UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.237' ) WHERE id_article = 8526 El DAR prohibeix l'extracció de marisc a la badia dels Alfacs i a Sant Feliu de Guíxols per presència de toxines ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 20:54 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El DAR prohibeix l'extracció de marisc a la badia dels Alfacs i a Sant Feliu de Guíxols per presència de toxines

De moment, no hi ha cap risc per a la salut si es consumeix el marisc que es troba al mercat

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Els Departaments d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural (DAR) i de Salut, han decidit prohibir l'extracció de Marisc a la Badia dels Alfacs de Sant Carles de la Ràpita (Montsià) i a la zona costera de Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà). Els motius són que la badia ha donat positiu en el bioassaig de DSP, és a dir, el marisc d'allà podria portar una toxina diarreica. D'altra banda, a Sant Feliu de Guíxols s'ha detectat Escheria coli per sobre dels nivells de seguretat. Aquesta decisió és fruit dels resultats dels controls efectuats en compliment del programa permanent de vigilància del DAR.
badia dels alfacs
Comparteix
   

Tot i així, des del DAR s'afirma que no hi ha cap risc per a la salut si es consumeix el marisc que es troba al mercat. Els mecanismes de vigilància i control que s'estan duent a terme asseguren la salubritat dels bivalves que es comercialitzen pels circuits habituals.

Tal i com es disposa al Pla de seguiment s'ha donat trasllat de la resolució a les confraries de pescadors de l'àmbit afectat com també a les associacions de productors i les Capitanies i les Autoritats Portuàries. Les forces de seguretat, la direcció general de Salut Pública o de Ports i Transports, l'Agència Catalana de l'Aigua, i els Centres d'Expedició i Depuració de mol•luscs de Catalunya han estat altres dels informats.




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.