La policia espanyola denuncia un 'dèficit alarmant' d'agents a les comarques gironines
Asseguren que és una situació que s'estén a tot Catalunya
Una vintena d'agents del Cos Nacional de Policia (CNP) s'han concentrat aquest dijous a les portes de la subdelegació del govern espanyol per denunciar la situació que viuen a les comarques gironines. Els sindicats de la policia espanyola denuncien que hi ha un 'dèficit alarmant' d'agents al territori per desenvolupar les tasques en competències 'tan importants' com estrangeria i documentació.
Un dels representants sindicals, Sebastián Hernández, ha detallat que a llocs fronterers com la Jonquera el dèficit és del 55% perquè hi hauria d'haver 110 funcionaris policials i només n'hi ha 50. Una situació similar viuen a l'aeroport Costa Brava Girona on el dèficit és del 50%.
Els agents critiquen que això no els permet desenvolupar les competències 'a ple rendiment'. Tot i que afirmen que es tracta d'una situació que no es viu només a les comarques gironines sinó que s'estén a tot Catalunya i a la resta de l'estat, asseguren que és encara més 'alarmant' a la demarcació. Radiografiant el territori, exposen que hi ha llocs fronterers amb dos passos internacionals, l'aeroport i zones de la Costa Brava que són 'assentaments de bandes organitzades internacionals', sobretot relacionades amb el tràfic de drogues. A la demarcació hi ha uns 400 agents i creuen que en farien falta un centenar més 'com a mínim'.'No es tracta de crear alarma social, sinó que és la realitat', ha criticat Hernández que reclama més efectius de policia i una millora en els mitjans tant materials com tècnics. Afirmen que no tenen els mitjans adequats i que, fins i tot, posen en perill la salut dels treballadors perquè tenen armilles antibales deteriorades o no compten amb els ordinadors necessaris. També posa com a exemple que a l'aeroport no inspeccionen tots els passatgers de vols internacionals senzillament 'perquè no hi ha suficients agents'.
Tot i que han detallat que en la convocatòria de nous agents d'enguany hi ha més places vacants a les comarques gironines, també temen que 'molts no vulguin venir'. 'És un lloc molt apartat de les seves cases', ha explicat Hernández.
Una altra de les reivindicacions que fan els membres de la policia espanyola és l'equiparació salarial amb policies autonòmiques –com els Mossos d'Esquadra- o amb algunes policies locals. Denuncien que hi arriba a haver fins a 600 euros de salari. A més, lamenten que no els deixen fer hores extres mentre que el ministeri ha destinat més de 500 MEUR a la Generalitat 'per pagar hores extres dels Mossos'. 'No és qüestió d'enveges, però si tenen diners per pagar hores extres dels mossos, també n'han de tenir pels policies', ha afirmat Hernández.
Els sindicats es comprometen a seguir portant les seves protestes arreu de Catalunya en diferents concentracions que culminaran amb una a Madrid. El Sindicat Unificat de Policia (SUP), la Confederació Espanyola de Policia (CEP), la Unió Federal de Policia (UFP), el Sindicat Professional de Policia (SPP) i el Sindicat de Comissaris (SCP) han unit esforços per fer arribar un manifest conjunt als partits polítics amb l'esperança que 'entenguin la situació' i regulin 'd'una vegada per totes' les 'legítimes demandes' que reivindiquen.







