El PP rebutja que el President del Consell Valencià de Cultura expliqui el seu suport al ‘Manifiesto’
Compromís pel País Valencià titlla d'‘improcedent’ que signés el document
La Comissió d'Educació i Cultura de les Corts Valencianes ha rebutjat avui, amb els vots del PP, la compareixença al parlament autonòmic del president del Consell Valencià de Cultura (CVC), Santiago Grisolía, per explicar el seu suport al ‘Manifiesto por la lengua común’, a favor de l'idioma castellà i en contra del desenvolupament normal de les llengües cooficials. L'argument és que la signatura s'emmarca en l'‘exercici de la seva llibertat’ i en l'‘autonomia’ que ha de tindre l'ens consultiu de les institucions públiques.
La diputada popular Alicia de Miguel ha explicat que el rebuig del seu grup parlamentari a aquesta compareixença, sol·licitada pel Compromís pel País Valencià, respon al fet que és ‘fonamental respectar’ tant l'‘autonomia’ de Santiago Grisolía com de la institució que representa.
Ha considerat que ‘no hi ha cap dubte de la defensa permanent que fa del valencià el CVC’ i ha recalcat que ‘no es contradiu’ esta tasca a favor de la llengua vernacla amb el fet de donar suport a un manifest ‘que han signat milers de persones’, ha recordat la diputada, que ha defensat que no se li pot negar l'opinió a qualsevol persona amb rellevància pública. ‘Per què sembla tan estrany que el CVC es posicioni a favor de tindre dret a educar i a expressar-se en castellà’, s'ha preguntat De Miguel, que ha destacat que ‘vivim en un país democràtic i lliure que ens ha costat molt temps aconseguir’. Per la seua banda, el diputat de Compromís Josep Maria Pañella ha titllat d'‘improcedent’ que el màxim responsable del CVC signi aquest manifest, ja que ‘declara la superioritat d'una llengua sobre una altra’. A més, ha considerat que el text és ‘purament polític si analitzem les persones que l'impulsen i signen’, entre els quals ha citat Federico Jiménez Losantos i César Vidal. ‘No cal dir res més’, ha afirmat.
Pañella ha subratllat que al País valencià ‘el castellà no està exclòs i és la llengua majoritària, sobretot en l'ús públic, i pensar que fa falta defensar-lo més és no voler conèixer la realitat de la nostra llengua’. En aquesta línia, ha sostingut que entre la missions del CVC està la de defensar el valencià i ha criticat que aquest manifest ‘contradiu i s'enfronta amb la llei d'ús i ensenyament del valencià







