
L'alta velocitat ja uneix Catalunya amb París
La nova línia connecta Figueres i la capital de l'Estat francès en cinc hores
Catalunya i França ja estan més aprop a partir d'aquest diumenge. La línia d'alta velocitat que uneix les ciutats de Figueres i París fa el seu viatge inaugural en un trajecte de poc més de cinc hores i retalla en una hora i quart el temps que es trigava fins ara. L'alcalde de Barcelona, Jordi, Hereu, ha assistit a la sortida del primer tren que ha considerat un pas més per apropar Catalunya al cor d'Europa. Amb aquest nou servei, Renfe preveu un increment d'ocupació d'un 20% respecte als viatgers que feien servir fins ara el Talgo o els trens hotel. S'espera que el tram entre Barcelona i Girona es completi l'any 2012 ja que actualment l'enllaç entre les dues capitals catalanes s'ha de fer amb trens convencionals. El trajecte estrenat comptarà amb dos trens d'anada al matí i dos de tornada a la tarda.
Figueres-Vilafant-París és la nova línia que s'inaugura aquest diumenge i que acosta una mica més Catalunya amb França. El trajecte, de poc més de cinc hores, comptarà amb dos trens d'anada i dos de tornada. El TGV francès unirà Figueres i Perpinyà a uns 200 quilòmetres per hora, passant pel túnel del Pertús, en només 29 minuts. El tram Perpinyà-Montpeller no es completarà fins al 2014, i el Montpeller-Nimes, fins al 2020.Enllaç parcial
La inauguració de la nova línia no és però completa ja que el trajecte que uneix Barcelona amb Figueres es fa encara amb trens convencionals a l'espera de la finalització de les obres d'aquí dos anys. Tot plegat permetrà que des d'aquest diumenge, per anar des de Barcelona fins a París, es trigui 7 hores i 25 minuts, 1 hora i quart menys del què es trigava fins ara.