UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.151' ) WHERE id_article = 9152 Promouen una ruta turística basada en la Catalunya medieval ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 09:16 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

Promouen una ruta turística basada en la Catalunya medieval

Des de Guifré el Pilós a la Vall de Boí

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El Govern ha impulsat una ruta turística basada en la Catalunya medieval anomenada la 'Ruta dels Orígens', i que té per objectiu ampliar l'oferta del país en matèria de turisme cultural i posar en valor el potencial turístic d'indrets, monuments i personatges de la Catalunya medieval, des del comte Guifré el Pilós o l'abat Oliba fins al patrimoni romànic de la Vall de Boí. Per desenvolupar el primer projecte de la 'Ruta dels Orígens', la Direcció General de Turisme ha convocat un concurs públic que té una dotació pressupostària de 160.000 euros, segons informa l'Ajuntament de Besalú, poble on s'ha presentat el recorregut aquest divendres al vespre.
catalunya medieval edat mitjana
Comparteix
   

Segons les directrius fixades per la Direcció General de Turisme del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa, la ruta està pensada per ser feta amb automòbil i ha de transcórrer per carreteres secundàries poc transitades però d'un alt valor paisatgístic que possibilitin una conducció 'relaxada i tranquil·la', segons recull el consistori en un comunicat. Ha de connectar totes les comarques pirinenques, des de l'Alt Empordà fins a l'Alta Ribagorça, sense excloure petites desviacions d'interès per visitar indrets d'una especial significació històrica o monumental. 'Es basa en dues rutes principals, les quals es poden fer en un recorregut de 5 dies', ha apuntat el director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, en la presentació que ha tingut lloc a la Sala Gòtica de Besalú, afegint que 'la nostra intenció és que la gent vingui però que després tingui ganes de repetir'.

En la planificació de la ruta es tindran en compte els diferents perfils dels possibles usuaris a qui anirà destinada (procedència geogràfica, motivacions i hàbits de consum dels turistes), fet que permetrà seleccionar d'una manera 'rigorosa' els diferents elements i recursos turístics que integraran la ruta, en funció de la seva singularitat, notorietat i interès, segons informa l'Ajuntament de Besalú. La Direcció General de Turisme impulsarà també la potenciació dels atractius de la ruta, mitjançant la utilització de noves tecnologies i de les tècniques 'més innovadores' d'interpretació del patrimoni monumental i cultural, afegeix el consistori.

Aquest projecte s'emmarca en les directrius turístiques del Departament d'Innovació, que vol desenvolupar una política de planificació turística fonamentada en la sostenibilitat social i ambiental del turisme en el territori català, d'acord amb les línies bàsiques del Pla Estratègic del Turisme de Catalunya (2005-2010), que preveu la creació de grans rutes nacionals que posin en valor el patrimoni natural, cultural i històric del país.

D'altra banda, Vilalta, que ha presentat la ruta aquest divendres al vespre a Besalú, ha destacat la riquesa del comptat d'aquest poble de la Garrotxa tant pel seu valor 'tangible', com l''intangible', posant per exemple 'la riquesa monumental en romànic i la cultura jueva'.





COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.