Lluís Llongueras analitza la imatge dels candidats
L'estilista català destaca per a directe!cat els trets més significatius dels polítics
En campanya electoral, la imatge del candidat és quasi tan important com els missatge que transmet. Després de l'anàlisi sobre el vestir dels candidats i dels eslògans de campanya, directe!cat us presenta una anàlisi de l'estilisme i els pentinats dels candidats a càrrec d'un català universal expert en la matèria: Lluís Llongueras. En els seus apunts, l'empresari i estilista destaca la imatge de seriositat i confiança que trasmet Artur Mas, o els problemes d'imatge de Montilla, concentrats en la seva 'poca gestualitat i discreta expressió'. Per Llongueras Joan Laporta és 'carismàtic', Joan Puigcercós 'enèrgic i natural', Herrera poc expressiu i Alícia Sánchez-Camacho 'infantil' i 'exòtica'.
Artur Mas
Dóna la imatge d’un executiu seriós de la modernitat. Molt correcte en el seu cabell, vestits i sobretot els seus gestos. Dóna imatge de serietat i fa sentir confiança.
José Montilla
La seva imatge no dóna la pauta adequada, cosa que no té res a veure amb l’eficàcia com a polític. Poca gestualitat i discreta expressió. Dóna sensació d’honestedat.
Joan Puigcercós
Imatge d’home fort i enèrgic, que representa l’ideal d’home de la terra; del camp, sense extrema elegància, però molta naturalitat i credibilitat.
Alicia Sánchez-Camacho
Destaca d’entre els candidats al ser una dona. Una imatge en sintonia amb les dones actuals però amb mes faccions 'infantils' amb toc exòtic. Una de les seves forces són les paraules ben articulades.
Joan Herrera
Dóna una imatge molt normal i tranquil·la, poc expressiva però amb aspecte de molt bona fe.
Albert Rivera
Inquiet i atrevit en totes les seves aparicions amb afany de destacar per vies no habituals en política.
Joan Laporta
Amb imatge, expressió carismàtica i amb força, que convenç. No se’l pot deslligar dels seus èxits històrics al front del Barça, controvèrsies a part.
Joan Carretero
Se’l veu molt natural i segur de si mateix i amb idees renovadores. La seva imatge no destaca però té el nivell d’altres dels seus contrincants.
Lluís Llongueras, més de 100 salons en 50 anys de carrera
Lluís Llongueras i Batlle, estilista de perruqueria, va néixer el 24 de maig de 1936 a la localitat d'Esparreguera, i va obrir el seu primer Saló el 1956, a la confluència dels barcelonins carrers de Gran Via/Viladomat, quan encara era menor d'edat. En l'actualitat existeixen més de 100 salons amb el nom Llongueras arreu del món, que atenen a més de 600.000 persones cada any, 45 a les principals ciutats espanyoles del quals 5 són salons IMAGE situats a centres comercials i 22 distribuïts internacionalment: Andorra, París, 9 a Buenos Aires, Caracas, Ginebra, Lisboa, Milán, Montevideo, Santo Domingo, 2 a Tòquio, Zurich i més de 50 Salons Associats -franquícies- repartits per tota Espanya. A inicis dels 70, va crear el primer saló “Novagent” home i dona de tota Europa.
La seva gran vàlua professional, la seva intuïció per als negocis, la seva gran capacitat didàctica per ensenyar l'ofici als seus col·laboradors, i les seves grans dots de màrqueting han aconseguit que Lluís Llongueras sigui considerat entre els tres primers perruquers del món i que el seu prestigi empresarial brilli amb llum pròpia en el panorama internacional. Per tota aquesta tasca, el Gremi de Perruquers de Barcelona li va concedir la Insígnia d'Or, lliurada personalment pel seu President Sr. Lladó. El Juliol de 1994, va ser distingit per la Generalitat de Catalunya amb el Premi a la Internacionalització de l'Economia Catalana, i també ha estat distingit amb la Creu de Sant Jordi, un dels màxims guardons que atorga la Generalitat de Catalunya.