La campanya més digital
Partits i candidats es llancen a la xarxa esgotant els últims instants abans de la jornada de reflexió
Una de les novetats d'aquesta campanya per a les eleccions europees ha estat la irrupció de ple de les noves eines que Internet ofereix per a fer arribar el missatge polític, fora dels canals tradicionals, a la ciutadania. El Facebook i YouTube han estat les estrelles d'aquesta campanya i han estat utilitzat molt intensament per totes les formacions. A més, d'aquesta manera s'esgota i s'exprem fins a l'últim moment la possibilitat de fer campanya ja que, a diferència dels mitjans tradicionals, tot aquell material que ha estat penjat a la xarxa o que corre a nivell particular d'usuari a usuari no està, ni pot estar, supeditat a les restriccions de la jornada de reflexió. A continuació podeu veure una mostra de les darreres iniciatives a la xarxa d'aquesta campanya electoral.
Convergència i Unió ha volgut aprofitar al màxim l'acte final de campanya amb tots els líders convergents i durant el divendres ha recordat a tothom a través del Facebook que, si no es podia assistir a l'acte, es podia seguir tot plegat a través del web de CiU on s'ha habilitat una aplicació per veure la retransmissió en directe de la 'festa final de campanya'.
El candidat d'Esquerra Republicana de Catalunya, Oriol Junqueras, ha publicat avui un 'making off' de la campanya amb un recull d'imatges i situacions que s'han produït al llarg de la campanya arreu del territori.
PSC
Els socialistes catalans van sorprendre aquest dijous al vespre fent servir la tàctica de l'entrenador del Barça, Pep Guardiola, per motivar els jugadors a la final de la Champions fent la seva peculiar versió de la pel·lícula Gladiator amb la intervenció de Montilla, Zapatero, Chacón i González (vídeo). La candidata, Maria Badia, només sortia uns instants al final del vídeo. Durant tots aquests dies, però, s'ha pogut seguir l'activitat de la candidata en un diari de campanya a YouTube. Aquest divendres se n'acomiadava així.
El candidat d'ICV-EUiA, Raül Romeva, s'ha decidit directament a penjar un vídeo al seu web de campanya que ha circulat ràpidament per la xarxa on demana el vot amb el títol 'Vota el que sents, vota el que ets'.
El partit popular continua amb la seva campanya per aconseguir que el candidat número 23, Santi Fisas, surti escollit ja que aquest escó se'l disputa, segons el CIS amb la número dos de Junqueras. YouTube també ha servit per donar a conèixer aquest candidat que, si no fos per aquesta circumstància, no hauria estat tan protagonista.
Notícies relacionades
- Arrenca la campanya electoral a les europees 22.05.2009.
- Tots els espots electorals de les europees, a directe!cat 23.05.2009.
- Badia suspèn i Tremosa aprova pels pèls; Junqueras, Romeva i Vidal-Quadras passen el debat amb nota 30.05.2009.
- Junqueras i Tremosa passen la mà per la cara als números dos de PSOE i PP 04.06.2009.