directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 4 d'agost de 2021 10:09 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

L'alta velocitat ja uneix Catalunya amb París

La nova línia connecta Figueres i la capital de l'Estat francès en cinc hores

Comentaris 5  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

Catalunya i França ja estan més aprop a partir d'aquest diumenge. La línia d'alta velocitat que uneix les ciutats de Figueres i París fa el seu viatge inaugural en un trajecte de poc més de cinc hores i retalla en una hora i quart el temps que es trigava fins ara. L'alcalde de Barcelona, Jordi, Hereu, ha assistit a la sortida del primer tren que ha considerat un pas més per apropar Catalunya al cor d'Europa. Amb aquest nou servei, Renfe preveu un increment d'ocupació d'un 20% respecte als viatgers que feien servir fins ara el Talgo o els trens hotel. S'espera que el tram entre Barcelona i Girona es completi l'any 2012 ja que actualment l'enllaç entre les dues capitals catalanes s'ha de fer amb trens convencionals. El trajecte estrenat comptarà amb dos trens d'anada al matí i dos de tornada a la tarda.


Comparteix
   


Etiquetes
Figueres-Vilafant-París és la nova línia que s'inaugura aquest diumenge i que acosta una mica més Catalunya amb França. El trajecte, de poc més de cinc hores, comptarà amb dos trens d'anada i dos de tornada. El TGV francès unirà Figueres i Perpinyà a uns 200 quilòmetres per hora, passant pel túnel del Pertús, en només 29 minuts. El tram Perpinyà-Montpeller no es completarà fins al 2014, i el Montpeller-Nimes, fins al 2020.

Enllaç parcial
La inauguració de la nova línia no és però completa ja que el trajecte que uneix Barcelona amb Figueres es fa encara amb trens convencionals a l'espera de la finalització de les obres d'aquí dos anys. Tot plegat permetrà que des d'aquest diumenge, per anar des de Barcelona fins a París, es trigui 7 hores i 25 minuts, 1 hora i quart menys del què es trigava fins ara.





COMENTARIS fletxa taronja

item
#5
20 de desembre de 2010, 11.21 h

Si però aquesta alta velocitat, es veu que és de tercera categoria. A València van anar a la inauguració tota la cúpuila mandatària del país veí, fins i tot el reiet borbó. Aquí, ni el catalaníssim Mas va ser-hi.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
19 de desembre de 2010, 18.35 h

Atenció, notícia!

El president Correa de l'Equador farà un referèndum per tal de prohibir les corrides de toros al seu país:
http://www.kaosenlared.net/noticia/ecuador-votara-prohibicion-corridas-toros


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Perpinyanès fletxa Perpinyà
19 de desembre de 2010, 15.18 h

Doncs no, en considerar Perpinyà catalana, ja era enllaçada amb França, ja hi arribaven TGV des de París.
Us plantegeu la mateixa cosa quan es tracta de Barcelona, espanyola o catalana? O llavors no hi ha debat. Perquè la catalanitat de Perpinyà fa debat? Potser perquè el vostre cap és contaminat per l'espanyolització...


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
19 de desembre de 2010, 15.16 h

En que quedem, Perpinyà és catalana o francesa? precisament, al considerar Perpinyà catalana... Catalunya s'enllaça ara amb França


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Perpinyanès fletxa Perpinyà
19 de desembre de 2010, 15.01 h

La vostra visió és espanyolista. Catalunya ja era unida amb França per l'Alta Velocitat, ja que arribava a Perpinyà... No oblideu que Perpinyà és catalana.
I us preteneu diari digital "catalanista"? hahaha


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat


















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Casado ens ha explicat que aquí no es parla català. Deu ser que es parla palmomallorquí
Ramon Boixet Ramon Boixet
Intocable monarquia
Jordi Aviñó
Les millors cales de la Costa Brava

#xocdetrens fletxa







logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.