Aquesta matinada tres militars espanyols han estat enxampats pels Mossos d’Esquadra un cop havien robat l’estelada que es trobava a la Rambla de Figueres en un clar espai públic. Els agents ha identificat els autors, militars espanyols i han comissat la bandera. Sembla que de moment no consta cam denúncia. Repetim, la notícia, encara que ridícula, és certa.
Llegir-ne mésNo és una broma, és una realitat duta a terme principalment durant els anys de govern d’esquerres a Catalunya i a Espanya però sostinguda pel govern de CiU a la Generalitat i a l’Ajuntament. En set anys, des del 2008 al 2014, l’Observatori DESC ha rebut subvencions públiques de més de 3,8 milions d’euros, principalment de la Cooperació Espanyola, Ajuntament de Barcelona i la Cooperació Catalana, fins aquí res a dir. El problema sorgeix quant et fas la pregunta, i amb tots aquest diners que han fet?
Llegir-ne mésL’agressió que sens dubte mereix la condemna ha estat utilitzada pel candidat de Ciudadanos a Manresa Antonio Espinosa per acusar l’actitud del president Mas com a causant del clima de “violència” a la campanya per dur a terme el procés independentista. Una barroera utilització política d’una agressió que té un clar component de provocació xenòfoba del candidat del partit de Rivera agredit.
Llegir-ne mésBarcelona (ACN).- El candidat del PP a l'alcaldia de Barcelona, Alberto Fernández, ha denunciat aquest dissabte als Mossos d'Esquadra un intent d'agressió que ha tingut lloc aquest matí a una carpa electoral del PP de Barcelona situada al Carmel. En un primer moment, els populars creien que el que ha intentat agredir-los era col·laborador de Barcelona en Comú. En aquest sentit, Fernández ha demanat a la cap de llista de BComú, Ada Colau, que deixi "endarrere el seu discurs de l'odi i la confrontació" i que aparti aquesta persona de la formació. Així mateix, BComú ha assegurat aquesta tarda que "la persona que s'ha exaltat davant la paradeta electoral del PP no pertany a cap comissió ni grup de barri" de la coalició.
Llegir-ne mésSegons intenció directe de vot la formació d’Ada Colau guanyaria però mentre la seva quasi doble el vot cuinat, les formacions de CiU, ERC i la CUP ho fan mínimament, la cuita també estableix un PSC quasi fora de l’Ajuntament igual que el PP, una manera d’afavorir un vot útil de les esquerres federals cap a la formació de Colau. Per la part de la dreta unionista Ciudadanos recull els vots populars i seria la tercera força amb 6 regidors. Una de les “anècdotes” de l’enquesta és una important fuga de vots de CiU cap a Barcelona en Comú.
Llegir-ne mésBarcelona (ACN).- El candidat d'ERC a Barcelona, Alfred Bosch, ha entrat aquest dissabte a la cuina del restaurant Semproniana d'Ada Parellada per presentar la seva recepta en matèria cultural. Acompanyat del número dos de la llista, Juanjo Puigcorbé, i de la número sis, Gemma Sendra, Bosch ha plantejat destinar el 3% dels pressupostos de les obres a les polítiques culturals i convertir la muntanya de Montjuïc "en un pulmó cultural" on es potenciïn els museus i amb accés a la L2 del metro. Puigcorbé ha situat la cultura com "la quarta porta" de l'estat del benestar i Sendra ha demanat col·locar-la al 7% del pressupost municipal, a més d'un tractament fiscal "especial" per a les indústries del sector.
Llegir-ne mésCardona (ACN).- La “brega” ha permès que Jordi Sànchez prengui el relleu de Carme Forcadell al capdavant de l'Assemblea Nacional Catalana aquest dissabte a Cardona en un acte que ha reunit el nou secretariat nacional de l'entitat. Desprès d’uns dies d’intensa activitat i en alguns casos de “brega” Sánchez ha rebut el suport dels dos terços dels membres, desbancant així l'altra candidata a la presidència, l'editora Liz Castro. Un secretariat que ha passat dels vots dels socis que van elegir com a més votar a Castro i ha preferit per l’opció de Jordi Sánchez adjunt al síndic i proper a ICV.
Llegir-ne mésBarcelona (ACN).- El candidat de CiU a l'alcaldia de Barcelona, Xavier Trias, ha creuat l'equador de la campanya passant a l'atac contra l'alcaldable de Bcomú, Ada Colau, i el del PPC, Alberto Fernández Díaz. Posant als dos al mateix sac, Trias els ha acusat "d'insinuar coses que saben que són mentida" per carregar contra CiU, i ha considerat que la seva actitud diu que els "agrada rebolcar-se en la porqueria". "És un fàstic de manera de fer política. No val tot per esgarrapar uns vots", ha sentenciat. D'altra banda, també ha aprofitat per encoratjar els militants i simpatitzants de CiU a convèncer els ciutadans "fins a l'últim minut" que el 24-M "votin útil" per Trias. "Estic convençut que guanyarem bé", ha dit.
Llegir-ne mésBarcelona (ACN).- El president de Ciutadans, Albert Rivera, ha promès als seus votants que cap regidor del seu partit pactarà als ajuntaments catalans amb els grups de CiU o ERC. "No defraudarem als nostres votants" i "no serem com el PSC o el PPC" que acaben "pactant amb els que volen trencar el país". En l'acte central de la campanya electoral que la formació política ha celebrat aquest dissabte al Teatre Condal, la candidata de Ciutadans per a l'Ajuntament de Barcelona, Carina Mejías, ha remarcat que no "humiliarà" la ciutat posant-la "als peus de l'independentisme" ni "del president Mas".
Llegir-ne mésMiquel Perez Latre (@Granollacs) Arxiver i Historiador.- Al gran encara que decrèpit transatlàntic de la metròpoli un petit país de la Unió Europea, modèlic per a nosaltres, li ha obert un autèntic esvoranc al casc. L’afer intern més extern de la història diplomàtica mundial ha estat objecte de debat al Parlament danès durant una hora. La resolució final, encara pendent d’aprovació, amb un suport gairebé unànime, reconeix Catalunya com a un subjecte polític capaç de negociar de tu a tu amb el Govern espanyol i la a independència com una possibilitat a dialogar civilitzadament i democràticament entre els dos poders. Un autèntic golàs per l’escaire. Aquests són alguns dels protagonistes de la setmana.
Llegir-ne mésMiquel Perez Latre (@Granollacs) Arxiver i Historiador.- Mentre el ministre Wert insultava la memòria de milers de catalans reprimits per atrevir-se a fer ús públic del català durant el franquisme, la “Justícia” espanyola s’encarregava d’obligar algunes escoles a aplicar la sentència que imposa una proporció d’ensenyament en castellà. El pitjor de tot: el supremacisme que denota la voluntat d’una família d’imposar el seu criteri a les altres 25 que comparteixen grup-classe. La primer llei de la nova República Catalana: la que estableixi el blindatge del model d’immersió. Entretant, algú, a algun lloc i en algun moment, amb el caliu del suport de molts, haurà de començar a desobeir. Aquests són alguns dels protagonistes de la setmana.
Llegir-ne mésDesprés de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més
|
|
Jaume Corbera I'm not learning your damn language (Donald Trump) (Jo no sé la vostra maleïda llengua) (i III) |
|
|
Joan Lladonet Tenim monarquia per estona! |
