UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.253' ) WHERE id_article = 8626 Duran adverteix Zapatero que sense finançament "no hi haurà pressupostos" ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 21:21 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Duran adverteix Zapatero que sense finançament "no hi haurà pressupostos"

Convida el PSC a actuar coherentment i no votar els pressupostos

Comentaris 2  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El portaveu de CiU, Josep Antoni Duran i Lleida, ha deixat molt clar a Zapatero que 'com a qüestió bàsica' per negociar el seu vot als pressupostos generals de l'Estat és que hi hagi un nou sistema de finançament autonòmic.'No hi haurà pressupostos sinó hi ha un nou finançament per les comunitats', si el vot depèn de CiU, ha dit Duran. El portaveu de CiU ha convidat als diputats del PSC a no donar suport als pressupostos 'per coherència' amb la postura que defensa el Govern. Duran ha acusat els dos governs, espanyol i català, de 'no fer els deures' ja que el dia 9 d'agost no hi haurà acord bàsic, encara que, segons Duran, Zapatero manté 'l'esperança' de tenir-lo enllestit aquest 2008.
duran zapatero
Comparteix
   

Duran i Zapatero s'han reunit durant aproximadament dues hores al palau de La Moncloa. Duran ha avisat a Zapatero que 'no hi haurà pressupostos sinó hi ha un nou finançament per les comunitats' si han de tirar endavant amb el vot de CiU. Aquest nou finançament ha de complir amb l'Estatut.

El dia 9 d'agost no hi haurà acord bàsic en matèria de finançament com marca l'Estatut, això d'entrada diu Duran 'no és positiu' i posa de relleu que no s'han 'fet els deures'. Tot i així, Duran espera que els pròxims pressupostos si incloguin el nou finançament.

Sobre quin paper han de jugar els diputats del PSC al Congrés amb els pressupostos generals, Duran creu que per 'coherència' no hi haurien de votar a favor i els ha convidat a no donar-los suport. El portaveu de CiU ha deixat palès que la seva formació seguirà al costat del Govern sempre que mantinguin el seu posicionament envers el finançament. En aquesta trobada no s'han parlat de xifres concretes pel finançament i segons Duran, Zapatero té 'l'esperança' d'enllestir-lo aquest any.

En aquesta reunió, Zapatero ha informat el representat de CiU sobre els acords assolits amb el president del Partit Popular, Mariano Rajoy, sobre terrorisme i justícia.

Duran celebra l'acord entre el PP i el PSOE en matèria antiterrorista i està satisfet amb que l'acord es faci 'en termes que no exclouen la presència i participació d'altres formacions'. El portaveu de CiU ha aprofitat per felicitar el govern espanyol per les darreres operacions que han desarticulat l'escamot Biscaia.

Sobre justícia, Duran ha volgut 'emfatitzar' la satisfacció pel desbloqueig en la renovació del Tribunal Constitucional i el Consell General del Poder Judicial (CGPJ). Segons Duran era una situació 'vergonyosa', principalment causada pel PP, ha dit Duran, però també per responsabilitat del govern espanyol. Duran està sobretot satisfet perquè no hi hagi acord entre el PP i el PSOE sobre determinades qüestions que afecten l'Estatut com el paper que ha de tenir el Tribunal Suprem sobre la cassació.

Duran ha demanat Zapatero que en futurs acords i configuracions sobre el CGPJ es tingui en compte la 'professionalitat i la pluralitat'. 'Ens agradaria que sensibilitats com les de CiU pugin ser presents' a l'òrgan de govern dels jutges, ha dit Duran, que considera que la resposta per part de Zapatero ha estat 'positiva', encara que no vol dir que hi hagi cap acord.

L'economia ha de ser 'el centre de les preocupacions i les prioritats'


Duran ha transmès Zapatero la necessitat que l'economia es converteixi en el 'centre de les preocupacions i prioritats'. CiU critica que el govern espanyol 'esta fent alguna cosa' però no hi ha un 'pla anticrisi'. Duran ha reclamat mesures a curt termini i una segona rebaixa de l'impost de societats. En aquesta matèria Zapatero 'no ha estat receptiu', ha dit Duran.




COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
29 de juliol de 2008, 12.54 h

Molt bè Duran ho has fet molt bè com sempre davant de les càmeres...ara explica de debò la conversa amb el ZP.Salut i Republica


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Carles Puyol fletxa Barcelona-CATALONIA IS NOT SPAIN
29 de juliol de 2008, 08.47 h

Durán en compte que així ja no serás el polític ben valorat, ja, ja, ja. Has de cuidar la teva imatge noi!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.