El programa que dirigeix Josep Cuní a la cadena privada 8TV ha organitzat un cara a cara entre Francesc Homs (candidat de Democràcia i Llibertat, CDC) i Josep Antoni Duran i Lleida (el candidat d'Unió Democràtica de Catalunya). 8 al dia, amb el cert avantatge que dóna un canal privat, ha organitzat tot tipus de debats i cara a cara com aquest que La Vanguardia qualifica de la única cosa que no és: "el principal careo en Catalunya".
Llegir-ne mésEl diputat de la CUP Sergi Saladié ha comparegut avui al Parlament en roda de premsa amb un to més calmat per demanar a JxSí que "es posin les piles". Pel cupaire, el seu partit ha fet tot el possible per arribar a uns acords mínims, però JxSí no ha mogut peça. L'esquerra alternativa també ha volgut deixar palès el seu desacord amb què el Parlament recorregués la suspensió de la resolució independentista al TC, un òrgan que teòricament ja no es reconeix.
Llegir-ne mésLes dones tenen més tendència a ser més escèptiques sobre la independència catalana. Ho diu un estudi publicat pel grup de recerca britànic Democratic Audit, que alerta que el gènere femení es manté més al marge del debat territorial i és menys propens a votar sobiranisme que els homes si percep riscos. A més, la “masculinització” dels partits polítics catalans fa que les dones no se sentin cridades a participar, cosa que dóna una pista sobre com eixamplar la majoria social independentista.
Llegir-ne mésEl regidor de la CUP a Girona Lluc Salellas (CUP) ha instat el seu partit a no posar Artur Mas com a prioritat en les negociacions sobre la investidura. De fet, en una entrada al seu bloc, l’edil gironí i germà del diputat Benet Salellas ha dit que l’actual president no hauria de ser l’obstacle, perquè si signa onze propostes cupaires que detalla en l’escrit, “tindrà el suport de la majoria social del país” i se’l podrà investir. Un dard en tota regla a la seva formació, obstinada per sobre de tot en el qui, tal com demostra el fet que tres de les quatre opcions votades diumenge passat a Manresa feien referència a la figura d’un president.
Llegir-ne mésEl subconscient ha traït Jorge Fernández Díaz aquest matí. En una entrevista a Catalunya Ràdio, el ministre d'Interior ha titllat Catalunya de ‘país’, en una expressió inèdita per un dirigent del Partit Popular, que sempre eviten aquesta denominació i opten per ‘comunitat autònoma’ o altres fórmules. De fet, segons el diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans, un país és el ‘territori d’una nació, així que la relliscada és de grans dimensions, tot i que ha passat inadvertida per l’entrevistadora Mònica Terribas.
Llegir-ne mésMíriam Nogueras, regidora de CDC a Cardedeu i tertuliana puntual a la televisió, ha promogut el manifest més breu de la història que ha pogut encabir en un tuit: "Vull que s'investeixi a Mas i així poder continuar amb el que els nostres vots han avalat: INDEPENDÈNCIA".
Llegir-ne mésA l'assemblea d'ahir al Nou Congost s'hi ha sumat un nou desencontre aquesta tarda: la CUP ha vetat un altre candidat de JxSí per ocupar un lloc al Senat (a banda dels quatre que li pertocaven). Això ha ennervat la plana major de JxSí que ha comparegut en roda de premsa per respondre als fets de les darreres hores.
Llegir-ne mésEl soroll de la nit de diumenge i la jornada de dilluns, que va desencadenar una espècie de guerra fratricida ha començat a deixar pas a propostes de solucions més raonades, abans que trencar-ho tot i anar a eleccions: els resultats de diumenge justificarien la cessió de dos diputats a JxSí.
Llegir-ne mésDesprés de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més
|
|
Jaume Corbera I'm not learning your damn language (Donald Trump) (Jo no sé la vostra maleïda llengua) (i III) |
|
|
Joan Lladonet Tenim monarquia per estona! |
