UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.237' ) WHERE id_article = 8401 El conseller Maragall proposa examinar d'expressió oral a les PAU ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 20:28 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El conseller Maragall proposa examinar d'expressió oral a les PAU

Ha defensat la Llei Educativa de Catalunya (LEC)

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El conseller d'Educació, Ernest Maragall, ha explicat aquest dilluns al migdia dos dels objectius que pretén introduir per millorar l'Educació, aplicar una 'avaluació general' que estudiï les competències 'bàsiques' assolides al final de l'educació primària i la proposta d'incloure en les Proves d'Accés a la Universitat exàmens orals que permetin verificar la capacitat d'expressió oral dels estudiants. Maragall s'ha referit a la nova llei educativa dient que 'la LEC és a l'educació el mateix que l'Estatut és per Catalunya' i que reflecteix la seva intenció de enfocar-la en 'clau catalana'. Ha assegurat que el 'més important' no es juga a 'Madrid sinó a Catalunya'.
ernest maragall
Comparteix
   

El conseller d'Eduació ha afirmat que 'la pilota' està a la 'nostra teulada' per referir-se a les negociacions que es duen a terme pel desplegament de l'Estatut. Referint-se a la 'crisi' ha explicat que 'l'hem d'afrontar veient-la com una oportunitat' perquè d'això en depèn sortir-ne més 'ràpidament'.

Durant el seu discurs ha parlat de la Llei Educativa de Catalunya (LEC) per explicar que ha de 'representar' la voluntat de posar l''educació al nivell' que el 'país espera'. Per deixar-ho clar en termes numèrics, ha aclarit que aquesta recerca d''equitat i excel·lència' ha de suposar arribar en el 85 % dels joves amb la secundària 'finalitzada amb èxit', això significaria que arriben a la formació professional o a la universitat.

Maragall ha insistit però que no vol aconseguir un 85% de mitjana a tot Catalunya, sinó que aquest percentatge s'ha d'aconseguir en tots els centres i en totes los comarques perquè això voldrà dir que s''estan reduint les distàncies' que encara avui mostren 'profundes' desigualtats. Per assolir aquest repte està previst que amb l'arribada de la LEC es destinin a l'educació 1.000 milions d'euros anuals.

Sobre el tancament de vint centres de batxillerat nocturn, Maragall ha explicat que es pretenia garantir una ensenyança de qualitat que en molts d'aquells centres no s'estava donant però que no es tracta d''impedir' l'accés a aquesta modalitat de batxillerat a tots aquells alumnes que el necessitin. Sobre l'educació a distància ha aclarit que no és un 'mal menor' sinó una sortida molt real.

El torn de preguntes ha estat aprofitat també pel seu germà, l'expresident Pasqual Maragall, qui no ha dubtat en preguntar-li directament pel 'sou actual' dels mestres, per la metodologia que utilitzen per 'avaluar el coneixement' de les llengües estrangeres i quina és la relació amb els sindicats dels mestres. El conseller d'Educació, abans de respondre-les, li ha preguntat si volia preguntar 'res més'.




COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
Cesc Serra fletxa Collbató
15 de juliol de 2008, 08.14 h

Que a les PAU els estudiants s'examinin d'expressió oral em sembla una idea excel·lent... És de les poques coses sensates que s'han dit darrerement en l'àmbit de la política!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.