En llibertat tres dels detinguts a Mallorca per corrupció
Tres alts càrrecs del PP de Matas continuen declarant
Tres dels detinguts aquest dilluns a Mallorca per un nou presumpte cas de corrupció política a l'entorn de l'anterior govern popular de Jaume Matas han quedat en llibertat amb càrrecs després de ser interrogats ahir per la Policia Nacional a Palma. Mentrestant, aquest dimarts continuen declarant a les dependències policials tres persones més, alts càrrecs del Consorci de Turisme Jove -un organisme públic que depenia de la Conselleria de Presidència i Esports de l'anterior executiu- acusats de malversació de fons públics, prevaricació i negociacions prohibides a funcionaris, si bé se'ls podrien imputar dos delictes més: suborn i falsificació de documents –concretament, factures-.
La Policia espanyola ha informat que, si cal, esgotarà les 72 hores que té per llei per completar l'atestat sobre el cas abans de posar-lo a mans de la Justícia. Amb tota probabilitat, però, també ha indicat que aquest vespre ja el podrien tenir enllestit i que demà les tres persones que continuen detingudes ja podrien passar a disposició del jutge, que haurà de decidir si decreta l'ingrés a presó o els deixa en llibertat. De moment, no s'han fet públiques les identitats de les persones que continuen detingudes però se sap que, entre els sis detinguts aquest dilluns, hi hauria l'exgerent del Consorci de Turisme Jove, Damià Amengual; l'antic comptable de l'ens, Jaume Cerdà, i Juan Francisco Gosálbez, que hi tenia el càrrec de cap de Serveis i Manteniment, i la seva dona, a més d'un empresari del sector de la construcció. Així mateix, aquest dilluns també es van haver de traslladar fins a la Policia Nacional de Palma dues persones més, que van ser interrogades en qualitat d'imputats. Ara per ara, es desconeix la seva identitat.Les detencions dels sis exalts càrrecs del govern popular de Jaume Matas es van produir aquest dilluns al matí arran d'una investigació que l'actual govern de Francesc Antich ja va començar fa quatre mesos. Aleshores es van detectar els primers desviaments de capital públic del pressupost del Consorci de Turisme Jove, on treballen els detinguts. Per això, l'executiu balear va optar per posar el cas en mans de la Fiscalia Anticorrupció que és qui actualment instrueix les diligències d'aquest presumpte cas de corrupció política. Les detencions, a més, es produeixen coincidint amb què l'expresident del govern balear, el popular Jaume Matas, es troba de vacances a l'illa. Un fet destacable tenint en compte que Matas va abandonar Mallorca quan el seu partit no va poder tornar a formar govern després de les darreres eleccions a la cambra balear i que, des de les hores, les seves estades a les Illes han estat mínimes i s'han produït entorn d'una gran discreció.
Precisament per aquesta casualitat, aquest dimarts l'actual líder de l'executiu balear, Francesc Antich, ha estat interpel·lat per aquesta qüestió, en el decurs d'una roda de premsa que ha ofert a Palma als mitjans de comunicació. El president balear, però, ha esquivat respondre si ja és hora d'exigir responsabilitats polítiques al seu predecessor en el càrrec després tots els casos de corrupció que han sortit a la llum recentment a Mallorca i que impliquen de manera directa el seu anterior equip polític. Antich s'ha limitat a dir que el darrer episodi, que ahir va fer aquests sis detinguts, com els anteriors, 's'han de deixar ara en mans de la Justícia' i que, mentrestant, el seu govern continuarà treballant per determinar si es van cometre més desviacions de capital públic. Aquest és el sisè cas de corrupció política que esquitxa la imatge del Partit Popular balear aquest any. Els anteriors van ser el cas Andratx, el cas Bitel 2, el cas Caballistes, el cas Rodrigo de Santos i el cas Ordinas i el CDEIB.







