CiU entra en cibercampanya: Proposen inundar Twitter de falsos eslògans de Montilla
Capgiren la frase de Collboni amb lemes com 'segueixo creient que el PSC ha perdut tota credibilitat'
Malgrat l'acord 'joc net' de bones pràctiques que Madí proposava fa dues setmanes al PSC, el director de campanya de CiU ha tornat aquest dilluns a les estratègies agressives per desgastar José Montilla. A través de la xarxa social de CiU Cativistes, Madí proposa capgirar l'eslògan de precampanya del PSC 'Segueixo creient' tot creant frases que ridiculitzin o s'enriguin del candidat socialista. En un missatge enviat a tots els membres de la xarxa social convergent, proposen inundar la xarxa Twitter amb l'etiqueta #segueixocreient seguida de frases contra el PSC, de l'estil 'Segueixo creient que Zapatero és qui mana' o 'Segueixo creient que la campanya la porta en Zaragoza'. D'aquesta manera, els responsables de campanya de CiU proposen contraatacar la campanya de Collboni reinterpretant el mateix eslògan del PSC i tornant-lo contra els socialistes.
El missatge a tots els usuaris de la xarxa social de CiU Cativistes també els empeny a apuntar-se al grup de Facebook 'Segueixo creient que el PSC ha perdut tota credibilitat', i també proposen que facin promoció del vídeo que veureu al final de la notícia, i que ironitza sobre l'eslògan del PSC per 'creure' en Montilla i en mostra què passa quan s'escriu el lema a Google.Aquesta missiva a tots els cativistes pot entendre's com el tret de sortida per una cibercampanya que, en alguns actes, com els missatges irònics contra el 'segueixo creient' de Montilla, podria titllar-se de petita 'guerra cibernètica'. En aquest sentit, la idea de capgirar l'eslògan del PSC contra els propis socialistes és idèntica a la creativa campanya dels conservadors aprofitant el darrer anunci dels laboristes al Regne Unit.
El correu a tots els cativistes també explica que a partir d'ara els aniran informant de les noves estratègies a la xarxa, en el que podria interpretar-se com el tret de sortida d'una llarga campanya electoral on, per primera vegada, Internet tindrà una importància determinant.
Un eslògan desafortunat
A més d'aquesta campanya per capgirar l'eslògan del PSC, el lingüista Albert Pla Nualart denunciava fa uns dies que la frase 'segueixo creient' es tracta d'un text 'pensat en castellà i traduït a un precari i erràtic català'.
Segons Pla Nualart, 'és lamentable que hi hagi girs calcats del castellà' i 'flagrants incorreccions'. En un article a l'AVUI, el linguista acabava demanant al PSC que, de cara a la 'llarga i dura cursa electoral', pensessin en 'calcular quin cost té no tenir un bon corrector'.
Primeres propostes dels cativistes convergents
Pocs minuts després del correu enviat als milers de cativistes, començaven a arribar a Twitter els primers missatges irònics contra el #segueixocreient. En destaquen, per exemple, '#segueixocreient en un canvi, pq per 1a vegada els aturats de més de 45 anys superen el milió de persones', '#segueixocreient que Montilla és un Visitant com ZP, Blanco i Hereu' o '#segueixocreient que #lagranmajoria d'aquest país vol un Estat propi'.