directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 09:57 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

Més de 13.000 joves se subscriuen a diferents publicacions que els ofereix la Generalitat

Han pogut escollir entre més de mig centenar de diferent periodicitat i temàtica

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Més de 13.000 joves que enguany compleixen 18 anys han sol·licitat subscriure's a diferents publicacions gratuïtes que els ofereix el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat. L'objectiu de l'acció és promoure l'hàbit de lectura de premsa en les noves generacions i permetre'ls eixamplar el seu coneixement de l'espai públic i la vida democràtica del país així com millorar l'hàbit i la competència lectora en qualsevol suport, promovent especialment la lectura en llengua catalana.

La Generalitat preveu que la iniciativa, emmarcada en el Pla de Foment de la Lectura, s'apliqui també el 2009 i el 2010.
premsa escrita diaris digitals periodisme internet
Davallada premsa escrita

Comparteix
   

Els 13.097 joves que rebran la subscripció representen prop d'un 20% dels joves de divuit anys que resideixen a Catalunya. Els joves han pogut escollir entre 65 publicacions de diferent periodicitat i temàtica que havien presentat les seves ofertes i s'han validat per una comissió formada per representants del sector dels mitjans de comunicació, del món acadèmic i professional.

En quan a la periodicitat de les publicacions escollides, la majoria de les subscripcions corresponen a publicacions diàries, seguit de les mensuals i finalment, les setmanals i bisetmanals. D'altra banda, quant a la temàtica, la majoria de subscripcions pertanyen a mitjans d'informació general seguit de la temàtica esportiva, de lleure i entreteniment.

El Pla, impulsat pel Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, compta amb el suport i col·laboració de les administracions locals, el sector editorial i de la comunicació, i entitats diverses.

Entre les actuacions principals del Pla de Foment de la Lectura destaquen la distribució als transports públics de primers capítols de novetats editorials; la posada en marxa del fòrum virtual www.quellegeixes.cat; la campanya publicitària 'Llegir ens fa + grans', i el programa de suport a plans de foment de la lectura per a municipis de menys de 50.000 habitants.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.