130 entitats catalanes participen en la mostra que se celebra durant la Diada al passeig Lluís Companys
Preparades diferents conferències i activitats
Unes 130 associacions i organitzacions participen en la Setena Mostra d'Entitats catalanes que se celebra amb motiu de l'Onze de Setembre al passeig Lluís Companys de Barcelona. En concret en una extensió de 15.000 metres quadrats s'hi apleguen entitats que mostren diverses activitats relacionades amb la promoció del català, el catalanisme i la nació catalana. En aquest sentit, l'estand amb més èxit és un en què la gent pot marcar un gol a una fotografia de la selecció espanyola de futbol, posada sobre una porteria de futbol sala. A més, també es poden trobar productes típics com barretines i associacions de cultura popular com cors musicals o diables, i un espai per la solidaritat.
Enric Fontanals, membre del grup 'Gent de la Terra', organitzadors de l'acte, ha explicat a l'ACN que es pot trobar en aquesta mostra un 'reflex' de la societat 'i del que pensa en un dia com avui'. En aquest sentit ha destacat que 'exposen els seus projectes futurs de país', ja que 'hi ha un moviment associatiu que representa i arrossega molta gent i són una realitat que treballa pel país'.Per això, el grup 'Gent de la Terra' s'ha limitat a 'posar la tramoia ja que ells són els artistes'. Fontanals també ha destacat que les entitats catalanes 'tenen molt bona salut' tot i que 'problemes de desenvolupament' i 'entusiasme' per la gent 'que tenen i treballen'. En l'edició de l'ant passat els organitzadors van calcular la presència de 40.000 persones en aquesta mostra d'entitats.
Entre les entitats i associacions que han participat destaca la Intersindical, Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans, Justícia i Pau, Ciemen, Alerta Solidària, Escola Valenciana, Amics de la Bressola, Institució Cultural de la Franja de Ponent, Illacrua, vilaweb, Xarxa d'Entitats dels Països Catalans, setmanari La Directa, Fundació Societat i Cultura, la Plataforma proseleccions o Federació de Cors de Clavé, així com també comptarà amb la presència i col•laboració d'escriptors com Matthew Tree, Hèctor López Bofill, Víctor Alexandre, Arcadi Oliveres o Patricia Gabancho.
També es fan diverses conferències com 'Mitjans de comunicació i concepció nacional' o 'Estructura política de la Catalunya rural', a més de presentacions de llibres i signatures. Així mateix restaran obertes tot el dia dues carpes de 100 metres quadrats cadascuna, una de la A.P.P.E.C. i l'altra de la Revista Lletres on estan la majoria de revistes i llibres de l'actualitat catalana.
Enric Fontanals ha recordat que entre les novetats d'enguany destaca la passejada d'aquesta nit passada pels indrets pròxims a la Ciutadella on es va fer la defensa de la ciutat en la Guerra de Successió, així com un concert dels Cors de Clavé, El grup 'Gent de la Terra' vol recordar que un dels 'majors encants de la mostra és que està autoorganitzada i autofinançada', sense ajuts ni subvencions de cap 'institució ni partit polític'.







