de comerç de Barcelona, València, Alacant, Múrcia i el vicepresident de la d'Almeria s'han reunit aquest dimarts per donar un nou impuls al corredor mediterrani. En roda de premsa a la seu de la cambra alacantina, el president de la Cambra de Barcelona, Miquel Valls ha incidit en l'aspecte del finançament i ha recordat que Foment està pendent de presentar un estudi tècnic sobre el corredor. Un cop analitzat aquest estudi, 'hem de fer propostes més que peticions', ha dit Valls que ha apuntat cap al finançament públic-privat i la liberalització dels operadors ferroviaris. Els empresaris han acordat estudiar quines solucions de finançament pot tenir la infraestructura.
euromed tren jaume1
Comparteix
   


Etiquetes
El finançament del corredor d'alta velocitat per a mercaderies i persones a través de l'arc mediterrani és l'aspecte sobre el qual incidiran en les pròximes trobades els representants de les diferents cambres de comerç. L'objectiu és oferir un projecte atractiu per tal que la Unió Europea l'inclogui com a eix prioritari en la pròxima revisió de la Xarxa Transeuropea de Transports, prevista per al primer semestre de 2011.

Així ho han anunciat aquest dimarts a Alacant en el marc d'una roda de premsa posterior a la reunió en la qual han participat els presidents de les cambres de Barcelona, València, Alacant, Castelló, Alcoi, Oriola i, per primera vegada, Múrcia i Almeria.

Els empresaris s'han posicionat de nou en favor d'una infraestructura ferroviària que uniria des d'Algecires (Cadis) fins a Helsinki i que vertebraria tot el transport de mercaderies dels territoris de parla catalana.

El president de la Cambra de Barcelona, Miquel Valls, ha explicat que els diferents representants han acordat que l'Observatori de seguiment de les infraestructures del corredor estudiï el finançament, sense descartar l'entrada de capital privat.

Valls considera que incorporar el corredor a la xarxa transeuropea suposarà unes 'facilitats de finançament' que de no arribar farien molt difícil la seva execució. Alhora, el representant dels empresaris barcelonins destaca que és 'fonamental saber com es finançarà'.

En aquest sentit, el president de la Cambra de Barcelona ha recordat que Foment es troba pendent de presentar un estudi tècnic i ha reconegut que tot i el compromís reiterat pel ministre Blanco, aquest ha de confirmar la seva aposta també a la Unió Europea.

Valls ha destacat que la taxa de retorn de les inversions al corredor, situada en un 11%, pot fer atractiva la inversió en una infraestructura que 'a diferència d'altres es pot autofinançar'. Aquesta possibilitat, la del finançament públic-privat és per al president de la Cambra un dels aspectes 'diferencials' per fer que el corredor sigui considerat prioritari.

L'empresari ha relacionat de manera directa l'entrada de capital privat amb la liberalització dels operadors ferroviaris. Valls considera que aquesta liberalització avui 'és teòrica perquè Renfe manté una posició dominant' i vaticina que aquesta situació evolucionarà en els pròxims anys perquè 'és un dels aspectes clau de la competitivitat del corredor'.

El president de la Cambra de Comerç de València, José V. Morata, ha coincidit en la necessitat d'estudiar el finançament del corredor mediterrani per tal que sigui viable i atractiu a les inversions. Morata ha apuntat fins i tot la possibilitat de la gestió privada de l'ens ferroviari, fet que fomentaria la rendibilitat i el retorn del corredor.

'En l'actual context no s'entendria una inversió que no tingui una viabilitat econòmica', ha dit Morata. El representant de l'empresariat valencià ha explicat que ara la prioritat és estudiar quines fonts d'inversió farien factible la construcció del corredor.

Morata també ha explicat que les possibilitats de creixement d'aquest eix ferroviari són 'immenses'. El president de la Cambra de València xifra en un 4% el transit ferroviari actual a través de l'arc mediterrani i assegura que només passen quatre trens al dia la frontera per Portbou. A més, Morata calcula que es reduiria en un 35% el trànsit de camions, minimitzant l'impacte ecològic que suposa el transport de mercaderies.





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#3
Mengano fletxa Barcelona
10 de novembre de 2010, 08.34 h

De tots es sabut que la estratègia castellana es ESTRANGULAR ECONÒMICAMENT A CATALUNYA i empetitir-nos al màxim, ENS VOLEN AILLAR I OFEGAR ECONÒMICAMENT, al final ho aconseguiran si els polítiquets de pa sucat amb oli com l' Arturet Maset no DESPERTEN D' UNA PUTA VEGADA DEL LLAR LETARGI AL AUE ENS TENEN SOTMESOS.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Mengano fletxa Barcelona
10 de novembre de 2010, 08.31 h

Quan portarem D' UNA PUTA VEGADA al govern central castellà a un TRIBUNAL PENAL INTERNACIONAL per crims contra la humanitat pel sistemàtic anihilament cultural, moral, psicològic, econòmic i existencial a la que estem sotmesos de froma permanent els territoris de Catalaunya, Pais Valencià i Illes Balears desde fa 300 anys? QUAN PER DFI D' UNA PUTA VEGADA DENUNCIAREM AL MÓN LA CASTE NEO NACI MILITAR CASTELLANA I FUNCIONARIAL I LA POSAREM AL DESCOERT, Arturet Maset, JA VA SENT HORA QUE COM... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
10 de novembre de 2010, 08.03 h

Tenir un govern que ens roba 60 mil.lions d'eurus cada dia i que a sobre ens hagim de finançar infraestructures básiques?. On s'ha vist aixó? Que no ens estem finançant les autovies amb el peatge a l'ombra?. Així doncs, de qué ens serveix estar amb Ep.panya?. HI ha encara algú que no se'n adoni que el pitjor negoci de Catalunya es estar amb els veïns invasors?. No tenim prous collons de dir "Adèu ep.panya"?.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.