Més de 1.100 consumidors van tenir queixes lingüístiques el 2011
Un terç de les queixes obeeixen a casos de manca de disponibilitat lingüística i un altre terç, a empreses que no etiqueten els productes en català
La llengua catalana en el món del consum encara té camí per recórrer. L'any passat, el 2011, la Plataforma per la Llengua i Consum Català van rebre més de 1.100 queixes lingüístiques de consumidors. Són queixes sobre dèficits d ús del català i vulneració dels drets lingüístics en l'àmbit del consum. De totes les queixes rebudes, n'hi ha un terç que són per manca de disponibilitat lingüística i un altre terç per manca d'etiquetatge en català. Això s'ha fet públic en un estudi dut a terme per un acord de col·laboració entre la Plataforma per la Llengua i Consum Català.
L'estudi també publica dades interessants pel que fa al repartiment de les queixes per sectors. Els problemes amb l'etiquetatge provenen majoritàriament d'empreses productores. A aquestes s'hi han de sumar el comerç minorista i l'hostaleria, que tots tres sumen un 75% de les queixes.A més a més, també s'hi publica un llistat de les empreses més denunciades, que resulten ser les empreses d'alimentació: Unilever, Casa Tarradellas, Panrico, Nutrexpa, Nestlé i Cobega. A més d'aquestes empreses, també n'hi ha moltes de telefonia mòbil (Samsung, Movistar, Orange i Vodafone), Endesa i l'administració pública. Entre tots, sumen el 30% de les queixes fetes pels consumidors.
Arran del recull de totes les queixes, la Plataforma per la Llengua ha aconseguit que algunes marques o empreses, com ara Bauhaus, San Miguel o Les Arenes de Barcelona, canviessin el seu comportament lingüístic.