Convergència prepara l’assalt al Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya
Convergència no es resigna a perdre llocs clau del teixit associatiu i professional un cop bandejada del Govern de Catalunya després de 23 anys. Un dels darrers exemples és l’intent d’assaltar el Col·legi de Publicitaris -als que popularment se’ls diu publicistes- amb una candidatura constinuista però encara més convergent que la que ja manava.La llista l’encapçala ni més ni menys que Marc Puig i Guàrdia. Puig va ser fins a finals de 2006 membre del Consell d’Administracio de Televisió Espanyola a proposta de la federació i encara avui és membre de CiU al consell d’administració de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió, l’ens que controla els mitjans públics catalans. Abans però havia ocupat càrrecs de confiança política i de designació ‘digital’ a la Generalitat de Jordi Pujol. Així, Marc Puig va substituir David Madí al capdavant de la Secretaria de Comunicació del Govern quan aquest últim va haver de dimitir per manipular enquestes pagades amb fons públics. Abans, l’aspirant a degà del col·legi de Publicitaris havia estat director general de difusió, l’encarregat de dictar a quins mitjans es donava més o menys publicitat de la Generlitat.
El més curiós del cas és que Puig amaga la seva dilatada vinculació -que encara dura- amb Convergència i Unió en tota la propaganda electoral de la seva candidatura. Únicament menciona de passada que ‘el 2001 vaig acceptar la proposta de dirigir la comunicació de la Generalitat’. Un altre dels companys de llista de Marc Puig és Xavier Curtichs, número tres de la candidatura i president de Tinkle. Aquesta consultora, vinculada al sector negocis de CDC, va sortir esquitxada en nombroses ocasions per suposades adjudicacions irregulars o fraudulentes d’estudis encarregats per la Generalitat pujolista.