(ACN).- Els veïns del Lluçanès han optat per constituir-se en comarca amb un 70,73% de vots a favor un 26,35% en contra. El sí s'ha imposat a vuit municipis i el no a cinc poblacions: Sant Agustí de Lluçanès, Sant Bartomeu del Grau, Sant Boi de Lluçanès, Sant Feliu Sasserra i Santa Maria de Merlès. La consulta, que s'ha celebrat aquest diumenge per decidir si es converteix en la 43a comarca, ha registrat una participació del 55,15%. Han votat 3.755 persones d'un cens de 6.810 més grans de 16 anys.
Llegir-ne mésGerard Sesé @gerardsese .- Joan Tardà no està cansat de fer i parlar de política. Perdoneu, però algú ho havia de dir. M’ho demostra quan quedo amb ell, ja que, un cop acabada l’entrevista, segueix amb ganes d’explicar-me coses i reiterar-se en d’altres ja exposades. I mireu que va començar a militar al PSUC al 1974 i des de llavors no ha parat. Després de fer política municipal a la seva ciutat, Cornellà, se’n va a Madrid com a diputat per la província de Barcelona a les eleccions espanyoles de 2004, 2008 i 2011. Actualment és Portaveu del grup d'ERC-RI-CATSÍ al Congrés dels Diputats. És conegut per la seva contundència en el to i per la defensa del català a Madrid.
Llegir-ne mésÒdena (ACN).- El conseller d'Interior, Jordi Jané, assegura que l'incendi que aquest diumenge s'ha declarat al municipi d'Òdena (Anoia), i que durant més de cinc hores s'està estenent cap a la zona del Bages, "avança imparable" per culpa d'una metereologia molt adversa que combina alta sequera, baixa humitat i fort vent. El conseller assegura que tots els cossos de seguretat treballen de manera intensa per intentar perimetrar un foc que ja ha cremat més de 400 hectàrees de vegetació.
Llegir-ne mésÒdena (ACN).- L'incendi forestal que s'ha declarat aquest diumenge al migdia a Òdena (Anoia), ja ha cremat unes 350 hectàrees de vegetació, segons el Cos d'Agents Rurals, i ha obligat a desallotjar les urbanitzacions de Montserrat Park i d'El Bosc Gran, els clients de dos restaurants i una quinzena de persones d'una casa de turisme rural. Un centenar de dotacions dels Bombers de la Generalitat, 17 aèries i 87 terrestres, treballen en l'incendi, que crema sense control i que ha obligat a tallar les carreteres C-37 i C-37z. Els efectius centren els esforços en el flanc esquerre i el flanc dret, proper a la urbanització Montserrat Park. El foc s'ha declarat entre els paratges de Samuntà i la Serra Alta direcció Est.
Llegir-ne mésBarcelona (ACN).- El portaveu parlamentari de CDC, Jordi Turull, ha assegurat aquest diumenge que tot i que les eleccions del 27-S "no són ordinàries" el decret de convocatòria sí que serà un "decret ordinari" perquè l'Estat no s'hi pugui "agafar". Turull surt al pas així dels que creuen que el govern espanyol podria agafar-se a alguna irregularitat en la convocatòria per impugnar-la. "El caràcter plebiscitari el donen les forces polítiques", ha recordat el portaveu convergent en una entrevista a RAC1. En referència a les possibles mesures que podria impulsar l'Estat per avortar el procés, Turull ha recordat que l'autonomia "ens l'estan suspenent cada divendres. I el senyor Montoro amb cada decisió que pren."
Llegir-ne mésEl Consell Nacional d'Unió ha confirmat Ramon Espadaler com a candidat del partit a les eleccions del 27-S. El President del Comitè de Govern, Josep Antoni Duran i Lleida, ha presentat el nou cap de llista com un "radical de la moderació" necessari per "garantir la cohesió social i territorial" catalana. Espadaler ha exposat que la candidatura vol ser una "revolució del seny" que "fugirà dels frontismes", tant dels "independentistes" com els "immobilistes". El candidat ha reiterat la importància de "seguir el camí del diàleg" i ha exposat que davant de la CUP, ERC i CDC, que "han renunciat al diàleg", UDC "ens presentem com l'única força capaç" de treure Catalunya del "cul-de-sac" actual.
Llegir-ne mésBarcelona (ACN).- El president d'ERC, Oriol Junqueras, ha apostat per la mà estesa als partits que s'han mantingut al marge de la llista de Junts pel Sí el 27-S. En l'obertura del 27è Congrés Nacional d'ERC, el republicà ha advertit que el país caldrà "construir-lo, aixecar-lo entre una immensa majoria, no volem excloure ningú i menys els amics". Ha apuntat que el "repte molt immediat" del 27-S -"ens ho estem jugant gairebé tot o tot"- farà necessària "mota gent que no comparteix la proposta de la qual som coprotagonistes". Junqueras, que ha reivindicat ERC com qui pot "omplir els forats" per a uns "fonament molt més sòlids", ha fet una crida fer "el possible i l'impossible per guanyar l'oportunitat" que obre el 27-S.
Llegir-ne mésMiquel Perez Latre (@Granollacs) Arxiver i Historiador.- Necessitem començar com més aviat millor una campanya eloqüent sobre els avantatges de disposar d’un estat que treballi a favor dels nostres interessos. I alhora, simultàniament, una altra sobre el que suposarà mantenir la dependència. Sí, cal combinar sàviament els arguments en positiu i en negatiu, adreçats, cadascun al públic on seran més eficients. Perquè contra la seva campanya de la por, els ciutadans d’aquest país han de conèixer també tots els detalls, (en primer lloc, per al seu benestar propi), tots i cadascun dels riscos d’acceptar una submissió que serà definitiva. Aquests són alguns dels protagonistes de la setmana.
Llegir-ne mésMiquel Perez Latre (@Granollacs) Arxiver i Historiador.- Finalment, la gran empenta. Anem a totes, no hi ha marxa enrere. Exactament el que centenars de milers de catalans compromesos amb la independència necessitaven escoltar des de feia tants mesos. O el projecte es fa realitat o mor. Caixa o faixa. Ha passat l’hora de només dir i comença la de fer. Fem la independència o ens esborren del mapa. La reacció histèrica, cavernícola, d’un Govern espanyol immers ja en campanya electoral (a risc que alguns caiguin en mans de la por) ens ajudarà a visualitzar que no hi ha un altre camí que plantar-nos. Aquests són alguns dels protagonistes de la setmana.
Llegir-ne mésVÍDEO: Berlin crida Independència!!! #UCLfinal #fcblive #ChampionsTV3 @assemblea pic.twitter.com/k436JaKNHa
— Marc Puig i Pérez (@marcpuigperez) June 6, 2015
Les entitats sobiranistes troben absolutament discriminatori que se sancioni al FC Barcelona amb 30.000€ -tal i com estableix el codi sancionador-, per unes manifestacions “fetes de manera completament pacífica, sense discriminar ningú”. Però no activen cap campanya de resposta.
Llegir-ne mésDesprés de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més
|
|
Jaume Corbera I'm not learning your damn language (Donald Trump) (Jo no sé la vostra maleïda llengua) (i III) |
|
|
Joan Lladonet Tenim monarquia per estona! |
