Ford podria marxar d'Almussafes d'aquí a cinc anys si l'eix ferroviari s'endarrereix massa
'Ens arriben materials de tot el món i nosaltres també hem d'enviar el nostre producte arreu', explica el responsable de logística de Ford Europa
El retard en la construcció de l'eix mediterrani ferroviari pot convertir-se en un seriós llast per a l'economia valenciana. Així ho va explicar ahir el responsable de logística de Ford Europa, Louis Paredis, que va lligar 'la posició competitiva de Ford Almussafes' a 'l'existència del corredor mediterrani', perquè existeixi una via competitiva d'entrada i sortida de les matèries que necessiten i que produeixen. Si no es construeix en un termini de cinc anys, Ford Europa podria veure's obligada a deslocalitzar la planta valenciana cap a zones del món millor comunicades.
En el transcurs d'una jornada organitzada per l'Institut Ignasi Villalonga a Brussel·les, representants del món polític i econòmic català, valencià i balear van reclamar la importància de construir el corredor mediterrani, una línia, 'important, urgent i imprescindible', segons l'eurodiputat d'ERC, Oriol Junqueras.Segons Paredis, 'La producció ha canviat des que vam començar fa 35 anys a Almussafes. Llavors produíem per a una regió, però ara fabriquem 2.000 cotxes al dia per a 63 regions de tot el món, només 19 de les quals són europees. Això significa que ens arriben materials de tot el món i que nosaltres també hem d'enviar el nostre producte arreu'. En aquest context, 'el cost de distribució és molt important en la producció dels vehicles. Per això, l'eix mediterrani ja no és només important per a la pròpia regió sinó que és important per a la nostra capacitat competitiva a tota Europa', recull el diari Levante.