UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.253' ) WHERE id_article = 9658 Hereu demana un 'govern metropolità' pel 2009 ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 22 d'octubre de 2026 01:13 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Hereu demana un 'govern metropolità' pel 2009

Per coordinar les actuacions a l'àrea metropolitana de Barcelona

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El president del consell general del Pla Estratègic Metropolità de Barcelona (PEMB) i alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha manifestat aquest dimecres que vol que la futura llei de governs locals de Catalunya reconegui un 'govern metropolità'. Ha demanat al Govern que l'any vinent sigui una realitat, coincidint amb el 150 aniversari del pla de l'Eixample d'Ildefons Cerdà, de qui ha destacat una visió 'modernitzadora i de futur'. Aquest òrgan tindria competències com la cohesió social, la promoció econòmica i el seguiment i la gestió de les infraestructures de mobilitat i de transport, ha avançat.

Comparteix
   

Ha reconegut que demanar aquest 'govern metropolità' és 'un clàssic', però ha dit que és 'ara' que s'ha de plantejar. Perquè això sigui una realitat s'ha de modificar la Llei de governs locals al Parlament, incloent-hi una 'menció explícita' sobre el possible desenvolupament d'àrees metropolitanes tant de Barcelona com 'd'altres ciutats de Catalunya', ha dit Hereu.

Ha fet aquestes declaracions a la presentació de les estratègies de futur de l'àrea metropolitana durant el VIII Consell General del PEMB, on ha plantejat els reptes de l'Àrea Metropolitana fins el 2020. Els eixos estratègics del model per el 2020 són configurar l'estructura de la governança metropolitana i les seves relacions amb altres administracions, reforçar la posició de l'àrea com un dels nodes de la xarxa d'innovació tecnològica, humanitzar el territori, planificar i concretar les infraestructures de comunicació i impulsar la sostenibilitat.




COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
2 d'octubre de 2008, 14.47 h

Darrere de l'excepcionalisme barceloní només s'hi amaga l'espanyolisme. Volen ser més barcelonins per ser menys catalans i més espanyols.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.