UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.253' ) WHERE id_article = 9424 Un inventor lleidatà patenta un sistema que estalvia un 25% de carburant del cotxe ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 22 d'octubre de 2026 00:41 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Un inventor lleidatà patenta un sistema que estalvia un 25% de carburant del cotxe

Només s'hauria de canviar l'oli del motor cada 50.000 quilòmetres

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Vicent Trilla, un veí de la població lleidatana de Tarroja de Segarra de 83 anys, ha patentat una modificació pel motor de cotxe que permet reduir fins a un 25% del carburant que necessita per a circular, segons ha assegurat aquest veterà inventor. Trilla ha assenyalat que la modificació que ha realitzat en el seu cotxe, un utilitari de segona mà, que tenia més de 100.000 quilòmetres, li permet arrencar en cinquena marxa i posar-se a 160 quilòmetres per hora en tercera. 'Sembla un fórmula 1', diu amb orgull. Assegura també que el canvi que ha inventat es pot realitzar en tots els aparells i vehicles que funcionin amb un motor d'explosió com les motoserres o els vaixells.

Comparteix
   

Segons ha explicat Trilla, ell mateix duu mes d'un any rodant amb el motor trucat del seu propi cotxe i, a més d'estalviar una quarta part de la gasolina necessària, també ha notat una reducció notable de la despesa d'oli i d'aigua. Aquest veí de la petita població de Tarroja ha indicat que la modificació al motor, que no explica del tot 'perquè uns altres no copiïn', consisteix a aconseguir que la pressió dels gasos estigui equilibrada, de manera que el pistó funcioni sense tocar el cilindre. 'El que passa és que els motors d'explosió, que són de fricció, desprenen molts gasos calents, que no són més que energia que es perd. He aconseguit que el motor del meu cotxe treballi a menys temperatura i que no hagi fricció', assegura el octogenari inventor.

Amb aquests canvis, Trilla ha dit que el consum del carburant es redueix en un 25 per cent. 'A més, el vehicle treballa a 70 graus en lloc de 90, i necessita menys oli, de manera que en comptes de canviar-lo cada 7.000 quilòmetres es pot substituir cada 21.000', segons Trilla. L'inventor ha afirmat que aquestes modificacions són molt simples i que amb altres canvis una mica més complexos, similars als que es fan als motors dels cotxes de carrera, l'estalvi podria ser encara major. 'Jo no sóc mecànic i no he pogut fer-lo en el meu cotxe, però fent uns petits canvis en el pistó i la biela, el consum de gasolina es podria reduir en un 50% i solament s'hauria de canviar l'oli del motor cada 50.000 quilòmetres', ha assegurat Trilla.

Ara Trilla vol donar a conèixer la seva creació a la resta del món, però abans va tenir la precaució de patentar l'invent.

Trilla ha intentat posar-se en contacte amb diversos organismes i universitats amb la finalitat de que es conegui la seva idea, certifiquin que funciona i li diguin si és viable la seva comercialització. "Ja tinc 83 anys i no vull saber si el meu invent triomfa per diners sinó per la satisfacció personal d'haver inventat una solució que permet reduir els consums de gasolina ara que tot està tan car".





COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
dsafgddf fletxa china
25 d'octubre de 2011, 19.34 h

que pasada


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.