UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.153' ) WHERE id_article = 8459 La construcció d'un parc eòlic amenaça un escenari clau de la batalla de l'Ebre ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 20:27 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

La construcció d'un parc eòlic amenaça un escenari clau de la batalla de l'Ebre

Els veïns demanen que es prenguin mesures per preservar un dels camps de batalla més sagnants

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Veïns i diversos col·lectius de la Terra Alta han denunciat que un projecte per construir dotze centrals eòliques amenaça un escenari clau de la Batalla de l'Ebre. La zona al mig de la muntanya és una ossera al descobert, amb molt material bèlic a la superfície, a l'abast de tothom que s'hi pugui atansar. Les persones que s'han mobilitzat contra el projecte demanen que a banda d'aturar la construcció del parc eòlic es prenguin mesures per restituir la dignitat dels soldats que van morir en batalla i per preservar un dels camps de batalla més sagnants, més encara quan hi ha nombroses restes òssies dels soldats morts en batalla escampades per la serra de la Fatarella al descobert o amuntegades en un ossari.

Comparteix
   

Un grup de veïns i col·lectius de la Terra Alta han denunciat que el projecte d'un parc eòlic podria fer malbé un dels escenaris de la batalla de l'Ebre. Els veïns que s'oposen al projecte han donat a conèixer que a la Fatarella encara hi ha restes dels soldats que van morir, osseres al descobert i molt material bèl·lic i han demanat que es conservi la zona com a patrimoni històric. Aquesta demanda arriba abans que el 25 de juliol comencin els actes de commemoració dels 70 anys de la batalla de l'Ebre, la més sagnant de la Guerra Civil. 

El portaveu en defensa de la Terra Alta, Jordi Lluch, ha explicat a TV3 que els veïns i col·lectius en contra el projecte ja van dur a terme el 2003 una iniciativa per recollir tot aquest material i es va contruir una ossera. No obstant, cinc anys després l'ossera segueix al descobert. Els ciutadans es queixen de la manca d'actuació des de la delegació del govern de la Generalitat de Catalunya a les Terres de l'Ebre i el COMEBE (Consorci per a la Museïtzació dels Espais de la Batalla de l'Ebre) i demanen que es doni alguna sortida a les seves demandes.

A les muntanyes es poden trobar moltes restes òssies, molt material bèl·lic i búnquers que, segons Josep Maria Font, formarien part de la línia defensiva que va construir l'exèrcit republicà als plans de Flix de la Fatarella, al cap de la costa d'Ascó. En aquest punt, durant tres dies es va fer front a l'exèrcit franquista i es va permetre a la resta de l'exèrcit republicà i a la població civil fugir perl pont que es va construir a Flix. Per això, es creu que les restes humanes que hi ha escampades per la serra de la Fatarella són sobretot de soldats republicans caiguts per protegir la retirada de la població i dels altres companys. Es calcula que quan l'exèrcit franquista va trencar la línia per tres punts van acabar morint 1.000 soldats.




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.