Guifré Jordan @enGuifre - Carles Puigdemont comença a aclarir el camí cap a la independència o com a mínim les possibilitats que preveu per a arribar-hi. En una entrevista a Catalunya Ràdio, ha parlat de dues opcions: referèndum unilateral –tot i que diu que l’intentaran pactar amb l’Estat fins l’últim moment– o eleccions constituents com a molt tard el setembre de 2017. El plebiscit és l’opció “millor” segons el president de la Generalitat, però només es farà si és “factible, segur, integrador”, és a dir: “Si fem un referèndum, ha de ser vinculant, que tingui els estàndards acceptats pel món. Si es convoca és perquè es farà”, sigui pactat o no amb l’Estat.
Llegir-ne mésTot i que la premsa espanyola interpreta com un fracàs la manifestació d’ahir, els dos líders de la ràdio matinal catalana, Jordi Basté i Mònica Terribas, no han dubtat a lloar la marxa i no han donat validesa a les crítiques per la participació. Els editorials dels conductors d’El Món a RAC1 i el Matí de Catalunya Ràdio han certificat l’èxit d’ahir, han coincidit a destacar l’esperit cívic de la cita i han posat el referèndum sobre la taula.
Llegir-ne mésL’eurodiputat letó Artis Pabriks ha reaccionat a les multitudinàries manifestacions independentistes d’aquesta tarda i ha donat suport al procés català a Twitter. El dirigent, exministre d’Exteriors i de Defensa del país bàltic, ha reclamat el diàleg que no està oferint l’Estat espanyol per donar resposta a les demandes del poble català. En una piulada a la xarxa social ha dit: “Realment penso que el diàleg és la millor manera per evitar tensions polítiques creixents a qualsevol país”. El gest s'interpreta com un suport al procés, que sempre ha vist en el referèndum pactat amb l'Estat la millor opció.
Llegir-ne més#president @KRLS: “L’Estat s’està desconnectant dels seus compromisos i obligacions amb Catalunya” pic.twitter.com/SO0qellnDK
— PartitDemòcrataCAT (@Pdemocratacat) 10 de setembre de 2016
Guifré Jordan @enGuifre – La multitud d’imatges espectaculars i records de per vida que ha tornat a deixar la manifestació d’aquest diumenge se sumarà a les memòries de les quatre Diades independentistes precedents. Les riuades de gent als carrers d’enguany, però, tenen una diferència amb les anteriors: per primera vegada el president de la Generalitat i la presidenta del Parlament hi han participat, així com la líder dels ‘comuns’, Ada Colau. L’assistència de l’alcaldessa pot marcar un abans i un després en el sector, cosa que podria acabar de decantar la balança cap a una majoria independentista en la societat catalana.
Llegir-ne mésDesprés de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més
|
|
Jaume Corbera I'm not learning your damn language (Donald Trump) (Jo no sé la vostra maleïda llengua) (i III) |
|
|
Joan Lladonet Tenim monarquia per estona! |
