Gas Natural supera per primer cop els 1.000 milions de benefici en un any
La gasística presenta els resultats del primer semestre
La companyia catalana Gas Natural ha obtingut un benefici net, després d'impostos, de 562,7 milions durant els primers sis mesos d'aquest any, amb un creixement del 10,2% en relació amb el mateix període del 2007. Amb aquestes xifres, el benefici net interanual supera per primera vegada en la història de la companyia els mil milions. Una part dels bons resultats de la companyia es justifiquen per l'impacte de l'adquisició de diferents actius elèctrics a Mèxic, que han suposat una aportació del 3,1% als resultats consolidats. La ràtio d'endeutament durant aquest primer semestre va quedar fixada en el 31,1%, després d'haver retallat entre gener i juny un total de 720,3 milions de deute.
L'ebitda (beneficis abans d'impostos, amortitzacions i interessos financers) de Gas Natural durant el primer semestre d'aquest any va arribar fins els 1.297,2 milions, un 15,1% més que durant el mateix període del 2007. Aquest increment s'explica bàsicament pel bon comportament de l'activitat a l'estat espanyol, a Mèxic i al creixement dels canals de distribució a l'Estat i a diferents països del continent sud-americà on és present la companyia gasista, segons explica un comunicat de Gas Natural.Només l'activitat en l'àmbit del negoci de la generació d'electricitat a l'estat espanyol va permetre una aportació de 229,8 milions a l'ebitda, un 110,4% més que durant el mateix període de l'exercici anterior.
L'activitat comercial i de generació a Mèxic, va suposar una aportació extra a l'ebitda del 3,1%. Així, el pes de l'activitat en el negoci de l'electricitat, un dels objectius de creixement del pla estratègic de Gas Natural, ha incrementat el seu pes en l'ebitda en un 22,9%.
L'activitat de distribució en el conjunt del grup (l'estat espanyol, països sud-americans i Itàlia) representa el 54,8% de l'ebitda.
Tot i l'esforç de diversificació de Gas Natural, avui per avui l'activitat gasista a l'Estat segueix sent la més important del grup. Així, la contribució més important la va registrar l'activitat regulada de distribució del gas a l'Estat, amb un 35,2% del total.
El deute financer net es va reduir en 720,3 milions durant el primer semestre, gràcies al bon comportament de la tresoreria. El deute net a 30 de juny es va situar en 2,99,2 milions, cosa que significa una ràtio d'endeutament del 31,1%, segons la comunicació de Gas Natural.
Les inversions reals de Gas Natural durant el semestre van arribar a 421,2 milions, dels que 396 corresponen a inversions materials, destinades principalment a la generació elèctrica, bàsicament les plantes de cicles combinats a Màlaga i el port de Barcelona.







