directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 02:31 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

#xocdetrens fletxa

publicitat

Dimarts, 12 de juny de 2007 05:00 h

Núria Feliu en exclusiva

La icona convergent Núria Feliu estrena web avui, dimarts. En teoria el nou web es farà públic a les 12 del migdia, però directe!cat us enllaça en exclusiva el contingut del web del la diva. Només cal afegir un 2 a l'index.html amb la portada temporal, i us apareix la flamant nova web en Flash.

El web és tot un homenatge a la popular cantant, i ens ha resultat especialment peculiar l'apartat 'Fent País', en què Feliu es justifica i, davant d'aquells que podrien negar-li la catalanitat, dedica tot un apartat al web on aparegui ben gros que ella estima la terra i els Països Catalans. Llegir-ne més


Dilluns, 11 de juny de 2007 05:00 h

Danone comença a utilitzar el català

Danone, una de les grans empreses del món de l’alimentació, ha incorporat la versió en català a la seva web, tal com informava el col·lectiu dels Webmàsters Independents en Català de Cultura i Àmbits Cívics (WICCAC). També ha afegit una versió en català Actimel, una altra marca del grup.

Recordeu que la seu central de Danone a Espanya és a Barcelona i el grup engloba marques tan conegudes com Danone, Lu, Lanjarón, Font Vella, Actimel, Bio, Dan'up, Vitalínea, Danet, Danao, Daníssimo, Petit Suisse, Postres Maestros, Danio, Fruix, Arroz con Leche, Flan, Yogourt. Llegir-ne més


Dilluns, 11 de juny de 2007 05:00 h

Joan Oliver vol el cap de Duran, Mas i Madí

LFP, lliga, futbol, professional, esport
Joan Oliver, exdirector de TV3
El passat divendres dia 8, el director de la fundació Catalunya Oberta -neoliberal i en l’òrbita convergent- Joan Oliver, clavava unes duríssimes punyalades contra determinats membres de la direcció convergent a través de la seva columna diària al diari Avui.

Oliver apuntava una reflexió en què convidava els militants de CDC a apostar per la via sobiranista per l’ocasió, deia ell, que pot néixer "de la crisi d’Esquerra" i transvasar així vots dels independentistes cap a la federació regionalista. Llegir-ne més


publicitat

Dilluns, 11 de juny de 2007 05:00 h

Què li passa a Jordi Barbeta?

LFP, lliga, futbol, professional, esport
Jordi Barbeta director de La Vanguardia
Des de fa unes setmanes hi ha un rum-rum de fons a la setena planta de la Torre Godó de Francesc Macià amb Diagonal: el redactor estrella de la secció de política i exponent de la llibertat d’expressió va poc per la redacció del diari. A més, la pugna amb el delegat a Madrid, Enric Juliana àlies ‘pingüí’, per les obertures de la secció de política sembla que estan a l’ordre del dia. Unes peces informatives que més d’un dia Barbeta no hauria redactat des de les instal•lacions del rotatiu. Llegir-ne més


Dilluns, 11 de juny de 2007 05:00 h

Indignació a la CUP de Vilafranca perquè CiU es vol apropiar del seu programa

A pocs dies de la constitució dels ajuntaments la mala maror ha pres el Casal Independentista El Cep, la seu de la CUP de Vilafranca. La JNC, les joventuts de Convergència, han fet córrer una nota de premsa on fan una relació de coincidències programàtiques entre les dues candidatures malgrat la seva distància ideològica. Tot plegat és una maniobra de CiU per forçar els independentistes a investir alcalde el candidat de la federació regionalista, Pere Regull, després de 28 anys de governs
socialistes a la capital del Penedès. Llegir-ne més


Divendres, 8 de juny de 2007 05:00 h

8.000 euros per gravar un gol... i no el graven

A molts ens va estranyar el gran desplegament de mitjans que va realitzar TV3 arran del gol número 1.000 de Romario. De cop i volta Lluís Canut i quatre persones més eren al Brasil, i seguien a l'astre brasiler partit rere partit esperant que arribés a la mítica xifra.

Van haver de tornar, perquè Romario no va aconseguir marcar entre els tres pals en els diversos enfrontaments on el van seguir. En una pregunta parlamentària dels populars s'ha sabut quan va costar la broma del viatge al Brasil per un gol. Llegir-ne més


publicitat

Divendres, 8 de juny de 2007 05:00 h

Ja som independents

Almenys des de l'aire, gràcies a Google Earth.

Les noves fotografies aèries d'alta resolució de Catalunya, facilitades a l'empresa nordamericana per l'Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC) han escandalitzat a l'Espanya profunda.

Resulta que les fotografies de Catalunya són d'una tonalitat lleugerament més fosca que les fotografies d'Espanya, de manera que des de l'espai i gràcies al programari Google Earth Catalunya apareix clarament diferenciada, quasi separada, dels estats espanyol i francès. Llegir-ne més


Divendres, 8 de juny de 2007 05:00 h

Un altre sorteig per triar representants polítics

El que no poden resoldre les urnes, ho resol la providència.

Continuen els sortejos i monedes a l'aire per decidir regidories davant d'empats tècnics. En aquest cas, a Santa Maria de Merlès (el Berguedà). Al final, el cinquè regidor de Santa Maria de Merlès serà el socialista Ramon Casadevall.

Al municipi, on es vota amb llistes obertes, es va produir un empat tècnic a 30 vots del candidat socialista i del cinquè membre de la llista de CiU, Jaume Bardolet.

El sorteig que resolia el conflicte ha afavorit els socialistes, i així el cinquè regidor és, gràcies a la sort, del PSC. Llegir-ne més


Divendres, 8 de juny de 2007 05:00 h

La UNED polititza un examen

LFP, lliga, futbol, professional, esport
Universidad Nacional de Educación a Distancia
Sembla increïble, però és real.

En un dels exàmens oficials d'anglès de la UNED, la Universidad Nacional de Educación a Distancia, l'enunciat del mateix exercici carrega contra els nacionalismes.

El text tracta sobre la reforma de la constitució que caldrà fer per reconèixer la successió a la infanta Leonor, nèta del rei. L'últim paràgraf és el demolidor. Traduït diu:

"Només podem esperar, i exigir, que un canvi al criteri de successió, que necessita d'un canvi a la Constitució, no sigui utilitzat per introduir les modificacions que els socis del president voldrien veure-hi: com el final de la monarquia o de la unitat i existència de la nació espanyola"

Aquest és l'examen politizat. Llegir-ne més


Divendres, 8 de juny de 2007 04:59 h

Manifestació “simbòlica”, segons TV3

Que l’audiència de TV3 està en caiguda lliure és un fet conegut per tothom. Que la casa no està fent res per evitar aquesta tendència també és un fet conegut per tothom. Ara bé, que voluntàriament ajudin a ensorrar les audiències, això ja passa de taca d’oli.

Dimecres al vespre, al TN, els presentadors Ramon Pellicer i Raquel Sans van referir-se a la manifestació dels mossos d’esquadra en contra de la política del conseller Joan Saura. La manifestació, segons totes les dades, va aplegar uns 4. Llegir-ne més


Dijous, 7 de juny de 2007 05:00 h

El País i la Vanguardia es regalen a les universitats

Tot s'hi val per augmentar el tiratge i dir que les vendes continuen pujant, encara que els lectors vagin de davallada.

El País s'està distribuint gratuïtament, com un ADN, Metro o 20 minutos qualsevol, a diverses facultats de la UB.  De vegades hi ha algú que els reparteix, però tot sovint els deixen en piles de centenars d'exemplars, a disposició dels alumnes.

Precisament, amb la Universitat de Barcelona també han establert un conveni de col·laboració a partir del qual el diari fa mecenatge al projecte Som UB i s'ofereix als estudiants la possibilitat de subscriure-s'hi a millor preu. Llegir-ne més


Dijous, 7 de juny de 2007 05:00 h

Ferran Adrià ara fa cuina espanyola

Dimarts el programa Buenafuente, dirigit pel comunicador reusenc Andreu Buenafuente a la televisió estatal Antena 3, va entrevistar el cuiner Ferran Adrià.

Endut per la cova que li donava el presentador, el cuiner del Bullí va afirmar que el que ell realitzava era "cuina espanyola".

No feien cuina catalana, a El Bullí? No venia la dieta mediterrània, aquest en Ferran Adrià? Llegir-ne més


Dijous, 7 de juny de 2007 05:00 h

La FECAC es contradiu al jutjat

fira abril barcelona
La Fira d'Abril l'any passat a Barcelona
Continua el culebrot de la FECAC, la Federación de Entidades Culturales Andaluzas en Catalunya.

Per sort la Fira d'Abril s'ha acabat -només faltaria que durés tres mesos-  però ara continua el judici que investiga un possible delicte d'estafa en l'obtenció de subvencions per a la fira.

En unes declaracions efectuades dimarts, els membres de la FECAC es van contradir: si Paquito Prieto (de qui hem parlat llargament en diversos punts de mira) va assegurar que les subvencions es donaven a la Fundació de la FECAC i no a la Federació directament, ahir Francisco Redondo, patró de la Fundació FECAC, va assegurar que la federació era qui arreplegava els calers. Llegir-ne més


Dijous, 7 de juny de 2007 05:00 h

Les llengües d'Eroski

La flamant compradora de Caprabo, la també cadena de supermercats Eroski, disposa a l'actualitat d'un web amb postulats contraris a la realitat.

Com a tantes i tantes pàgines arreu de la xarxa, els d'Eroski s'entesten a separar català de valencià i, per tant, a oferir dues versions diferents del web, fugint de l'equivalència entre les dues llengües que reconeixen tots els lingüistes.

Caldrà veure com afecta aquest error la futura política de comunicació de Caprabo. Llegir-ne més


Dijous, 7 de juny de 2007 05:00 h

Què fer amb PxC?

josep anglada ultra dreta catalana feixisme racista
Josep Anglada, líder del partit d'ultradreta
Actualment hi ha dues postures oposades a l'hora de tractar amb Plataforma per Catalunya (PxC), el partit ultradretà i xenòfob del feixista Josep Anglada, que va treure 17 regidors a Catalunya.

Al Vendrell, on Plataforma va aconseguir 4 regidors, la majoria de partits fugen pactar-hi. El PSC fins i tot va proposar un pacte contra natura amb CiU per tal de governar sense els ultres, tal com dèiem ahir. Hem dit que la majoria dels partits hi fugen? Bé, aquesta és una postura. N'hi ha una altra. Llegir-ne més





















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

giny

giny

BLOGS enquestes

Jaume Corbera Jaume Corbera
I'm not learning your damn language (Donald Trump) (Jo no sé la vostra maleïda llengua) (i III)
Joan Lladonet Joan Lladonet
Tenim monarquia per estona!

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.