Les JERC reclamen que se situïn les dones joves al centre del debat sobre l'avortament
També es mobilitzen en contra de la presència d'avions militars en l'exhibició aèria de la Mercè
Les Joventuts d'Esquerra Republicana de Catalunya (JERC), en el marc del dia internacional per la despenalització de l'avortament celebrat ahir diumenge, van reclamar que les dones joves siguin el centre del debat que ha d'orientar l'elaboració de la nova legislació sobre l'avortament. Una llei que, segons les JERC, 'no pot fer-se al marge de les dones joves' ja que són les que més pateixen 'la hipocresia d'una norma que el govern espanyol no ha volgut modificar fins que altres interessos l'han mogut a prendre el tema'.
Les joventuts d'Esquerra van exigir durant el Dia Internacional per la Despenalització de l'Avortament que aquesta nova llei sigui 'd'abast integral' i estableixi mesures per 'contribuir a la reducció d'aquestes intervencions els propers anys, incidint especialment en les dones joves i les dones en situació de migració'. L'Assemblea Nacional de Dones de les JERC, òrgan consultiu de l'organització, fa mesos que treballa per a la conscienciació social sobre aquesta qüestió sota el lema 'Avortament lliure i gratuït'. Concretament, les JERC van adherir-se a la Plataforma a Favor del Dret a l'Avortament i han recollit més de 300 signatures en suport de la despenalització de l'avortament en el marc de la Campanya pel Dret a l'Avortament integrada per desenes d'entitats feministes. A més, aquest diumenge han organitzat una parada informativa a Santa Coloma de Gramenet i han participat a la concentració unitària que tindrà lloc a les dotze al Parc de la Ciutadella de Barcelona.
Retirada de les forces armades durant la Mercè
D'altra banda, les JERC-Barcelona van protagonitzar ahir diumenge al matí una acció en contra de la presència d'efectius militars a la festa major de la Mercè. Una vintena de membres de la formació han protestat per la presència de l'exèrcit espanyol i francès en el context de la Festa del Cel, que és la cloenda oficial de les Festes de la Mercè. En el moment de l'aparició de l'avió militar Eurofighter els militants han desplegat una pancarta voladora que s'ha enlairat pel cel del Parc del Fòrum sota el lema 'Fora militars!'. Paral·lelament els activistes han repartit 2.000 octavetes entre els assistents.
Gerard Gómez del Moral, portaveu de les JERC-Barcelona, va insistir en 'la necessitat de fer de la Mercè una festa major realment pacifista i antimilitarista, on valors com la tolerància, el pacifisme i la llibertat siguin els principals eixos de la mateixa'. Gómez del Moral va voler criticar la 'hipocresia de partits polítics com ICV, que davant mobilitzacions ciutadanes es diuen pacifistes i alhora de la veritat són còmplices de les forces armades' ja que permeten de que desfilin 'desenes d'avions que a altres indrets del món han acabat amb la vida de milers de persones'.







