Mes de 500 denúncies a Air Berlin en només unes hores
A través del web de la Plataforma per la Llengua
Uns 500 catalans han denunciat en només dues hores l'actitud d'Air Berlin respecte el català, en el web que la Plataforma per la llengua ha activat per demanar a la companyia aèria que corregeixi aquesta anomalia en el sector, ja que és gairebé la única companyia de baix cost que obvia totalment el català com a llengua de comunicació amb els seus clients. Aquesta és una de les primeres accions de la plataforma, com a reacció a les declaracions que el director general de la companyia aèria Air Berlin, Joachim Hunold, va expressar a la revista de l'aerolínia.
Un portaveu de la plataforma, Jordi Manent, ha explicat que aquesta primera tarda el web ha rebut un allau de queixes fins a arribar a les 500, una xifra que esperen superar els pròxims dies. Totes les queixes es faran arribar a la companyia i també s'enviaran cartes al president de la Generalitat, José Montilla, al president del Govern Balear, Francesc Antich, i al Síndic de Greuges, Rafael Ribó. A més, la Plataforma per la llengua ha enviat aquest dimarts una carta a Air Berlin, demanant una rectificació urgent i la inclusió del català als serveis de la companyia. Segons la plataforma, hi ha diverses companyies que encara que no utilitzen 'de manera suficient la llengua catalana a l'empresa', sí que la tenen present a la pàgina web, com Click Air, Ryanair, Easyjet o American Airlines.
Segons l'anàlisi de la plataforma, Air Berlin té el lloc web en tretze idiomes, quatre dels quals amb igual o inferior nombre de parlants que el català, com són el danès, el finès, el suec i el txec. La Plataforma per la llengua, considera que les declaracions de Joachim Hunold 'ratllen la xenofòbia i van molt més enllà de les responsabilitats que té com a empresari, ja que no accepta com a legítims els governs de Catalunya i les Illes Balears'.