UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.151' ) WHERE id_article = 8421 Es presenta el manifest 'El català, llengua comuna' ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 07:59 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

Es presenta el manifest 'El català, llengua comuna'

23 associacions sotasignen el manifest

Comentaris 3  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 8 vots )
carregant Carregant

23 associacions de persones immigrades i organitzacions de suport presenteran el proper dijous 17 de juliol l’edició del Manifest «El català, llengua comuna» i un vídeo de sensibilització que es difondrà per Internet. El Manifest es presentarà a la sala d’actes de l’Ateneu Barcelonès. El Manifest, consta de 10 punts “als quals la societat catalana no pot renunciar si pretenem construir una societat justa i cohesionada”, segons diuen les associacions.

Comparteix
   

Vint-i-tres associacions de persones immigrades i organitzacions de suport presentaran el pròxim dijous, 17 de juliol a les 19.30 hores a la sala d’actes de l’Ateneu Barcelonès (C/ Canuda, 6, de Barcelona) l’edició del Manifest «El català, llengua comuna» i un vídeo de sensibilització que es difondrà per Internet.

El pròleg del Manifest, signat per la darrera guanyadora del Premi Ramon Llull de novel·la, Najat El Hachmi, destaca la importància d'utilitzar la llengua del país amb les persones nouvingudes com a forma de reconeixment mutu i de no exclusió.

La Presentació anirà a càrrec de Miquel Strubell i representants de les entitats signants del manifest; es comptarà amb la presència de l'ex-president de la Generalitat de Catalunya Jordi Pujol, el president del Parlament de Catalunya Ernest Benach, membres del Consell Consultiu de la Plataforma per la Llengua i altres personalitats de la societat catalana. Després de la presentació se servirà un refrigeri a l’entrada de Carruatges de l’Ateneu Barcelonès.

El vídeo que es presentarà de la campanya «El català, llengua comuna», és un reportatge dels actes celebrats a la diada de Sant Jordi del 2008 a Barcelona, per part de les 23 associacions de persones immigrades i organitzacions de suport a aquestes. El vídeo mostra petits talls d’actuacions com la de Miquel Gil i la Orquestra Àrab de Barcelona i declaracions dels representants de les entitats i del President del Parlament de Catalunya, Ernest Benach.




COMENTARIS fletxa taronja

item
#3
Romuald fletxa PPCC
16 de juliol de 2008, 12.16 h

Jo també ho pensava això, que el català és la llengua comuna de tots els Països Catalans.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
16 de juliol de 2008, 12.03 h

Gaudir amb aquest article.
Poseu en MARXA el Manifest
Com un català (Baptista Gallart i Pascual,
Isabel Rubio i Menchon) bull signá aquest article.

VISCA LA TERRA

VISCA CATALUNYA LLUIREEEEEEEEE


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Toni fletxa piera
16 de juliol de 2008, 09.10 h

És imprescindible que passem a l'atac, i recuperem la iniciativa a favor de la llengua... i el país.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.