UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.14' ) WHERE id_article = 8259 El Parlament de Catalunya s'incorpora a la Francofonia ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 01:17 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Internacional doble fletxa

El Parlament de Catalunya s'incorpora a la Francofonia

De moment com a membre observador

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El Parlament de Catalunya és nou membre observador de l'Assemblea Parlamentària de la Francofonia, que aquest cap de setmana i dilluns fa la seva reunió anual al Quebec. D'aquesta manera, la cambra catalana s'integra en el grup dels 74 parlaments que hi són representats, entre els quals n'hi ha 48 que en són membres de ple dret, 15 que en són membres associats, i 10 més, entre els quals hi haurà a partir d'ara el Parlament de Catalunya, que en són observadors permanents. La incorporació del Parlament com a membre observador s'ha dut a terme en la XXXIV sessió de l'Assemblea Parlamentària de la Francofonia que es fa al Quebec, coincidint amb el 400è aniversari de la fundació d'aquesta ciutat.
benach francofonia
Comparteix
   

De la mateixa manera que Catalunya, Sèrbia i Croàcia també han adquirit l'estatus d'observador permanent, i Lituània ha esdevingut membre associat de l'Assemblea. Després del nomenament, Ernest Benach ha estat convidat a ocupar el lloc reservat al Parlament de Catalunya com a nova cambra legislativa amb estatus d'observadora.

L'Assemblea Parlamentària de la Francofonia (APF) es va fundar el 1967 i integra parlaments dels cinc continents. L'Assemblea és l'òrgan consultiu de la Francofonia i té per objectiu la promoció dels valors democràtics, els drets humans, la diversitat cultural i lingüística, i la cooperació interparlamentària. L'APF manté relacions de cooperació amb altres òrgans de la Francofonia com la Secretaria General, la Cimera de Caps d'Estat i de Govern, i les Conferències Ministerials.

Durant el dia d'avui, continuaran els treballs de l'Assemblea Parlamentària de la Francofonia amb la reunió de les comissions de política, educació, comunicació i afers culturals, assumptes parlamentaris, i cooperació i desenvolupament, que s'allargaran fins dilluns.

Els actes oficials del president del Parlament al Quebec van començar divendres amb la Conferència de Presidents de l'Assemblea Parlamentària de la Francofonia que, amb el títol 'Els presidents de les assemblees legislatives i l'enfortiment de la democràcia', va organitzar l'Assemblea Nacional del Quebec.

El president de l'Assemblea, Michel Bissonet, va donar la benvinguda a tots els participants i va fer una menció especial del president del Parlament de Catalunya per la seva incorporació com a nou membre observador de l'APF. A la intervenció, Benach va parlar dels mecanismes de participació per apropar els ciutadans i la política i va posar com a exemples l'ús de les noves tecnologies o les activitats educatives que organitza la cambra. En total, van participar en la sessió prop de quaranta delegacions.

El Parlament manté una estreta col·laboració amb l'Assemblea Nacional del Quebec des que el 2002 totes dues cambres van signar un acord per crear una comissió mixta que es reuneix cada dos anys. L'última vegada va ser el febrer de l'any passat, quan una delegació de la cambra encapçalada pel president va ser a la capital quebequesa.




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.