directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 18 d'abril de 2024 09:33 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Andorra demana a Foment que estudiï allargar el TGV des de Lleida fins a la Seu d'Urgell

Demanen zones d'avançament a la N-145

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El ministre d'Ordenament Territorial del govern d'Andorra, Xavier Jordana, durant la reunió que ha mantingut amb la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ha demanat que es millori l'accés ferroviari a Andorra, i que es valori la possibilitat d'allargar la línia d'TGV des de Lleida fins a la Seu d'Urgell. En matèria de carreteres, Jordana ha demanat que s'afegeixin zones d'avançament i pòrtics informatius al projecte de millora de la N-145 entre la Seu d'Urgell i Andorra, unes obres que ja estan adjudicades i que es preveu que comencin durant la tardor. Álvarez també ha donat suport a Andorra per tal que l'eix europeu E9 sigui considerat de caràcter prioritari.
tgv ave tren ferrocarril alta velocitat
Comparteix
   

Pel que fa a les infraestructures ferroviàries, el ministre andorrà ha analitzat amb Álvarez les tres opcions que existeixen per tal que el tren pugui arribar al Principat: des de Puigcerdà a través de RENFE, des de Lleida i la Pobla de Segur a través dels Ferrocarrils de la Generalitat, i una tercera que constitueix l'anomenat 'Eix del Segre' per connectar Lleida i la Seu d'Urgell pel traçat de la C-14. Jordana ha demanat a la ministra que quan es faci la revisió del Pla Estratègic d'Infraestructures del Transport (PEIT), s'analitzi la viabilitat de fer arribar l'alta velocitat espanyola a la Seu d'Urgell per aquest 'Eix del Segre'. En aquest aspecte, Álvarez s'ha mostrat prudent i no s'ha pronunciat al respecte, tal i com ha indicat Jordana.

En matèria d'infraestructures viàries, els dos ministres han tractat la millora de la N-260, coneguda com a Eix Pirinenc; la de la N-145, que enllaça la Seu d’Urgell i Andorra; i la de l’E09, que uneix París amb Barcelona, passant per Tolosa i els túnels del Pimorent i del Cadí. Jordana ha manifestat a Álvarez la satisfacció per part andorrana per la millora de la N-260 i de la variant al seu pas per la Seu d'Urgell, que passarà pel futur aeroport Andorra-Pirineus. La inversió d'aquesta obra és de 162 MEUR i actualment el ministeri de Foment està a l'espera de rebre l'informe de Medi Ambient.

Pel que fa a la N-145, Jordana ha demanat que, atès que el projecte de Foment no contempla convertir aquest tram en autovia, es construeixin zones d'avançament i senyalització amb pòrtics, tal i com disposen les carreteres andorranes, una petició que també es trametrà a la DGT.

D'altra banda, Andorra i Espanya han acordat la construcció d'un tercer carril a la zona fronterera –al pont sobre el riu Runer- destinat als vehicles de transport especial. El cost d'aquesta obra, que s'emmarca dins del Conveni Internacional signat entre els dos països el 1999, és de 500.000 euros i estaran cofinançats entre els dos governs.

La ministra Álvarez ha recolzat constituir un front comú amb Andorra i França per tal que Europa consideri com a prioritari l'eix E-9, que enllaça París amb Barcelona i que passa per l'àrea d'influència d'Andorra, punt on cal una millora considerable per tal que tot el traçat sigui una autovia.

Finalment, els dos ministres també han parlat de l'heliport que es construirà a prop de la frontera catalanoandorrana. Jordana ha rebut l'oferta de col•laboració de la ministra de Foment a nivell dels projectes i del funcionament, i miraran conjuntament les afectacions que l'heliport pugui tenir a l'espai aeri espanyol.





COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.