La PDD insta els catalans a defensar l'Estatut i un finançament just
L'11 de setembre, tothom al carrer
La Plataforma pel Dret de Decidir (PDD) insta els ciutadans catalans a defensar un 'bon finançament i l'assoliment de les ambicions de Catalunya com a nació'. En un acte aquest diumenge amb el suport de nombrosos polítics d'ERC i CiU, s'ha llegit un manifest que assegura que 'l'etapa autonomista s'ha acabat'. El lema de la trobada, 'Tu formes part de la nació catalana. Que no decideixen per tu', va en la línia de la crida de la PDD perquè tots els catalans participin als actes reivindicatius de la Diada, ja sigui en la manifestació convocada a Barcelona o amb senyeres i estelades als balcons. La intervenció més destacada de l'acte ha estat la d'Alfons López Tena, que ha dit del Tribunal Constitucional que 'no és parcial' i ha augurat que la seva sentència sobre l'Estatut serà negativa pels interessos catalans.
El president de la PDD, Jaume López, ha llegit un manifest que ha deixat clar que per tots els assistents a la trobada l'etapa autonomista ja 's'ha acabat'. López ha denunciat que tots els assumptes d'interès pels catalans estan 'en mans' de governs espanyols, 'tinguin el color polític que tinguin', ha matisat.El lema de la trobada ha estat 'Tu formes part de la nació catalana. Que no decideixen per tu'. El manifest, que ha rebut el suport de CDC i ERC, no ha agradat al PSC que ha decidit no enviar cap representanta l'acte d'aquest matí. Mònica Sàbata, portaveu de la PDD, ha explicat que el PSC s'ha desmarcat de l'acte perquè considera que tot allò que reclama la Plataforma es pot aconseguir 'a través de la negociació amb el govern central'.
Joan Ridao ha subratllat el caràcter 'reivindicatiu' del pròxim 11 de Setembre i ha volgut deixar clar que resultarà fonamental que la societat civil catalana faci saber a Madrid que la unitat per defensar el nou model de finançament 'no és només política'. Ridao ha explicat que els pressupostos són una estratègia tàctica que cal jugar i ha recordat que és fonamental que ja s'hi inclogui el nou model.
Felip Puig, que ha acudit a la convocatòria juntament amb Oriol Pujol i David Madí, ha al·ludit a la subordinació del PSC al PSOE per sentenciar que aquesta els impedeix 'defensar els interessos de Catalunya'. El secretari general adjunt de CDC ha dit dels pressupostos del 2009 que seran una prova que deixarà en evidència si el PSC pot o no decidir per ell mateix.
La intervenció del vocal del Consell General del Poder Judical, Alfons López Tena, ha estat una de les més aplaudides pels assistents. López Tena ha augurat que la sentència del Tribunal Constitucional deixarà sense efecte l'Estatut i això abocarà Catalunya a una situació on des de Madrid es podrà continuar decidint al marge dels interessos catalans. La composició de les deu persones que estan al capdavant d'aquest organisme les trien el PSOE i el PP, aquest fet, segons Tena, el fa 'poc imparcial i poc independent'. El vocal també ha recordat que l'Estatut ha estat aprovat pel poble català en un referèndum 'molt difícil' que va enfrontar punts de vista molt diferents de la societat catalana, 'alguns d'ells', ha assenyalat, 'estan aquí representats', en al·lusió a alguns dels membres polítics que es trobaven darrere seu.
Des de la PDD han fet una crida a tot el poble de Catalunya perquè participi en els actes commemoratius de la Diada Nacional de Catalunya, per això demanem que es pengin senyeres a les finestres i balcons com a símbol de la catalanitat. A més animen a tothom a participar a la manifestació de l'11 de setembre convocada conjuntament amb Sobirania i Progrés que, sota el lema 'Som una nació i volem estat propi', sortirà a les 17 de la tarda de Plaça Urquinaona per fer sentir la nostra veu i proclamar els nostres drets nacionals.







