directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 00:33 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

L'alta velocitat ja uneix Catalunya amb París

La nova línia connecta Figueres i la capital de l'Estat francès en cinc hores

Comentaris 5  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

Catalunya i França ja estan més aprop a partir d'aquest diumenge. La línia d'alta velocitat que uneix les ciutats de Figueres i París fa el seu viatge inaugural en un trajecte de poc més de cinc hores i retalla en una hora i quart el temps que es trigava fins ara. L'alcalde de Barcelona, Jordi, Hereu, ha assistit a la sortida del primer tren que ha considerat un pas més per apropar Catalunya al cor d'Europa. Amb aquest nou servei, Renfe preveu un increment d'ocupació d'un 20% respecte als viatgers que feien servir fins ara el Talgo o els trens hotel. S'espera que el tram entre Barcelona i Girona es completi l'any 2012 ja que actualment l'enllaç entre les dues capitals catalanes s'ha de fer amb trens convencionals. El trajecte estrenat comptarà amb dos trens d'anada al matí i dos de tornada a la tarda.


Comparteix
   


Etiquetes
Figueres-Vilafant-París és la nova línia que s'inaugura aquest diumenge i que acosta una mica més Catalunya amb França. El trajecte, de poc més de cinc hores, comptarà amb dos trens d'anada i dos de tornada. El TGV francès unirà Figueres i Perpinyà a uns 200 quilòmetres per hora, passant pel túnel del Pertús, en només 29 minuts. El tram Perpinyà-Montpeller no es completarà fins al 2014, i el Montpeller-Nimes, fins al 2020.

Enllaç parcial
La inauguració de la nova línia no és però completa ja que el trajecte que uneix Barcelona amb Figueres es fa encara amb trens convencionals a l'espera de la finalització de les obres d'aquí dos anys. Tot plegat permetrà que des d'aquest diumenge, per anar des de Barcelona fins a París, es trigui 7 hores i 25 minuts, 1 hora i quart menys del què es trigava fins ara.





COMENTARIS fletxa taronja

item
#5
20 de desembre de 2010, 11.21 h

Si però aquesta alta velocitat, es veu que és de tercera categoria. A València van anar a la inauguració tota la cúpuila mandatària del país veí, fins i tot el reiet borbó. Aquí, ni el catalaníssim Mas va ser-hi.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
19 de desembre de 2010, 18.35 h

Atenció, notícia!

El president Correa de l'Equador farà un referèndum per tal de prohibir les corrides de toros al seu país:
http://www.kaosenlared.net/noticia/ecuador-votara-prohibicion-corridas-toros


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Perpinyanès fletxa Perpinyà
19 de desembre de 2010, 15.18 h

Doncs no, en considerar Perpinyà catalana, ja era enllaçada amb França, ja hi arribaven TGV des de París.
Us plantegeu la mateixa cosa quan es tracta de Barcelona, espanyola o catalana? O llavors no hi ha debat. Perquè la catalanitat de Perpinyà fa debat? Potser perquè el vostre cap és contaminat per l'espanyolització...


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
19 de desembre de 2010, 15.16 h

En que quedem, Perpinyà és catalana o francesa? precisament, al considerar Perpinyà catalana... Catalunya s'enllaça ara amb França


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Perpinyanès fletxa Perpinyà
19 de desembre de 2010, 15.01 h

La vostra visió és espanyolista. Catalunya ja era unida amb França per l'Alta Velocitat, ja que arribava a Perpinyà... No oblideu que Perpinyà és catalana.
I us preteneu diari digital "catalanista"? hahaha


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.