directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 1 de novembre de 2026 09:07 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa Dimecres, 20 de gener de 2016 18:50 h

Contundent ‘zasca’ d’Empar Moliner a Inés Arrimadas

Moliner retrata la Cap de l’Oposició en la seva columna al Diari ARA

Empar Moliner carrega contra el tasticisme d'Arrimadas
Empar Moliner carrega contra el tasticisme d'Arrimadas

En l’article “Guapa, quin modelet!”, l’escriptora Empar Moliner destapa les misèries del grup unionista, per intentar mantenir viva una polèmica que els permet presentar-se com a víctimes i obtenir una mínima presència que no es guanyen a l’hemicicle.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 20 de gener de 2016 17:30 h

La bola del Born CC es fa més grossa

El president de CDC Barcelona, Jordi Martí, diu que “Modificar el relat històric de l'equipament cultural més visitat de Barcelona només obeeix al sectarisme i a l’actitud autoritària d'Ada Colau”

El Born CC (Foto: Vquipèdia)
El Born CC (Foto: Vquipèdia)

La bola del Born CC va creixent a mesura que passen les hores després de conèixer-se la intenció d’Ada Colau de replantejar-se el sentit de l’espai museístic. CDC a Barcelona ha respost avui avisant que s’adherirà a tots els actes que es facin en defensa del Born Centre Cultural, com la concentració que hi ha prevista per demà, a les 17:14h convocada per l’ANC.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 20 de gener de 2016 14:45 h

Josep Ramón Bosch busca una argúcia legal per no donar la cara

L'expresident de SCC es nega a declarar perquè considera que ha prescrit el delicte d'amenaces del qual se l'acusa. DRETS assegura que "els escrits van ser vigents fins el moment de la querella".

L'expresident de SCC Josep Ramon Bosch i el seu advocat, Josep Maria Fuster-Fabra, arriben als jutjats de Manresa
L'expresident de SCC Josep Ramon Bosch i el seu advocat, Josep Maria Fuster-Fabra, arriben als jutjats de Manresa
L'expresident de Societat Civil Catalana (SCC) Josep Ramon Bosch s'ha negat a declarar aquest dimecres davant del jutjat d'instrucció número 3 de Manresa per un delicte d'amenaces. El conegut actor Toni Albà, representat per l'associació de juristes Drets, va presentar una querella contra Bosch per haver presumptament amenaçat i injuriat diverses personalitats catalanes a través d'un perfil de Facebook fals que tenia el nom de 'Fèlix de Sant Serní de Tavernoles'. Segons informa l’ACN, Bosch s'ha acollit al dret a no declarar, ja que la seva defensa ha presentat un escrit on argumenta que el delicte hauria prescrit perquè els suposats escrits s'haurien penjat a la xarxa social quinze mesos abans de la presentació de la querella.  Llegir-ne més


publicitat

Política doble fletxa Dimecres, 20 de gener de 2016 13:50 h

PP i Ciudadanos veten el grup propi a ERC al Congrés, que presentarà recurs

Els republicans, sumats a IU i Bildu compleixen tots els requisits i creuen que tenen possibilitats de revertir la decisió de la mesa

Ciudadanos i el Partit Popular han rebutjat la proposta de grup parlamentari conjunt d’Esquerra, IU i Bildu, que servia als republicans per complir tots els requisits per tenir grup propi, i alhora facilitava que abertzales i comunistes rebessin més subvenció per la campanya del 20D. Amb tot, la majoria de la mesa formada per PP i C’s consideren que aquesta proposta de grup és un “frau de llei” perquè s’ha anunciat que només serà per aconseguir els diners extra i després Bildu i IU aniran al grup mixt. 

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 20 de gener de 2016 12:50 h

Albiol practica la política-espectacle al Parlament

La CUP mostra sintonia amb Junts pel Sí però amb voluntat de marcar perfil propi

Xavier García Albiol ha volgut tornar a destacar aquest matí al Parlament amb política-espectacle. El líder del PP a Catalunya ha intentat rascar suports a Ciudadanos endurint el seu discurs aquesta vegada contra els activistes acusats de diversos disturbis en què la Generalitat es va personar durant els últims anys. En concret, els ha titllat de “terroristes urbans”, cosa que ha causat cert rebombori a la cambra catalana, sobretot a les files de la CUP. 

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 20 de gener de 2016 12:10 h

Tensió a les files de Colau: una consellera cessada acampa davant la seu del districte de Ciutat Vella

Huma Jamshed assegura que: "No em mouré d'aquí mentre visqui, fins a obtenir una resposta clara"

Huma Jamshed, barcelona en comu, districte ciutat vella
Huma Jamshed protestant davant de la seu del districte de Ciutat Vella
Primer gran sotrac que pateix el govern d'Ada Colau a l'Ajuntament de Barcelona, que sembla que tot just comença. Huma Jamshed, la consellera pakistanesa de Ciutat Vella va ser cessada radicalment pels seus companys de districte, amb la posterior aprovació de la direcció de Barcelona en Comú. Jamshed, ha explicat al directe!cat que acaba de rebre la carta de cessament on no hi especifica cap motiu. Ella denuncia que l'han fet fora per motius racistes. Llegir-ne més


publicitat

Política doble fletxa Dimecres, 20 de gener de 2016 12:10 h

Barcelona vota esborrar la petjada de la infanta Cristina a la ciutat

Ni el PP i Ciudadanos voten en contra de retirar la medalla d'or de la capital catalana a la germana del Rei

La Comissió de Presidència del consistori, durant la intervenció del regidor d'ERC Jordi Coronas, que ha presentat la proposta
La Comissió de Presidència del consistori, durant la intervenció del regidor d'ERC Jordi Coronas, que ha presentat la proposta

La Comissió de Presidència de l’Ajuntament de Barcelona ha votat a favor de retirar la medalla d’or de la ciutat comtal a la infanta Cristina. El gest, proposat per ERC, també ha rebut el suport de Barcelona en Comú, CiU, CUP i el PSC, mentre que Ciudadanos i el PP s’han abstingut. Així, després que la germana del Rei no hagi entregat el reconeixement de manera voluntària, el consistori iniciarà els tràmits per retirar-se-la. El procediment, que també inclou que la infanta es pugui defensar, acabarà amb una votació al ple municipal. 

Llegir-ne més


Economia doble fletxa Dimecres, 20 de gener de 2016 12:50 h

#MarcaEspanya: 17 de les 35 empreses de l'IBEX35 no paguen l'impost de societats a l'Estat

Es podrien estar perdent fins a 500 milions de recaptació anuals

ibex35
Ibex35
Fa un parell de dies que Intermon Oxfam va publicar un informe sobre desigualtats econòmiques on la #MarcaEspanya en sortia molt mal parada, ja que és l'estat de l'OCDE on més ha crescut la desigualtat des de l'inici de la crisi, només per darrere de Xipre i superant fins a catorze vegades a Grècia. Però una dada important d'aquest ha passat desapercebuda: 17 de les 35 empreses de l'IBEX35 no paguen l'impost de societats a l'Estat espanyol, augmentant així les desigualtats. Qui més té paga menys i aprima a l'Estat que no pot redistribuir la riquesa. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 20 de gener de 2016 10:15 h

Crida de l’ANC a la mobilització demà per salvar el Born

La marxa serà a les 17:14 i es podrà seguir amb els hashtags #salvemelborn i #elbornnoestoca

El rebuig d’Ada Colau, Barcelona en Comú i els partits unionistes a la proposta d’Esquerra de blindar el Born Centre Cultural com a eina per a la memòria històrica del 1714 ha encès totes les alarmes. En aquest context, l’Assemblea Nacional Catalana ha convocat una concentració per demà dijous a les 17:14 al propi espai on es conserven algunes de les runes de l’antic barri de la Ribera. 

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 20 de gener de 2016 09:30 h

Xavier Domènech ara diu que només van prometre "actuar" com un grup propi

El líder d'En Comú Podem creu que el referèndum està més a prop ara que el 20 de desembre

En Comú Podem intenta suavitzar la patacada que ha suposat no aconseguir grup propi i, en una entrevista a TV3 aquest matí, ara el cap de llista de la candidatura, Xavier Domènech, diu que ells només van prometre “actuar com un grup propi”, i no tenir-lo, així que considera que no han enganyat l’electorat. No obstant, durant la campanya electoral van fer bandera que aconseguirien aquest objectiu i fins i tot la nit electoral es vantaven que serien “el grup propi més gran de Catalunya”. 

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 19 de gener de 2016 19:35 h

Compromís es rebel·la, però finalment formarà part de Podemos o el grup Mixt

El termini per registrar grups acabava avui a les 20h. Compromís registrarà la petició per tenir grup propi, i quan la Mesa la hi denegui, s’integrarà a Podemos

Podemos ha pecat d’innocent o d'espavilat amb la seva promesa de tenir diversos grups propis al Congrés. En Marea, En Comú Podem i Compromís hauran de mantenir-se amb la formació que es van presentar: el Podemos de Pablo Iglesias que es dirà “Grup Confederal” i aglutinarà Ps i les tres aliances territorials.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 19 de gener de 2016 18:55 h

La majoria independentista activa els tentacles de la seducció vers CSQEP

El Podemos català accepta formar part de la comissió constituent a canvi de rebaixar-ne el rang de “legislativa” a comissió d’estudi per evitar els vetos de l’Estat

Tres mesos de pressió contra Artur Mas, el pas al costat d’aquest, i l’elecció d’un president nou que arriba sense motxilles, ha contribuït a crear un clima de distensió parlamentària que ha permès obrir una via de diàleg entre la majoria independentista i els indecisos; és a dir, CSQEP. La comissió constitucional n’és la primera prova. Però... amb quines intencions hi arriba el Podemos català?

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimarts, 19 de gener de 2016 17:55 h

El PP s’inventa una cofraria per fer desfilar els legionaris a la processó de Setmana Santa

La nova Confraria de Sant Lluís i Santa Maria de Palafolls, neix avalada i gestionada pel líder del PP al municipi maresmenc, Óscar Bermán

Aquesta Setmana Santa torna la polèmica dels legionaris a Palafolls. El municipi ja va haver de patir la humiliació de veure desfilar ex legionaris pels carrers de Sant Lluís en plena processó fa dos anys. L’any passat l’Ajuntament la va prohibir després de les múltiples queixes veïnals i la barreja entre processó i militarisme, però enguany el Partit Popular s’ha tret del tot la careta i ha reactivat la polèmica amb la creació d’aquesta nova cofraria. Tant ERC com el govern municipal ja han mostrat la seva oposició frontal a què la processó es tenyeixi de verd caqui.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 20 de gener de 2016 05:00 h

El Parlament Europeu avala investigar les portes giratòries

Ho farà gràcies a una esmena presentada per l’eurodiputat de CDC, Ramon Tremosa

El Parlament Europeu ha votat amb una àmplia majoria dels vots (500 vots favorables a 137 i 73 abstencions) que la Comissió Europea investigui la relació entre la contractació d’exministres per part de grans empreses i la seva posterior participació en oligopolis a nivell estatal.

Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 20 de gener de 2016 05:00 h

[Vídeo] El missatge d’Artur Mas a Bruno Oro, a l’alçada dels altres presidents

El fins ara cap de l’executiu català ha imitat l’imitador amb un “Queterunya” i ha emulat així els “què cabró” i “és un xist” dels Maragall i Montilla reals

Guifré Jordan @enGuifre - Artur Mas ha reaccionat a l’adéu de Bruno Oro com a imitador seu al Polònia. En una entrevista pel programa Divendres, de TV3, ha valorat com “de menys a més” la precisió de la caracterització i ha revelat detalls com ara que ha arribat a ballar el ‘Mas Style’ en celebracions privades i de Convergència. No obstant, sense ànim de fer una crítica seriosa, ha remarcat que ell no diu ‘Queterunya’, tal com ha interpretat l’actor durant anys, sinó pronuncia de manera estàndard el nom del país. El missatge de Mas a Bruno Oro, que es pot recuperar al primer clip adjunt, està a l’alçada dels comiats dels últims moments de Maragall i Montilla com a personatges del Polònia. 

Llegir-ne més




logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.