UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.151' ) WHERE id_article = 8332 'Un país de revistes', al Palau Robert de Barcelona ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 08:00 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

'Un país de revistes', al Palau Robert de Barcelona

Per recòneixer els 25 anys de l'APPEC

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

En el marc del 25è aniversari de l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC), el Palau Robert de Barcelona acollirà l’exposició “Un país de revistes”, en reconeixement a la tasca que aquestes publicacions porten a terme per informar i per cohesionar el país des de la pluralitat.  L’APPEC es va crear el 1983 amb un total de 14 publicacions associades. Actualment, n’aplega 150 que tracten temes molt diversos des d’una perspectiva catalana: política, cultura, salut, història, religió, esports, música, decoració, publicacions infantils i juvenils. L’APPEC és el primer grup de comunicació escrita en català amb 150 revistes d’informació general i especialitzada, un tiratge conjunt de 500.000 exemplars mensuals i 2 milions de lectors de revistes en català.
appec associacio publicacions periodiques en Catala
Comparteix
   

El conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras, inaugurarà l’exposició el dimarts 15 de juliol, a les 19.30 hores, a les Cotxeres del Palau Robert de Barcelona. També hi assistiran el president de l’APPEC, Lluís Gendrau; els anteriors presidents de l’associació i el director general de Difusió Corporativa de la Generalitat, Jordi Fortuny.

La comissària de la mostra, que estarà oberta fins al pròxim 24 de setembre, ha estat la periodista Laia Altarriba. L’exposició comença amb una mirada retrospectiva a les primeres publicacions en català, de les quals l’APPEC es declara hereva, n’exposa la situació actual i mostra la finestra cap al futur que obren les noves tecnologies i la professionalització de les revistes.

La mostra recull les reflexions dels set presidents que ha tingut l’APPEC sobre l’evolució de l’entitat i de les revistes en català, el sector de la indústria cultural que més ha crescut en els darrers anys. Els presidents de l’APPEC han estat Ferran Mascarell, Antoni Zabala, Manuel Sayrach, Roser Bofill, Humbert Roma, Francesc Dalmases i Lluís Gendrau.

L’apartat central de l’exposició mostra la diversitat de les publicacions periòdiques en català i com les publicacions han recollit els esdeveniments polítics i socials més rellevants, han retratat la geografia física i humana del país i han esdevingut un aparador per a l’art i la cultura de Catalunya. També s’hi fa esment de l’aposta que fan les revistes en català per ser presents de forma activa a la xarxa, amb l’objectiu de ser un producte de futur.






COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.