Trens buits a les espanyes
Després d'una llarga espera perquè el Tren d'Alta Velocitat (TAV) arribés a Barcelona i mentre passen els dies, els mesos i els anys sense que el TAV hagi permès la connexió a França, la lògica radial de l'Estat espanyol ha seguit potenciant les línies radials i invertint en trajectes de dubtosa rendibilitat.Enmig d'aquest cúmul de despropòsits i constatant un cop més que l'Estat espanyol no pensa defensar com caldria el corredor ferroviari davant la Unió Europea ens deixa astorats la notícia que ens arriba de les espanyes on han de tancar línies d'alta velocitat engegades abans que la connexió amb l'Estat francès per manca de passatgers.
Així ho admetia el director general de viatgers de Renfe, Enrique Urkijo, a l'hora de comunicar el tancament de la línia que uneix Toledo, Albacete i Conca sis mesos més tard de posar-la en marxa després de constatar que el cost diari de 18.000 euros que tenia el servei no es veia compensat pel 4,7% de seients que s'omplien per trajecte. Les ciutats afectades ja han posat el crit al cel perquè els nou viatgers diaris que agafaven el tren a Albacete, o els set que ho feien a Conca, hauran de fer transbordament des del proper dilluns.