UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.237' ) WHERE id_article = 8553 La meitat dels alumnes de 4t d'ESO no arriben al nivell bàsic d'anglès ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 20:06 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

La meitat dels alumnes de 4t d'ESO no arriben al nivell bàsic d'anglès

Educació prepara un pla d'Impuls de llengües estrangeres

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

La meitat dels alumnes de 4t d'ESO no arriben al nivell bàsic d'anglès de l'Escola Oficial d'Idiomes, segons un estudi elaborat pel Consell Superior d'Avaluació de Sistema Educatiu, que indica que el 53% dels estudiants d'aquest curs obtindrien el nivell bàsic pel que fa a la comprensió oral i lectora, però baixarien nota en expressió oral. L'avaluació s'ha fet sobre una mostra de 1.481 alumnes d'ESO de 51 centres escolars de tot el territori durant el 2006. Davant d'aquests resultats, el Departament d'Educació ja té en marxa el Pla d'Impuls de llengües estrangeres fins el 2010.
escola nens educació centre institut col·legi classe aula
Comparteix
   

Les proves fetes als alumnes per determinar el nivell d'anglès consisteixen en cinc textos per avaluar la comprensió oral i cinc més per la comprensió lectora, tots ells de diferent llargada i dificultat i, en total, els alumnes han de respondre cinquanta preguntes. Amb aquestes proves, es permet conèixer la capacitat de l'alumnat de comprendre, extreure informació i produir missatges en anglès.

L'estudi, 'La llengua anglesa en l'avaluació de l'ESO 2006', té en compte un seguit de variables que condicionen els resultats obtinguts per l'alumnat, com són el sexe, la família, els hàbits d'estudi, el consum cultural de l'alumnat, els centres educatius i el funcionament del centre escolar, per determinar quins afecten de forma positiva o negativa en l'aprenentatge de la llengua anglesa.

L'avaluació conclou que els resultats dels alumnes de 4t d'ESO són similars en comprensió oral i en comprensió lectora. La meitat dels alumnes tenen una comprensió bàsica de l'anglès, entenen les idees principals de butlletins informatius i comprenen informació senzilla sobre temes de la vida quotidiana.

A més, quatre de cada deu poden llegeir textos de temes que els interessen, reconeixen els punts significatius d'articles senzills de diari i reconeixen el significat de lèxic desconegut a partir del context general. En canvi, tenen un nivell més baix pel que fa a l'expressió oral, que ha estat avaluada en una submostra de 100 alumnes.

Segons l'estudi, els factors externs que intervenen en l'aprenentatge de l'anglès són el funcionament del centre educatiu, les expectatives acadèmiques de l'alumnat, el nivell educatiu familiar, el nivell d'ocupació de la família, la lectura constant de llibres o l'ús d'Internet, que afavoreixen el domini de l'anglès. Per contra, un elevat nombre d'hores dedicat a la televisió repercuteix en l'aprenentatge.

Pla d'impuls de llengües estrangeres

Am la intenció de millorar els resultats, el Departament d'Educació ha posat en marxa el Pla d'Impuls de llengües estrangeres fins el 2010. Un projecte que suposa una injecció econòmica de 221 milions d'euros i que ha de permetre incrementar la competència lingüística de 15.000 docents fins l'any 2010, doblant la xifra actual de professors competents en aquesta llengua.

El Pla també preveu mesures directes per a l'alumnat, com ara millorar la presència de l'anglès al currículum i incrementar les mesures directes d'immersió, així com mesures per als centres, que es concreten en l'increment del nombre de centres del Pla Experimental de Llengües Estrangeres i l'augment del nombre d'auxiliars de conversa.





COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.