Fins a dotze detinguts i vuitanta incendis en les celebracions espanyolistes
La festa 'roja' acaba en barbàrie
La celebració de la victòria de la selecció espanyola a la final de l'Eurocopa ha acabat aquest dilluns a la matinada amb aldarulls a la Plaça Espanya de Barcelona i amb set detinguts, segons han informat els Mossos d'Esquadra. A part, hi ha hagut cinc detinguts a Mataró per llençar objectes a la façana de l'Ajuntament i per cremar contenidors i destrossar mobiliari urbà. A tot el Principat els bombers han hagut de realitzar més de 90 sortides per apagar incendis urbans, la majoria contenidors encesos.
A Barcelona un grup de brètols ha destrossat un autobús urbà i ha cremat diversos cotxes i contenidors. També hi ha hagut un ferit amb contusions en una cama. Cap a les sis del matí els Mossos han desallotjat la plaça Artós on encara hi havia gent concentrada celebrant el triomf de la selecció espanyola.A Mataró, s'han registrat incidents quan un grup d'aficionats violents, alguns amb banderes preconstitucionals, segons testimonis, s'ha enfrontat amb els Mossos d'Esquadra, que han acabat efectuant diverses càrregues i amb cinc detinguts.
80 incendis a contenidors
De fet els Bombers de la Generalitat han realitzat la passada matinada fins a 91 actuacions per apagar incendis urbans, segons ha informat la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments. D'aquestes actuacions, la majoria relacionades amb la celebració de l'obtenció de l'Eurocopa par part de la Selecció Espanyola, més de 80 han estat per apagar focs en contenidors d'escombraries. La majoria d'incidències s'han produït entre les dotze de la nit i les dues de la matinada. La majoria de sortides s'han concentrat a la Regió d'Emergències Metropolitana Nord, on s'han fet 44 sortides, de les quals quinze han estat a Terrassa. Els incendis no han provocat cap ferit.
A la Regió d'Emergències Metropolitana Sud, els Bombers han hagut de fer 22 actuacions, vuit a la Regió d'Emergències de Girona, set a la Regió d'Emergències Centre, sis a Girona, tres a Lleida i una a les terres de l'Ebre.







