Un any del #Novullpagar, l’escàndol d’ABERTIS al descobert
Un gest de dignitat va posar al descobert el saqueig d’un país via l’espoli dels peatges. La Caixa, Florentino Pérez o un ex ministre franquista entre els que es reparteixen 600 MEUR/any
Josep Casadellà amb el seu gest #Novullpagar fet fa un any va posar al descobert un dels escàndols financers més grans del nostre país, milions d’euros recaptats via l’espoli dels peatges repartits entre La Caixa, ACS de Florentino Pérez, l’ex ministre franquista Villar Mir (OHL) i algunes de les famílies catalanes que van fer fortuna cultivant les amistats amb el franquisme. Peatges totalment amortitzats i que permeten a uns privilegiats cobrar molts milions d’euros en plena crisi i que aboquen a un país com el nostre a una situació d’emergència nacional. Per Abertis, La Caixa, ACS o OHL la crisi no existeix, la crisi per ells és encara guanyar molts mes diners aprofitant la seva posició d’abús. No us perdeu el darrer #Novullpagar #Novullpassar que @jcasedella57 va fer aquest dijous sant, dijous de dolor.
Abertis va exigir als grups parlamentaris modificar la llei per poder executar les multes del #NovullpagarHo publica el col·lectiu #Novullpagar i ho confirmen diferents parlamentaris en les seves intervencions a la Comissió de Territori i Sostenibilitat. Salvador Milà, Marc Sanglas i Jordi Cañas parlen d’una trobada privada d’Abertis amb els portaveus parlamentaris de la comissió, on els representants de la concessionària van exigir la modificació de la llei per tal que les multes per fer el #Novullpagar arribesin fins al final. Val la pena escoltar les tres intervencions per entendre les claus d’aquest escàndol que comporta milions d’euros de beneficis a uns pocs privilegiats.
Abertis clau per entendre el no desdoblaments de N-2 i altres carreteres
El xantatge constant d’ABERTIS ha fet possible el retard en els diferents desdoblaments previstos, no tenim la xarxa d’autovies gràcies a les constants amenaces d’Abertis a les administracions.
Conveni d’Abertis i el Ministeri de Foment que li ha comportat en cinc anys 1.000 milions d’euros de benefici extra a la concessionària
Ho portem denunciant fa temps i cada dia que passa es confirma que Abertis cobra milions d’euros pel descens de transit per l’AP-7. 1.000 milions d’euros en els cinc primers anys de vida del conveni que poden acabar en més 3.000 milions fins al 2021.
Amb el cost del conveni, el Ministeri podria recuperar la concessió o aconseguir un peatge simbòlic
És tant el poder i l’afinitat del lobby de les autopistes, que el Ministeri va signar el conveni de l’AP-7 malgrat els informes contraris dels seus serveis jurídics, i malgrat constatar la sagnia que representa són incapaços de denunciar el conveni per abús de posicionament.
La tasca del col.lectiu #Novullpagar ha estat i es imprescindible i el temps els hi acabarà donant la raó
No solament van sacsejar l’imperi dels peatges i l’espoli a que ens tenen sotmesos, també han fet propostes per acabar aquest saqueig, aquestes són algunes de les seves bones propostes:
- Renegociant els contractes de concessió de les autopistes i els peatges a l'ombra.
- NO allargar, en cap cas, els contractes de concessió de les autopistes de peatge i exigint el compliment d'aquests convenis en l'aspecte dels pagaments estipulats per part de l'empresa concessionària. I menys encara, que els allargaments de concessió siguin per a pagar les deficitàries autopistes radials de Madrid.
- Fent-se càrrec de la gestió de TOTES les autopistes del país, aplicant criteris eficients de gestió pública, on la ciutadania pugui gaudir d'un servei digne. Fet que no n'eximeix del pagament, però a un preu raonable, com és el cas de Suïssa, on es paguen 33€ l'any per a circular per les autopistes.
- Fer públics els convenis de concessió i els ingressos/costos/beneficis de l'empresa concessionària Abertis. A dia d'avui existeix una TOTAL OPACITAT respecte als convenis de concessió i els comptes corresponents.
Notícies relacionades
- Toni Albà i Catalunya Diu Prou, presentaran avui les primeres demandes per les sancions a #novullpagar 15.03.2013.
- Persecució política al #novullpagar? 30.07.2012.
- #novullpagar Catalunya paga peatges i Espanya té la festa pagada 29.07.2012.
- ABERTIS, una empresa catalana “toxica” per als catalans? 05.05.2012.
- #Novullpagar La revolta contra els peatges ja és un fet 14.04.2012.
- Es convoca el primer #novullpagar popular 24.04.2012.