directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 6 de novembre de 2026 21:20 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Internacional doble fletxa Dimarts, 29 de desembre de 2009 11:09 h

Rubalcaba alerta d'un possible atemptat o segrest d'ETA

El ministre d'Interior del govern espanyol assegura que l'atemptat garantiria un 'protagonisme continuat' a la banda terrorista

 El ministre d'Interior del govern espanyol, Alfredo Pérez Rubalcaba, ha alertat aquest dilluns que ETA podria segrestar o atemptar contra algú procedent de 'sectors significatius des del punt de vista social', segons recull Euskal Irrati Telebista (EITB). Segons Rubalcaba, aquest atemptat 'atorgaria a la banda un protagonisme continuat en els mitjans de comunicació i alhora no causaria excessiu rebuig en els cercles de l'esquerra abertzale'. Les forces de seguretat ja han rebut ordres per tal de coordinar-se davant la urgència de prevenció d'aquesta possible acció terrorista.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 29 de desembre de 2009 05:00 h

Convergència rebutja el redactat de la Llei de vegueries

Exigeix diàleg territorial i polític per arribar a un mínim consens

El Govern treballa per aprovar aquest mes de gener l'Avantprojecte de llei de l'organització veguerial però CiU ja ha deixat clar aquest dilluns que ara per ara rebutja l'actual redactat, perquè no té el consens polític i territorial que correspondria. En declaracions a l'ACN, el diputat Lluís Corominas ha advertit que si es presenta al Parlament un text, ha d'estar 'mínimament consensuat' amb el territori, perquè no és moment d'iniciar una guerra territorial. Per això, ha demanat obrir un procés de diàleg territorial i amb l'oposició, partint d'una posició comuna dels membres del tripartit que ara no existeix. 'Reclamem que facin un pas enrere si cal per fer-ne dos o tres endavant', ha demanat.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 29 de desembre de 2009 14:21 h

L'Estat traspassa a la Generalitat la capacitat de decidir les tarifes, les freqüències i els horaris de les Rodalies

Els trens, el personal i el material tècnic continuaran sent propietat de Foment fins com a mínim el 2011 · Les vies continuaran en mans d'Adif

La comissió mixta de transferències Estat-Generalitat ja ha segellat el traspàs al Govern català del servei de Rodalies de Renfe, que entrarà en vigor l'1 de gener. El ministre espanyol de Política Territorial, Manuel Chaves, ha destacat la rellevància d'un acord que pel conseller d'Interior, Joan Saura, és 'històric' i permet de materialitzar el traspàs 'més important des de l'aprovació de l'Estatut'. Tot i les declaracions, la Generalitat només assumirà la gestió, la planificació i l'establiment dels preus dels serveis de Rodalies. Els trens, el personal i el material tècnic continuaran sent propietat de Foment fins com a mínim tot el 2011.
Llegir-ne més


publicitat

Política doble fletxa Dilluns, 28 de desembre de 2009 18:09 h

Ingressa a presó l'exbatlle d'Andratx Eugenio Hidalgo

Per a complir-hi la primera sentència del 'cas Andratx' · El Suprem ha confirmat la condemna de quatre anys de presó que l'any passat li va imposar l'Audiència de Palma

L'exbatlle d'Andratx Eugenio Hidalgo ha ingressat avui a la tarda al centre penitenciari de Palma després que la Sala Penal del Tribunal Suprem espanyol hagués confirmat a migdia la condemna de quatre anys de presó que li va imposar l'Audiència de Palma el maig de l'any passat per haver construït un habitatge en una zona d'interès paisatgístic amb una llicència d'ampliació de nau agrícola. El Suprem també ha desestimat els recursos presentats per l'exdirector general d'Ordenació del Territori, Jaume Massot, i l'exlletrat municipal d'Andratx Ignacio Mir, condemnats respectivament a tres anys, i mig i un any de presó.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dilluns, 28 de desembre de 2009 17:58 h

Huguet considera que l'oferta de Blanco per a gestionar El Prat és 'inacceptable'

El conseller d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya, Josep Huguet, exposa en un breu apunt al seu blog personal que ‘si AENA no vol perdre l’status quo en la gestió del Prat, la proposta de Blanco és inacceptable’. Opina que el Govern ha d’ostentar la gestió del Prat ‘per fer política econòmica. I així és o tot o res’. El ministre espanyol de Foment, José Blanco, assegurà que Generalitat, ajuntaments i cambres tindrien un 'pes determinant' en la gestió del Prat.
Llegir-ne més


Societat doble fletxa Dimarts, 29 de desembre de 2009 05:00 h

Avui fa un mes del segrest dels tres catalans a Mauritània

Fernández de la Vega assegura que l'executiu espanyol està implicat en l'alliberament però cal ser prudents 'per responsabilitat i eficàcia'

Avui s'acompleix un mes des que els tres cooperants catalans de la Caravana Solidària de l'ONG Barcelona Acció Solidària, Roque Paqual, Albert Vilalta i Alícia Gámez, foren segrestats a Mauritània. El passat 29 de novembre a les 19.30 de la tarda, el cotxe on viatjaven els tres cooperants fou assaltat a la carretera entre Nuadibú i Nuakchot . El segrest fou reivindicat per l'organització terrorista AQMI (Al Qaeda del Magreb Islàmic) el 8 de desembre a través d'un enregistrament sonor difós pel canal televisiu Al Jazeera.
Llegir-ne més


publicitat

Tecnologia doble fletxa Dimarts, 29 de desembre de 2009 05:00 h

Les més llegides del 2009

directe!cat fa un recompte de les deu peces informatives, els deu editorials i els deu punts de mira més llegits al llarg de l'any

Aprofitant l'avinentesa d'encetar un nou any al calendari, des del directe!cat hem fet un recull d'aquelles peces informatives, editorials i punts de mira més llegits pels lectors al llarg de 2009. En aquest repàs conjunt s'observa que el lector ha guiat la seva atenció en sintonia a fets de gran rellevància en l'àmbit polític català dins d'aquest transcurs anual, com ara el cas Millet, el cas Pretòria, la sortida de Carretero d'ERC, la vessant política de Laporta o les darreres consultes del passat 13 de desembre. En altres casos, s'extreu del balanç que el lector ha fet més atenció a notícies que han crescut en importància dins l'aparador català gràcies a la polèmica desencadenada, com és el cas de la manipulació de TV1 en les imatges de la xiulada que va assaltar l'himne espanyol al partit de Copa del Rei entre Athletic i Barça el darrer mes de maig a Mestalla, fet que fou molt visitat tant en format notícia com en format punt de mira.
Llegir-ne més


Cultura doble fletxa Dilluns, 28 de desembre de 2009 16:11 h

El llegat d'Agustí Centelles arriba a l'Arxiu de Salamanca

Un dels fills explica que descarten autoritzar el ministeri espanyol de Cultura a fer una còpia de l'arxiu Centelles per a la Generalitat de Catalunya

Els fills del fotoperiodista Agustí Centelles, Octavi i Sergi Centelles, han dipositat aquest dilluns al matí el llegat del seu pare al Centre Documental de la Memòria Històrica, el conegut com a Arxiu de Salamanca. Ara, els 12.000 negatius de fotos que han venut al Ministeri de Cultura per 700.000 euros es documentaran i es catalogaran amb l'objectiu que en un any puguin ser exposats, segons ha confirmat Octavi Centelles a l'ACN. Els fills del fotoperiodista conegut com el 'Capa català' hauran de fer diversos viatges a Salamanca per col·laborar en les tasques de catalogació, tot i que Centelles ho va deixar tot classificat a través d'un llibret escrit a mà.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dilluns, 28 de desembre de 2009 12:01 h

'La Vanguardia' especula ara que la sentència contra l'Estatut s'emetrà a principi de gener

El degoteig de filtracions sobre quan es farà pública la sentència del Tribunal Constitucional espanyol (TC) contra l'Estatut de Catalunya viu avui un nou capítol. La Vanguardia, que periòdicament publica que la sentència és imminent, ho torna a afirmar avui, dient que es farà pública a principi de gener. Exposa que l'última deliberació es va fer el dia 24 i que se'n pot entreveure una sentència que comptarà amb el suport de set magistrats.
Llegir-ne més


Esports doble fletxa Dilluns, 28 de desembre de 2009 05:00 h

Turisme de Catalunya patrocinarà la USAP de Perpinyà

Per promoure el Principat a França, el principal client turístic català

La USAP de Perpinyà i Turisme de Catalunya han signat un conveni de patrocini per tal que l'actual campió francès de rugbi promocioni Catalunya a tots els camps on jugui, ja sigui en la lliga francesa o arreu d'Europa en la seva participació a la HCup. Segons el director general de Turisme de Catalunya, Joan Carles Vilalta, el patrocini inclou el logotip de Catalunya a les samarretes de l'equip, així com tanques amb la marca Catalunya a l'estadi USAP i la projecció d'imatges del Principat al vídeomarcador de l'estadi. L'acord, segons ha sabut directe!cat, vol promoure Catalunya arreu de França, el principal client turístic del Principat, amb més de 5 milions de visitants anuals.
Llegir-ne més


Cultura doble fletxa Dilluns, 28 de desembre de 2009 05:00 h

L'Orfeó Català oferirà un concert gratuït de nadales a Barcelona

Serà el proper 4 de gener a la plaça del Rei

El pròxim dilluns 4 de gener l'Orfeó Català farà un concert gratuït de nadales a la plaça del Rei de Barcelona. Amb aquest gest, l'Orfeó vol expressar el reconeixement rebut per part de Barcelona i agrair públicament el suport que ha rebut en els darrers mesos per part de la ciutadania, arran del cas Millet. L'acte l'ha organitzat l'Ajuntament de Barcelona i el presidirà l'alcalde Jordi Hereu. Els cantaires, dirigits per Josep Vila, interpretaran des de les escales de la plaça 'Joia en el món', 'Els àngels de la glòria', 'Cançó de bressol', 'Fum Fum Fum', 'Adeste fideles', 'Un roseret eixia', 'Les dotze van tocant', 'Santa nit', 'El rústec villancet' i 'El dimoni escuat', entre d'altres. Llegir-ne més


Societat doble fletxa Dilluns, 28 de desembre de 2009 05:00 h

La campanya per promoure el consum de fruita entre els infants arribarà a tot Catalunya

Ja fa 5 temporades que Unió de Pagesos promou la fruita al Segrià

El sindicat agrari Unió de Pagesos (UP) vol portar la campanya que promou el consum de fruita entre els nens, 'Disfruita-la', a la resta de Catalunya, després de l'èxit aconseguit als territoris on s'ha difós fins ara. Des de fa cinc temporades, UP organitza la campanya juntament amb el Consell Comarcal del Segrià i la Diputació de Lleida a diferents pobles i escoles del Segrià, i aquest any s'ha incorporat a la Fira de Sant Miquel i al Cucalòcum. Els nens assisteixen a un espectacle on s'expliquen les propietats de la fruita i se'ls fa entrega d'una carmanyola en forma de poma amb trossos de fruites a dins. Els pares també reben un full informatiu amb consells per fer més atractiva la fruita als nens. Llegir-ne més


Societat doble fletxa Dilluns, 28 de desembre de 2009 05:00 h

Arrenca el 47è festival de la infància de Barcelona

Nombrosos municipis catalans organitzen parcs similars

La 47a edició del Festival de la Infància de Barcelona ha obert les portes aquest diumenge amb el rerefons del 20è aniversari de la declaració dels drets dels infants. Els drets dels menuts seran presents en les activitats del festival, que vol conscienciar els infants que hi ha molts infants al món a qui no se'ls respecten ni reconeixen els seus drets. La consellera d'Acció Social i Ciutadania, Carme Capdevila, i la presidenta del festival, Judit Mascó, han convidat les famílies a passar estones de 'qualitat' i a 'gaudir' amb els fills. L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha destacat els 'valors' que transmet el saló de la infància, que es preveu que el visitin 200.000 persones fins el 4 de gener. Nombroses localitats catalanes també organitzaran parcs i iniciatives similars.
Llegir-ne més


Societat doble fletxa Dilluns, 28 de desembre de 2009 05:00 h

Retenen a Egipte vuit catalans que participen en una marxa a favor de Gaza

La policia egípcia no els deixa sortir de l'hotel

Vuit dels 25 catalans que s'han desplaçat a Egipte per participar en una marxa d'àmbit internacional a favor de la llibertat de Gaza d'àmbit internacional estan retinguts per la policia egípcia al perímetre d'un hotel a Al Arish. Segons ha explicat a l'ACN una de les membres de la delegació, Xaviera Vilamitjana, els agents els han impedit viatjar cap al Rafah, on està previst que aquest dilluns comenci la marxa cap a la Franja de Gaza per solidaritzar-se amb el poble palestí quan es compleix un any de la massacre que va acabar amb la vida de 1.400 civils. Vilamitjana ha dit que estan en permanent contacte amb les ambaixades per arribar 'com sigui' al punt d'inici de la protesta.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Diumenge, 27 de desembre de 2009 05:00 h

El PP augmentaria la seva majoria absoluta al País Valencià, segons una enquesta del propi partit

Creuen que posa en evidència que la intenció de vot no es veu afectada pel 'cas Gürtel'

El PP valencià ha assegurat que, segons una enquesta realitzada pel propi partit, augmentaria la seva majoria absoluta a les Corts Valencianes amb tres escons més si ara se celebressin eleccions. L'enquesta els atorgaria 57 diputats, mentre que el PSPV en perdria dos i es quedaria amb tan sols 36 escons. EUPV n'obtindria sis -un menys dels que va assolir amb la coalició Compromís pel País Valencià al 2007. Segons el sondeig, el 49,7% dels valencians creuen que el PP és el partit que està més capacitat per governar i el 45,6% prefereix Francisco Camps com a president. Els populars titllen les dades d''espectaculars' i les presenten com a evidència que 'la trama Gürtel no té cap pes en els ciutadans'.
Llegir-ne més




logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.