ERC aposta per la independència a l'espot de campanya
Apel·len a la valentia col·lectiva per convocar un referèndum
ERC ha presentat aquest dimecres l'espot de la campanya electoral que està centrat al voltant del concepte de l'eslògan 'Gent valenta'. ERC presenta el cas de la Núria, que va obrir la seva empresa, que va decidir tenir un fill quan estava a l'atur, que per estudiar va marxar lluny casa i que ha pres decisions valentes 'des de ben petita, des del seu primer alè'. L'espot presenta imatges d'ella prenent aquestes decisions. Acte seguit, apareix el candidat d'ERC, Joan Puigcercós, qui assegura que ara com a país s'han de prendre decisions valentes, mentre un cartell de fons assenyala: 'Ara referèndum per la independència' i el lema: 'ERC, gent valenta'.
El portaveu d'ERC, Ignasi Llorente, ha explicat que amb l'espot han buscat 'lligar la valentia quotidiana amb la valentia que com a partit ha demostrat tenir ERC des del Govern amb l'impuls de polítiques valentes. Llorente creu que els ciutadans se sentiran identificats amb el cas de la Núria. Així mateix, ha dit que han volgut fer el tancament de discurs. Ha manifestat que durant 'la precampanya parlaven de valentia individual' i ara en la campanya electoral aquesta valentia ha de passar a ser col·lectiva'.'No ens val que alguns creguin que no podrem exercir el dret a decidir i que no ens en sortirem', ha afegit. Ha assegurat que 'confien en un país en què individualment hi ha molta gent capaç de prendre decisions, no ens pot fer por ara demanar-li al país que prengui una decisió valenta'.
El representant d'ERC ha ressaltat que 'en la primera fase, els protagonistes eren persones anònimes, la gran majoria localitzades a través de la xarxa, que cedien la seva imatge i història personal per la precampanya'. Una fase de la qual es van fer cartells per autobusos, metros, tanques, i es va posar en marxa el web gentvalenta.cat. En la segona fase, els protagonistes passen a ser els candidats.
Així mateix, ha assenyalat que hi ha un tercer nivell basat en que 'tota aquella gent que espontàniament s'ha afegit a la precampanya a través del web, s'han fet els seus propis cartells de valents i, fins i tot, territorialment s'han fet cartells amb personalitats històriques que en el seu moment van prendre decisions valentes'.
Llorente també ha destacat que en els 15 dies de campanya faran alguna proposta audiovisual més a nivell d'internet i de xarxes socials.