UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.253' ) WHERE id_article = 9097 La contractació a l'estranger "tendirà a zero" per donar feina als desocupats de l'Estat ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 22:33 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

La contractació a l'estranger "tendirà a zero" per donar feina als desocupats de l'Estat

Mesures per combatre l'atur

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El ministre de Treball espanyol, Celestino Corbacho ha anunciat aquest dimecres que el seu ministeri farà en els pròxims mesos una revisió en profunditat de tots els plans d'ocupació que l'executiu espanyol ha posat en marxa en els últims anys, per veure 's'adeqüen a la realitat' de la desocupació actual –que s'accentua en sectors com el de la construcció i els serveis- i, en cas negatiu, reorientar-los. El ministre també ha avançat que al 2009 el catàleg de contractació en origen 'tendirà a zero' perquè 'no sembla lògic' que es contractin 200.000 estrangers cada any fora de l'Estat quan al país hi ha 2,5 milions de desocupats.
celestino corbacho atur
Comparteix
   

Fer un reset dels plans d'ocupació del govern espanyol i adaptar-los a la nova realitat. Aquest ha estat un dels objectius que Celestino Corbacho ha marcat aquest dimecres en la reunió amb empresaris i sindicats que ha mantingut a Madrid per plantar cara a l'augment de la desocupació.

El ministre vol purgar els plans que 'no es corresponen amb les necessitats actuals' i per aquest motiu ja ha avançat que el seu ministeri es troba 'en fase d'avaluació' de totes les iniciatives d'ocupació que estan en marxa. Es tracta, ha explicat, de quelcom 'és bo fer de tant en tant' que és 'revisar el que s'està fent i veure si anem en la bona direcció o no'.

Corbacho ha apuntat que la voluntat de l'executiu és posar tots aquests plans en un 'punt zero' per avaluar-los i 'identificar per on haurien d'anar les prioritats dels futurs programes' i, d'aquesta manera, 'atendre una situació que ha canviat respecte el moment en que es van redactar'.

Modernització dels serveis d'ocupació i de la Formació Professional

El ministre i els agents socials també han acordat establir abans de finals d'any els eixos de tres alstres línies d'actuació a curt termini. En primer lloc una modernització dels serveis públics d'ocupació per 'adaptar-los a la política activa i atendre les noves necessitats del mercat', i en segon terme, modernitzar també la formació professional mitjançant la col·laboració directa entre els ministeris de Treball i Educació.

Segons el ministre, l'objectiu de la reforma de l'INEM és que aquest organisme 'tingui informació de tot el que passa al mercat laboral' i ho faci, a més, coordinant-se amb els serveis de nivell autonòmic.

Govern espanyol i agents socials també volen impulsar el desenvolupament de la Llei de l'estatut del treball autònom per 'aprofitar la potencialitat de les capacitats individuals i fer que els autònoms tinguin un nivell de seguretat i protecció diferent del que han tingut històricament'.

Corbacho també s'ha compromès a traslladar a la comissió de seguiment que es reunirà abans de 15 dies dels acords adoptats per l'executiu en el consell de ministres del 14 d'agost sobre les Pimes i sobre el calendari i objectius del 'diàleg social reforçat' que ha d'identificar els patrons de creixement de l'economia espanyola en el futur. La prestació de desocupació no perilla

Corbacho ha alertat aquest dimecres al matí quan en una entrevista radiofònica que l'INEM podria incórrer en dèficit en el futur. En la roda de premsa posterior a la reunió ha volgut aclarir que encara que es donés aquest cas -en aquests moments el pressupost de l'INEM està en una fase del 99 o el 100%- el govern espanyol faria aportacions per garantir el dret de totho a rebre el servei de prestació per desocupació.

Aposta per una major cooperació amb les CCAA


Corbacho també ha recordat que les administracions autonòmiques són les encarregades de les polítiques actives d'ocupació i per aquest motiu 'semblaria raonable establir un diàleg perquè entre totes les administracions siguem capaços de remar cap on més convingui', sobre els temes que preocupen la societat.

La contractació en origen 'tendirà a zero' al 2009


El ministre de treball ha recordat que en el que va de 2008 l'Estat ja ha cintractat 88.180 persones en origen des de l'estranger i que al 2007 aquestes contractacions van sumar 200.000. 'No sembla raonable que en un mercat com l'espanyol on tenim dos milions i mig de desocupats seguim recorrent a la contractació en origen'.

Segons Corbacho, el seu ministeri pot entendre que en un sector determinat es necessiti contractació especialitzada en un altre país, 'però no 88.000 persones'. Per aquest motiu ha anunciat que el 2009 no portarà al Consell de Ministres un catàleg 'tan generós i tan ampli' com l'actual, i fins i tot ha apuntat que aquest catàleg 's'aproparà al punt zero'.






COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.