directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 26 d'octubre de 2026 17:51 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa Dissabte, 26 de desembre de 2009 05:00 h

Montilla defineix Macià com un símbol de la Catalunya democràtica

Assegura que, com l''Avi', el Govern català posa el 'deure polític' per sobre dels interessos particulars

El president de la Generalitat, José Montilla, ha qualificat Francesc Macià de 'símbol de la Catalunya democràtica' i ha assegurat que el record de la seva figura significa 'prendre un compromís' per consolidar l'autogovern. Ho ha explicat després de la tradicional ofrena a la tomba de l'expresident al cementiri de Montjuïc, en el setanta sisè aniversari de la seva mort. Montilla ha assegurat que, com Macià, el Govern català posa el 'deure polític' per sobre dels interessos particulars per defensar les institucions de Catalunya. El president ha estat acompanyat pel vicepresident, Josep-Lluís Carod-Rovira, i pel conseller d'Interior i Relacions Institucionals, Joan Saura.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dissabte, 26 de desembre de 2009 05:00 h

Benach reivindica la Catalunya 'políticament lliure' que volia Macià

Assegura que queda 'molta feina a fer' per aconseguir-la

El president del Parlament, Ernest Benach, ha reivindicat la Catalunya 'políticament lliure, socialment justa, econòmicament pròspera i espiritualment gloriosa' que anhelava Francesc Macià. En aquest sentit, ha assenyalat que el discurs de l'expresident mort ara fa 76 anys és plenament vigent, en tant que Catalunya no és encara lliure i la crisi econòmica posa en qüestió una societat justa. Benach ha dit que queda 'molta feina a fer' per aconseguir aquesta Catalunya que Macià i tanta altra gent somiava. El president del Parlament ha fet aquestes declaracions després de la tradicional ofrena a la tomba de Macià.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Divendres, 25 de desembre de 2009 13:59 h

El rei espanyol reivindica la independència de les institucions vinculades a la Constitució

Demana 'entesa i solidaritat' entre els territoris de l'Estat

El rei d'Espanya, Joan Carles I, ha dedicat part del tradicional discurs nadalenc a defensar la Constitució espanyola, que permet gestionar la 'diversitat territorial', a la vegada que dota l'estat espanyol d'institucions 'claus' que cal que siguin 'independents' per al 'millor' i 'més just' exercici de les seves responsabilitats. Així, ha fet una crida a preservar aquesta independència 'en nom de la confiança que els ciutadans tenen dipositada' en aquestes institucions. També, el monarca ha demanat 'el més ampli enteniment' entre les comunitats autònomes. D'altra banda, ha recordat els cooperants catalans segrestats, exigint el seu alliberament.
Llegir-ne més


publicitat

Política doble fletxa Divendres, 25 de desembre de 2009 05:00 h

L'advocat de Muñoz insinua que el president de la Diputació ha pagat part de la fiança

L'advocat de l'exalcalde de Santa Coloma de Gramenet Bartomeu Muñoz, Fermí Morales, ha insinuat aquest dijous que el president de la Diputació de Barcelona, Antoni Fogué (PSC), ha pagat part de la fiança de 500.000 euros imposada per Garzón per sortir de la presó. Morales ha dit que Fogué, marit de la vicepresidenta dels socialistes catalans i exalcaldessa de Santa Coloma, Manuela de Madre, 'i/o d'altres persones vinculades a la Diputació i al PSC de Santa Coloma' han contribuït en la col·lecta popular a 'títol individual'. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dijous, 24 de desembre de 2009 14:51 h

Montilla afirma que el Govern se sent 'continuador' de l'obra i de 'l'anhel d'autogovern' de Macià

Carod creu que el somni de 'màxima ambició nacional' de Macià 'només serà una realitat' si els catalans 'ho volen democràticament'

El president de la Generalitat, José Montilla, i el vicepresident del Govern, Josep-Lluis Carod-Rovira, han oficiat, aquest dijous, la clausura de l'Any Macià a Vilanova i la Geltrú. Montilla ha expressat que la Generalitat que té l''honor' de presidir se sent 'continuadora' de l'obra i de 'l'anhel d'autogovern' de Francesc Macià. Segons el president, ja s'han 'definit' les eines per aconseguir-ho i ara toca 'defensar-les'. D'altra banda, Josep-Lluís Carod-Rovira ha expressat que el somni de 'màxima ambició nacional' de Macià 'encara no s'ha 'complert' i que 'només serà una realitat' si els catalans 'ho volen democràticament' perquè el futur dels 'pobles' el decideixen els 'pobles mateixos'.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dijous, 24 de desembre de 2009 14:44 h

CiU és a només una dècima d'atrapar el PSC en intenció de vot a Barcelona

El 18.8% dels barcelonins no aniria a votar

CiU estaria a només una dècima d'atrapar al PSC en intenció de vot a la ciutat de Barcelona si ara se celebressin eleccions municipals. A més, els barcelonins valoren millor a Xavier Trias (5,3) que no pas Jordi Hereu (5). Així es desprèn del baròmetre semestral que es realitza entre els ciutadans de Barcelona. Una altra dada rellevant és el creixement de la desafecció política, ja que segons el baròmetre un 18,8% dels barcelonins no aniria a votar si ara es celebressin eleccions i un 5,8% votaria en blanc. El portaveu municipal, Jordi William Carnes, atribueix aquesta dada a la crisi econòmica.
Llegir-ne més


publicitat

Política doble fletxa Divendres, 25 de desembre de 2009 05:00 h

La Llei de vegueries, un niu de conflictes territorials

Tampoc hi ha consens entre els partits del Govern · Les discrepàncies podrien endarrerir les previsions d'aprovar-la al gener

El Consell de Govern treballa per aprovar aquest mes de gener l'Avantprojecte de llei de l'organització veguerial de Catalunya. Un projecte que genera forts conflictes territorials en diversos punts del país. Alguns territoris, com el Penedès, reclamen una vegueria pròpia, mentre altres no volen ser a la vegueria que estableix la futura llei, com ara la Val d'Aran o la Cerdanya. Altres confrontacions són per la capitalitat, mentre que hi ha veus, sobretot del PSC, que reclamen al Govern que aturin aquesta llei, que dins de l'executiu impulsa ERC. Aquest escenari no fa preveure que el consens, ni dins del Govern ni amb el territori, sigui fàcil per una nova ordenació territorial.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dijous, 24 de desembre de 2009 17:00 h

ETB emet per primer cop el missatge de la nit de Nadal del Rei d'Espanya

Les joventuts d'Aralar es manifesten a les portes de l'emissora com a protesta

La segona cadena de la televisió pública basca que emet en castellà, ETB-2, ofereix aquest vespre per primera vegada a la història el missatge del Rei d’Espanya amb motiu de la nit de Nadal. L’arribada al govern del PSE es torna a fer evident en un nou gest que afecta a la televisió pública. El director general d’Euskal Irratia Telebista (EITB), Alberto Surio, ha assegurat que no emetre el discurs reial era ‘un gest de desafecció cap a l’Estat espanyol’ en una televisió pública que actuava ‘des d’una concepció nacionalista’. Uns arguments i un discurs que, tot i que en circumstàncies diferents, també utilitza el PSC a Catalunya. En senyal de protesta les joventuts d’Aralar es concentraran davant les portes de l’emissora. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 23 de desembre de 2009 18:52 h

Bartomeu Muñoz surt de Brians 2 després de pagar una fiança de mig milió d'euros

Des de la presó, a través del seu advocat, ha advertit que no havia aprovat res sense el vistiplau de la Generalitat

L'exalcalde de Santa Coloma de Gramenet, Bartomeu Muñoz, ha sortit aquest dimecres a la tarda de la presó de Brians 2 a Sant Esteve Sesrovires (Baix Llobregat) després de pagar una fiança de mig milió d'euros i estar empresonat durant 54 dies. En les últimes hores, l'entorn de l'exalcalde ha engegat una col·lecta per poder arribar a la quantitat fixada pel jutge de l'Audiència Nacional espanyola, Baltasar Garzón. Muñoz ha sortit acompanyat del seu advocat, Fermí Morales. Nombrosos mitjans de comunicació esperaven la sortida de Muñoz a la sortida del centre penitenciari, que s'ha produït quan passaven uns deu minuts de les sis de la tarda.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dijous, 24 de desembre de 2009 05:00 h

Recta final per a la llei que dirà adéu a les províncies i recuperarà les vegueries

Ausàs intensifica els contactes amb el territori i el Govern per aprovar el projecte de llei el 5 de gener · Carod admet que hi ha discrepàncies al si del tripartit

El Departament de Governació està intensificant aquests dies els contactes amb el territori per tal d'aprovar el Projecte de llei de vegueries amb el màxim consens possible. Governació manté la previsió d'aprovar el projecte a Govern el 5 de gener, tot i que no descarten que s'ajorni uns dies. Els contactes no només es produeixen amb els alcaldes sinó també amb Presidència, ja que no hi ha unitat de criteri dins del Govern. Destacats alcaldes socialistes s'han mostrat reticents i el secretari general del PSC, Miquel Iceta, ha apuntat que si no s'arriba a un consens ara serà millor deixar-ho córrer per sempre, i ha afegit que els catalans s'ho haurien de 'fer mirar' si al final prefereixen les províncies.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dijous, 24 de desembre de 2009 05:00 h

El PP es marca com a objectiu aconseguir ser al Govern després de les properes eleccions

Preveuen doblar els diputats per Girona per ser 'decisius'

El Partit Popular de Girona s'ha marcat com a objectiu per a les properes eleccions doblar la seva representació al Parlament i aconseguir dos escons per Girona. El president de la formació a les comarques gironines, Enric Millo, creu que ha arribat l'hora del 'canvi i el relleu' al capdavant del Govern i espera tenir prou representació per ser 'decisius' i poder complir amb l'objectiu del partit de 'poder decantar la balança, governar en coalició i, per primer cop, tenir alguna conselleria a Catalunya. 'El 2010 és una nova era on el PPC tindrà un paper polític que no ha tingut mai', ha afirmat Millo. Es mostren esperançats perquè han tingut 140 afiliats nous durant el 2009.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dijous, 24 de desembre de 2009 05:00 h

Un 40% de joves catalans encara esperen les ajudes del lloguer, la xifra més alta de tot l'Estat espanyol

El secretari per la Joventut denuncia que són 'discriminats' i reclama el traspàs de les competències d'habitatge

Uns 16.500 joves catalans estan a l'espera de rebre els 210 euros d'ajuda pel lloguer, malgrat la seva sol·licitud va ser tramitada favorablement. Aquesta xifra suposa que un 40% dels joves catalans amb dret a rebre aquesta subvenció -que es va posar en marxa ja fa dos anys- encara no han rebut els diners. Es tracta del percentatge més elevat de tot l'estat espanyol. El secretari per la Joventut, Eugeni Villalbí, ha denunciat a l'ACN que els joves catalans estan patint una 'discriminació' vers els joves d'altres comunitats. En aquest sentit ha recordat que Catalunya és el primer lloc de l'Estat en nombre de resolucions positives i en canvi és l'última en rebre els diners. Per això, ha demanat el traspàs e competències en habitatge.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 23 de desembre de 2009 16:33 h

La negociació de la nova gestió del Prat s'encalla

El govern espanyol adverteix que la negociació es podria allargar 'mesos' · ERC i ICV-EUiA obren la porta a que Catalunya no tingui majoria, però sigui decisiva

Les negociacions entre el govern espanyol i la Generalitat per determinar el nou model de gestió de l'aeroport del Prat estan encallades. La proposta que va fer el ministre espanyol de Foment, José Blanco, que dóna dret de veto a AENA en qüestions estratègiques no va agradar al Govern i el calendari previst podria retardar-se. L'executiu espanyol ja adverteix que si la part catalana persisteix en les seves posicions 'maximalistes' les negociacions es poden allargar mesos. Així ho ha manifestat la vicepresidenta espanyola De la Vega ha afirmat que tot i que no s'ha complert el termini, 'si fa falta una mica més de temps, hi haurà més temps'. Per la seva part, tant ERC com ICV-EUiA ERC i ICV-EUiA han obert aquest dimecres la porta a que Catalunya no tingui majoria en l'aeroport del Prat. Tot i això, han coincidit en què Catalunya 'tingui l'última paraula sobre les decisions estratègiques que s'hagin de prendre a l'aeroport del Prat'.
Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 23 de desembre de 2009 13:30 h

Vueling volarà a partir del 5 de febrer a París i Palma des de Lleida-Alguaire

Vueling ha desvelat la incògnita sobre la ruta estatal que operarà des del nou aeroport de Lleida-Alguaire. A partir del cinc de febrer, la companyia catalana Vueling volarà a París-Orly, que serà el primer vol regular que estrenarà el nou aeroport poc després de migdia, i minuts després s'enlairarà el vol en direcció a Palma, destinació que fins ara no es coneixia, segons ha explicat el conseller delegat de la companyia, Àlex Cruz. El directiu de Vueling ha dit que els bitllets ja es poden comprar a partir d'aquest dimecres. El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ha demanat als lleidatans que aprofitin l'estrena de l'aeroport per regalar molts bitllets durant la nit del Tió de Nadal. Llegir-ne més


Política doble fletxa Dimecres, 23 de desembre de 2009 13:15 h

Rut Carandell: 'El 2010 hi haurà un referèndum vinculant per la independència de Catalunya'

Assegura que Reagrupament presentarà una candidatura amb l'objectiu 'inequívoc de declarar la independència unilateralment'

La vicepresidenta de Reagrupament, Rut Carandell, s'ha mostrat convençuda que 'el 2010 hi haurà un referèndum vinculant per la independència de Catalunya' i que es convocarà perquè RCat presentarà una candidatura transversal al Parlament amb l''objectiu inequívoc de declarar la independència unilateralment'. Carandell, considera que les consultes sobre la independència, juntament amb les dades de diverses enquestes sobre el suport a l'independentisme manifesten que ens trobem 'a les portes d'un canvi polític de gran abast'. Aquestes consideracions de la número dos de Reagrupament coincideixen amb les proclames del president d'ERC, Joan Puigcercós, que reitera la seva aposta per una consulta vinculant en la propera legislatura.
Llegir-ne més




logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.