UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.253' ) WHERE id_article = 8925 El nombre de desallotjats del carrer durant les Festes de Gràcia baixa un 59% respecte el 2007 ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 22:11 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El nombre de desallotjats del carrer durant les Festes de Gràcia baixa un 59% respecte el 2007

El consistori celebra el nou model de festa nocturna

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El nombre de persones desallotjades de diversos carrers i places del districte de Gràcia a Barcelona durant la Festa Major d'enguany ha baixat un 59% respecte l'any 2007, segons han explicat representants de l'Ajuntament de Barcelona en la presentació del balanç de dades. En concret, l'any passat es van desallotjar unes 13.700 persones i durant aquesta festa han estat 5.660, tal com ha indicat en xifres provisionals el consistori, que ha destacat que han baixat el nombre de detinguts, de 26 el 2007 a 14 enguany, i que hi han entre vuit i deu agents de policia lesionats de forma lleu. També s'ha destacat que els visitants han passat per la festa més 'per la tarda' i no tant a la nit.
gràcia incidents mossos
Comparteix
   

El regidor del Districte de Gràcia, Guillem Espriu, ha explicat que s'ha aconseguit un model de Festa Major 'més cultural i d'interès familiar', tal com volien els organitzadors, a banda d''una major implicació veïnal', com ha recordat Ricard Estruch, president de la Federació de Festa Major. En aquest sentit s'ha destacat l'increment de les activitats programades sobretot en la franja de tarda, amb un 40% més dels actes infantils respecte l'any anterior, i que ha ajudat a portar més gent en aquest horari, i baixar durant la nit. Tot i això, Ricard Estruch no es planteja 'replantejar' les actuacions nocturnes de cara a l'any vinent, i ha recordat que els carrers guarnits de la Federació 'quan s'acaba el dia, recollim i tanquem'.

Els organitzadors de la festa volen continuar apostant pels 17 espais culturals fets en diverses places on s'ha apostat per la cultura o la gastronomia i que han rebut la presència de nombrosos participants. En aquest sentit a l'espai de la paraula es van rebre més de 2.500 persones, a la plaça de la Interculturalitat més de 4.000, al pregó més de 1.000 i als lliuraments de premis uns 1.200. Per la plaça del Diamant han passat unes 7.600 persones o per la del Sol 9.600, i al sopar de l'Aplec del Cargol es van repartir 1.100 tasts.

A més s'ha recordat que la celebració ha entrat en 'les cases' amb uns 33 balcons guarnits, i Estruch confia en augmentar el nombre de carrers engalanats tot i que no els preocupa ja que volen 'qualitat per sobre de quantitat'. De moment el consistori s'ha compromès a aportar tres locals perquè els veïns tinguin on fer aquests guarniments.

Guillem Espriu ha explicat que la coordinació entre forces de seguretat, així com amb altres serveis de neteja o mèdics, ha funcionat correctament, i que han baixat el nombre de persones desallotjades així com els detinguts. Per això el regidor ha destacat que la Guàrdia Urbana ha pogut dedicar-se a fer altres actuacions administratives i no 'dedicar esforços' per controlar els aldarulls. En aquest sentit s'han fet accions contra la venda ambulant, baixant les intervencions de les 368 l'any 2007 a 312 enguany. A més, s'han fet unes 500 inspeccions de sorolls durant les festes en locals, i només s'han aixecat quatre actes de sanció. En aquest sentit, també ha actuat la Unitat de Control de Soroll a diversos carrers i places, i fins i tot s'han agafat mesures en un habitatge al carrer Verdi per fer un estudi.

Tant els responsables municipals com els de la Federació de Festa Major de Gràcia consideren que els incidents de les nits 's'han de relativitzar' i no formen part 'del model festa' de l'entitat veïnal. Consideren que són 'fets puntuals' i que no tenen res a veure amb els membres de la Federació que es dediquen a guarnir carrers i viure la festa. El regidor de Gràcia també ha insistit en què en qualsevol festa sempre hi ha incidents i que 'és difícil' moure milers de persones per les nits.

Malgrat això, ha destacat l'actuació dels serveis de neteja que han treballat des de les sis del matí fins les onze per tenir els espais de festa nets, eliminant més de 530 pintades a parets i recullin unes 33 tones de residus quan l'any passat van ser 38. Un cop acabi la festa, els serveis de neteja estaran tres dies acabant amb les males olors als carrers i netejant a fons per deixar el barri com abans de les festes.




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.