56 detinguts als Països Catalans en l'operació contra la pornografia infantil
Entre els arrestats, un agent dels serveis secrets espanyols i un guàrdia civil
L'operació més gran feta mai a l'Estat espanyol contra la pornografia infantil a Internet ha acabat amb un total de 121 detinguts, 49 a Catalunya, 4 a les Balears i 3 al País valencià. A l'Estat s'han localitzat més de 1.600 connexions que compartien a les xarxes P2P al menys tres arxius classificats com a pornografia infantil amb noms com 'preteen' o ' pcth' (pre-teen hard core). D'aquesta manera es van identificar 250 domicilis des dels quals s'havien descarregat i distribuït les imatges pornogràfiques
Agents de la Policia espanyola han detingut a la demarcació d'Alacant a tres persones en que han considerat la 'la major operació realitzada fins avui dia' a l’Estat espanyol contra la pornografia infantil a internet, segons ha destacat avui la subdelegada del Govern a la província d'Alacant, Encarna Llinares. Després de fer una primera anàlisi de l'avantprojecte dels pressupostos de 2009 per a la província d'Alacant, Encarna Llinares, responent als mitjans de comunicació, ha indicat que dintre d'aquesta operació s'han realitzat tres detencions i tres registres domiciliaris a Elx, Benidorm i a la ciutat d'Alacant.D’altra banda, quatre persones han resultat detingudes a Mallorca en el transcurs de l’operació contra la pornografia infantil a Internet. Tres de les detencions es van dur a terme a Palma i una altra a Alcudia, en possessió de material pedòfil als seus arxius de l'ordinador.
Les detencions es van fer el passat dia 23 de setembre i van quedar en llibertat aquest mateix dia amb càrrecs, a l'espera que se celebri el judici.







