Iberia ofereix 10 rutes internacionals per a la nova terminal del Prat
Les 10 rutes les implantaria en un termini no pas curt de 5 anys.
L'empresa ha afirmat que per aconseguir aquest objectiu, invertirà 4.900 milions d'euros en la compra de 33 avions de nova generació, ja sigui del model Airbus 350-XWB o el Boeing B787. Són aparells més petits, que permeten estalviar un 30% de combustible i fer vols llargs en menys temps. La pugna per fer-se amb la nova terminal de l'aeroport del Prat està en la decisió d'AENA d'escollir entre Iberia, Marsans i Vueling.
La pugna per fer-se amb la nova terminal de l'aeroport del Prat segueix endavant. Ara Iberia aposta fort per aquesta la nova terminal i s'afegeix a les dues altres entitats que pugnen per per fer-se amb la nova terminal sud, Marsans i Vueling. Concretament, Iberia ha presentat oficialment a AENA una ambiciosa proposta: l'aerolínia s'ofereix a obrir, en els propers 5 anys, 10 rutes intercontinentals amb destinacions com Nova York, Mèxic i Buenos Aires.No és paper mullat. L'empresa ha afirmat que per aconseguir aquest objectiu, invertirà 4.900 milions d'euros en la compra de 33 avions de nova generació, ja sigui del model Airbus 350-XWB o el Boeing B787. Són aparells més petits, que permeten estalviar un 30% de combustible i fer vols llargs en menys temps. De moment, només ha transcendit que entre aquestes rutes hi haurà les destinacions de Nova York, Mèxic i Buenos Aires.
El govern s'havia queixat que cap de les propostes fetes fins ara no recollien plans concrets de vols intercontinentals. Uns projectes que, si es porten a terme, augmentarien el trànsit un 10% anual; és a dir, 40 milions de passatgers més en tres anys, quan la futura capacitat de l’aeroport serà de 55 milions de passatgers.
En qualsevol cas, el consell d'administració d'Iberia encara no ha aprovat els nous plans de l'aerolínia, ja que està a l'espera que Aena decideixi, finalment, sobre el repartiment final de la T-Sud.