directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 3 de novembre de 2026 02:46 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa Dijous, 11 de febrer de 2016 16:00 h

Les martingales de Colau: renova el contracte milionari amb Telefónica

Havia fet aturar aquest mateix pla a Xavier Trias i va prometre només treballar amb empreses que respectin els treballadors

ada colau, movistar, telefonica,
Llàgrimes de cocodirl d'Ada Colau a la tancada dels treballadors de Movistar
Ada Colau va guanyar les eleccions aprofitant cada conflicte social per carregar contra Xavier Trias i per a omplir-se la boca de promeses populistes que, ara que governa, està incomplint a tort i a dret. Potser aquesta última és una de les més escandaloses. L'alcaldessa ha prorrogat pel mateix termini i la mateixa quantitat, 3,2 milions d'euros, l'adjudicació a la multinacional amb qui s'enfrontava amb la samarreta blava durant la lluita a l'alcaldia. A més, es va comprometre a exigir a les empreses que treballin per a l'Ajuntament a complir els convenis col·lectius dels seus empleats, un fet que Telefónica no compleix. Llegir-ne més


Política doble fletxa Divendres, 12 de febrer de 2016 05:00 h

Reuters deixa en evidència Espanya per no tancar les ferides del franquisme 40 anys després

L'agència de notícies britànica recorda que l'Estat ha ignorat l'ONU i organitzacions de drets humans reiteradament

Reuters s’ha fet ressò de la precària transició del franquisme que l’Estat espanyol va fer fa quatre dècades i que, tal com s’interpreta de l’article, encara s’arrossega amb problemes. L’agència de notícies britànica fa una crítica implícita a la llei d’amnistia de 1977, que va perdonar els crims del franquisme. Una llei però, que no s’ha revocat encara tot i que “les Nacions Unides i organitzacions de defensa dels drets humans han pressionat Espanya” per fer-ho.  Així, 40 anys després continua el “pacte de l’oblit”, tal com diu Reuters. 

Llegir-ne més

Política doble fletxa Dijous, 11 de febrer de 2016 13:00 h

'El País' inflama la caverna i l'oposició contra Junqueras

El diari dóna carnassa a la caverna mediàtica i als partits de l’oposició acusant en un article el vicepresident del Govern d’indulgència amb la corrupció

Tot s’hi val per sembrar els dubtes sobre el Govern en general i ERC en concret. El diari 'El País' ha publicat aquest dimecres una notícia titulada “Junqueras ofereix un altre càrrec a l’exdirector d’Infraestructures imputat ‘pel cas 3%’”. La notícia ha servit de carnassa a la caverna espanyola i catalana i als partits de l’oposició per carregar contra el Vicepresident de la Generalitat, Oriol Junqueras, posant en dubte el seu compromís contra la corrupció. Segons la notícia, el departament d’Economia que pilota Junqueras ha ofert un nou càrrec a Infraestructures.cat a Josep Antoni Rosell, imputat per presumpta participació en el cobrament de comissions per part de CDC. La notícia, clarament tendenciosa, és una mostra més del que haurà de suportar el nou Govern en el seu pols amb l’Estat Espanyol. En aquest sentit, caldrà que el sobiranisme tingui els ulls ben oberts per tal que no li marquin gols. Llegir-ne més


publicitat

Política doble fletxa Dijous, 11 de febrer de 2016 12:30 h

Lapsus de Miquel Iceta amb Lluís Llach

El primer secretari socialista confon el periodista Lluís Bassets amb el cantautor de Verges

Miquel Iceta ha demostrat aquest migdia que no pot treure’s del cap el pas ferm que Lluís Llach ha fet cap a la política activa per impulsar el procés independentista. Així ho ha deixat al descobert un lapsus del primer secretari dels socialistes a Twitter, en què ha confós el periodista d’El País Lluís Bassets amb el cantautor de Verges i ara diputat de Junts pel Sí. 

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dijous, 11 de febrer de 2016 11:25 h

(Vídeo)Joan Tardà es ‘cruspeix’ tres tertulians de TVE

El diputat d'ERC al Congrés diu que l'única opció que podria congelar el full de ruta del Govern seria la convocatòria d'un referèndum en un any

Joan Tardà ha tornat a fer gala dels seus dots com a orador en una entrevista-tertúlia al programa Los Desayunos de TVE i ha deixat en fora de joc els tres tertulians que el qüestionaven. Davant les acusacions d’engany perquè Catalunya suposadament quedaria fora de la UE si s’independitzés per part del periodista Antonio Pérez Henares, el veterà diputat d’ERC al Congrés li ha etzibat: “La ciutadania catalana no és imbècil. Si fos imbècil, es deixaria enganyar, però no es deixen enganyar”.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dijous, 11 de febrer de 2016 09:45 h

Comença una campanya per reclamar #linkedinInCatalan

La xarxa social professional "margina el català del mercat laboral", segons la Plataforma per la Llengua

La Plataforma per la Llengua torna a la càrrega i inicia una recollida de signatures per reclamar que la xarxa social orientada al món professional Linkedin també estigui disponible en català. Amb el ‘hashtag’ #linkedinInCatalan, l’ONG que defensa la llengua pròpia del país pretén mobilitzar la societat civil i aconseguir 25.000 rúbriques com a mínim. “LinkedIn margina el català del mercat laboral”, diu la Plataforma. 

Llegir-ne més


publicitat

Política doble fletxa Dijous, 11 de febrer de 2016 05:00 h

Pedro Agramunt(PP) president de l'Assemblea del Consell d’Europa, sota sospita de corrupció

Human Rights Watch i Amnistia Internacional ho han denunciat. El senador faria més llarga la infinita llista de la corrupció del PP per la via de "la diplomàcia del Caviar"

Pedro Agramunt com a president de l'Assemblea del Consell d'Europa rebut pel Papa
Pedro Agramunt com a president de l'Assemblea del Consell d'Europa rebut pel Papa

L’any 2012, Azerbaidjan va acollir el Festival d’Eurovisió, la qual cosa va provocar una forta controvèrsia, ja que entitats com Human Rights Watch o Amnistia Internacional, havien denunciat la repressió als activistes i les seves penes de presó a causa dels fets de la primavera àrab de 2011. Tanmateix, cap institució va fer cas de les protestes. El règim àzeri havia alliberat l’activista Elnur Majidli, un referent, per calmar els ànims i desviar l’atenció, però això no havia sufocat les veus crítiques amb un règim que seguia mantenint empresonats la resta de presos polítics. Una de les persones clau en aquest escàndol, el senador i actual president del Consell d'Europa, Pedro Agramunt. 

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 10 de febrer de 2016 19:15 h

Ferran Bel: “Estem cansats de culpar Adif per la seva ineficiència”

El diputat al Congrés de Democràcia i Llibertat, Ferran Bel, anuncia que el seu partit demanarà el traspàs de les infraestructures ferroviàries

DiL demanarà el traspàs total de Rodalies de Catalunya –com ja va fer el conseller Rull- registrant durant els propers dies una proposició no de llei, per instar el govern espanyol a que efectuï quant abans millor aquest traspàs de competències.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 10 de febrer de 2016 18:45 h

Adif posa ara pegats a l’estació fantasma on es va originar l’incendi

La companyia tapa el forta d’accés a l’estació i hi posa vigilància

Gonzalo Ferre, president d'Adif, desconcertat
Gonzalo Ferre, president d'Adif, desconcertat

24 hores després dels greus incidents a l’estació fantasma de Bifurcació-Vilanova (Marina), Adif tapa el forat que permetia l’accés de persones alienes a la companyia a l’estació, i hi posa seguretat.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 10 de febrer de 2016 17:30 h

El govern balear es carrega les curses de braus a les illes

Les illes han hagut d’esperar l’arribada d’un govern progressista per fer el pas i entrar en la modernitat del segle XX, com va fer Catalunya el 28 de juliol de 2010

No cal anar gaire més enllà de Lleida per veure, com és el cas dels Monegros, carreteres plenes de toros que representen la marca d'una empresa i la #MarcaEspaña
No cal anar gaire més enllà de Lleida per veure, com és el cas dels Monegros, carreteres plenes de toros que representen la marca d'una empresa i la #MarcaEspaña

El Parlament balear, tal i com informen els companys del Diari de Balears, ha fet el pas definitiu per acabar amb la tauromàquia a les illes, a tots els nivells.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 10 de febrer de 2016 14:30 h

Rajoy ara usa Catalunya per a pressionar al PSOE

El president en funcions retreu a Sánchez que el seu document no parli de Catalunya quan és “el principal problema d’Espanya”

El president espanyol en funcions, Mariano Rajoy, creu que és “sorprenent” que el document amb propostes de govern que proposa Pedro Sánchez no parli del problema “més important” d’Espanya en aquests moments que és, segons Rajoy, “l’amenaça independentista a Catalunya”. Segons recull l'ACN, Rajoy ha dit que és una gran irresponsabilitat que el PSOE no fixi entre els seus grans objectius el manteniment de la unitat nacional i no es posicioni amb claredat en contra del dret a l’autodeterminació. 
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dijous, 11 de febrer de 2016 05:00 h

Tornarà la 'Roja' al Camp Nou 29 anys després?

Repassem el fracàs estrepitós de l'última visita de la 'selección' i també unes declaracions profètiques de l’últim seleccionador espanyol que va trepitjar el Camp Nou

Imatge del combinat espanyol al Camp Nou el 1987 davant unes graderies desèrtiques
Imatge del combinat espanyol al Camp Nou el 1987 davant unes graderies desèrtiques

Guifré Jordan @enGuifre - Un dels candidats a ser el proper president de la Federació Espanyola de Futbol, Jorge Pérez, ha dit que si guanya les eleccions que se celebraran el proper 22 d’abril portarà la selecció espanyola al Camp Nou. Durant el mandat de l’actual màxim dirigent de la Federació, Ángel María Villar, que va començar el 1988, no s’ha disputat cap partit de la ‘Roja’ a l’estadi del FCBarcelona.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 10 de febrer de 2016 13:25 h

El Govern aturarà els desnonaments en situació d'emergència social

Borràs anuncia que destinarà 5.400 euros en un any a ajuts d'"urgència" per fer front al pagament de lloguers i quotes hipotecàries per a famílies vulnerables.

Desnonaments zero en situacions d'emergència social. Aquest és el principal objectiu de la consellera de Governació i Habitatge, Meritxell Borràs, que s'ha compromès a aturar tots els processos de desnonament en aquells casos de vulnerabilitat de les famílies, que la Generalitat xifra en 1.500. En una compareixença al Parlament, ha desgranat les 22 mesures amb què el seu departament treballarà en la millora de l'accés a l'habitatge, segons informa l’ACN. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 10 de febrer de 2016 14:05 h

Crida a respondre els atacs de França contra el català

En marxa una recollida de signatures per “salvar” la llengua a les escoles de la Catalunya Nord

La reforma de la Llei d’Educació Nacional que està promovent el govern de França pot suposar un retrocés del català a les escoles de la Catalunya Nord, segons l’APLEC, l’associació de referència en la defensa de la llengua catalana al territori nord-català. És per aquest motiu que l’entitat ha engegat una recollida de signatures per “salvar” l’ensenyament en català davant l’aparent atac de l’Estat francès als idiomes regionals. 

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 10 de febrer de 2016 10:20 h

[ÀUDIO] Basté a Reguant (CUP): “Res de lliçonetes de superioritat moral”

La diputada cupaire va acusar El Món a RAC1 de "criminalització de la misèria"

Jordi Basté ha dedicat el seu editorial aquest matí a la diputada de la CUP Eulàlia Reguant per respondre l’acusació de la diputada de la CUP de “criminalització de la misèria” que li va fer ahir via Twitter. El periodista ‘estrella’ de RAC1 li ha dit que no vol “lliçonetes de superioritat moral” i que no vol “que ningú ens assenyali per una cosa que ni pensem, ni pensarem mai”, perquè, segons ha dit, és conscient “que tenim un problema com a societat quan uns indigents han de dormir en un túnel del metro”. Podeu recuperar el moment a l'àudio que acompanya la peça i en aquest enllaç. 

Llegir-ne més




logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.