UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.170' ) WHERE id_article = 9685 Catalunya lidera el nombre d'internautes freqüents a la xarxa ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 12:18 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Tecnologia doble fletxa

Catalunya lidera el nombre d'internautes freqüents a la xarxa

El 68% d'usuaris de les TIC ha utilitzat el PC els darrers mesos

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

Catalunya lidera el nombre d'usuaris freqüents d'Internet -els que hi accedeixen almenys una vegada per setmana- amb un índex del 59,1% dels usuaris de les tecnologies d'informació i comunicació (TIC), segons que ha publicat aquest dimecres l'Institut Nacional d'Estadística espanyol (INE), feta en col·laboració amb l'Idescat, entre altres organismes. Catalunya ocupa la segona posició de l'Estat espanyol en utilització de l'ordinador, en la utilització d'Internet els tres darrers mesos i entre usuaris del telèfon mòbil.
banda ampla internet hub router xarxa pc
Comparteix
   

Segons l'indicador d'ús publicat aquest dimecres, el 68% d'usuaris de les TIC ha fet servir l'ordinador els tres darrers mesos, la segona xifra més alta de l'Estat espanyol per darrere de Madrid (70%); el 64,2% d'usuaris han fet servir Internet en els tres darrers mesos, ocupant així el segon lloc darrere de Madrid (67%); i el 91,2% d'usuaris ha fet servir el telèfon mòbil, també ocupant el segon lloc just després de Madrid (93,1%).

Al conjunt de l'estat espanyol, el 63,6% de les llars amb almenys una persona de 16 a 74 anys disposa d'un ordinador, la qual cosa suposa un augment de 3,2 punts respecte de l'any anterior. El major equipament d'ordinadors és a Madrid (71,9%), a Catalunya (71%) i al País Basc (66,4%). El 51% de les llars té connexió a internet i el 43,5% té connexió de banda ampla. Madrid (62,3%) i Catalunya (60,1%) són les que tenen el major percentatge d'habitatges amb accés a internet.

Els usuaris freqüents representen el 86,7% del total d'internautes, són uns 17 milions de persones i representen el 49,2% de la població, fet que suposa un creixement interanual del 13,2%.





COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
18 de febrer de 2016, 10.35 h

LoL


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.