La Generalitat estudia obrir una delegació fixa del Govern a la Xina
"Cal trobar la ciutat que reuneixi més necessitats i conveniències"
El Director General de Projecció Internacional d'Organitzacions Catalanes, Ignasi Doñate, ha anunciat aquest dijous a Pequín que la Generalitat de Catalunya planeja obrir una delegació del Govern a la Xina. Ignasi Doñate ha sopat aquest dijous a la nit per segon any consecutiu amb els membres del Casal Català de Pequín amb l'objectiu de posar-se al dia sobre l'estat del Casal i saber quines activitats i iniciatives porta a terme la comunitat catalana a la capital de la Xina. Pel que fa les ciutats on es podria ubicar aquesta nova oficina del Govern, Doñate ha explicat que, de moment, no hi ha res decidit però hi ha municipis que tenen més possibilitats que altres.
'Cal trobar la ciutat que reuneixi més necessitats i conveniències', ha dit Doñate. Pel Director General de Projecció Internacional, a la Xina ja hi ha diverses oficines del COPCA, cosa que pot ajudar a la creació d'una delegació fixa del govern.Per ell, Pequín és una ciutat que té 'molts números' ja que, a més del COPCA, hi ha diversos interessos econòmics i estratègics que farien que una nova oficina a la capital de la Xina fos d'allò més pràctic'. Actualment el COPCA té dues oficines a la República Popular de la Xina -a Xangai i a Pequín- i també una a Taipei i a Hong Kong.
Ignasi Doñate es va confessar 'gratament sorprès' de la composició i l'energia dels catalans a Pequín. 'El de Pequín és un casal que a diferència de molts altres està majoritàriament format per gent jove', ha dit. Així, Doñate afirma que l'ha animat molt veure que hi ha casals de nova generació que no han sorgit a partir d'empreses o interessos econòmics.
Per Doñate, el Casal de Pequín té una 'identitat pròpia' i una 'vitalitat poc habitual'. Doñate va dir que amb un sopar anual no es pot fer una radiografia completa però que segons les converses amb els membres del Casal de Pequín s'estima que a la capital xinesa hi viuen entre dos-cents i tres-cents catalans de manera permanent.
Al sopar d'aquest dijous també hi va assistir el Director Executiu de la Federació Internacional de Tenis Taula, Jordi Serra, l'ex Director General de l'Esport Joan Anton Camunas, i el Delegat de la Federació Internacional de Waterpolo, Manuel Ibern, que es troben a Pequín fent diferents tasques als Jocs Olímpics.
El Casal Català de Pequín ha renovat la seva direcció durant el més d'agost. L'anterior president, Jesús Sayols, ha cedit el seu càrrec a Patricia Segura que, actualment, es troba de vacances a Catalunya.
El sots president, el gironí Guillem Abellan va qualificar de 'molt exitosa' i 'productiva' la trobada. 'Reunir tants catalans en aquestes dates tan complicades és una mostra del compromís dels membres del Casal i de la seva dedicació', va dir Abellan. També va revelar que en un futur proper el Casal Català de Pequín té previst constituir-se oficialment i, en aquesta línia, Ignasi Doñate va prometre que des de la Generalitat els donaran tot el suport possible.







