
La meitat dels valencians no parlen la llengua pròpia
Un 40% admet no saber-lo escriure 'gens'
La política lingüística de la Generalitat valenciana i les dificultats per a escolaritzar els nens i nenes en català al País Valencià estan causant estralls en el mapa lingüístic valencià. La conselleria d'Educació ha publicat l'enquesta de Coneixement i ús social del valencià de la que es desprèn que la meitat dels valencians no parlen la llengua pròpia i només un 26% és capaç d'escriure-la correctament.
Menys de la meitat dels valencians -el 48,5%- parla el valencià però un 51,5% declara que poc o gens. Quant a la capacitat d'escriure la llengua només el 14,6 assegura dominar-la i un 11,8% ho fa bé; un 31,9% una mica i un 41,7%, gens. Fins a un 31,2% de la població no entén el valencià.Tot i això, el conseller d'Educació, Alejandro Font de Mora, en feia una valoració positiva afirmant que el 93,9% de la població resident al País Valencià entén el valencià i el 76,7% sap parlar-lo, venent com a totals les dades dels menors de 15 anys i arribant a agrupar les persones que asseguren parlar-lo perfectament, una mica i poc fins poder sumar el 93% de la nota de premsa de la Generalitat.
Notícies relacionades
- La Generalitat valenciana accepta implícitament la filologia catalana com a eximent de la prova de valencià 05.05.2010.
- S'eliminarà el català dels centres valencians que implantaran la línia en anglès 08.05.2009.
- L'educació valenciana fa vaga contra la imposició de Ciutadania en anglès 28.04.2009.
- El Govern valencià introduirà el xinès com a llengua optativa 25.02.2009.